Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@14:48:53 GMT

آتش‌سوزی‌های سریالی تهران عمدی است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۵۳۸۸

آتش‌سوزی‌های سریالی تهران عمدی است؟

سید جلال ملکی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پلیس پایتخت ادعا می‌کند افرادی که به دلیل عمدی بودن آتش‌سوزی‌های اخیر دستگیر شده‌اند، اهداف خرابکارانه یا مغرضانه‌ای در کارشان نداشتند، آیا شما این مسئله را تائید می‌کنید، اظهار کرد: من به عنوان یک آتش‌نشان این موضوع را تائید می‌کنم چرا که با رسیدن به سر صحنه آتش‌سوزی، متوجه غیرعمدی بودن این آتش‌سوزی‌ها می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: ‌به عنوان مثال کشاورزی هزینه کارگر پرداخت نمی‌کند و برای از بین بردن علف‌های هرز، آتش در زمینش روشن می‌کند و حتی اعتقاد دارد که بعداً خاکستر این آتش، حکم کود برای زمینش را دارد که البته این موضوع از نظر کشاورزی ثابت شده نیست. ما شاهد خواهیم بود که به یکباره آتش از دست این فرد کشاورز در رفته و کل زمین را درگیر می‌کند؛ این آتش‌سوزی عمدی است اما اهداف خرابکارانه یا قصد و غرض خاصی در آن نهفته نیست.

به گفته وی، بیشتر وقت‌ها این آتش‌سوزی‌ها توسط خود افراد قابل کنترل است اما بعضی اوقات از دستشان در می‌رود.

ملکی با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر بوستان ولایت و چیتگر، اظهار داشت: در این دو آتش‌سوزی اخیر مشاهده کردیم آتش در قسمتی از محل رخ داده که محل استقرار شهروندان نبوده یعنی چند جوان برای تفریح به گوشه‌ای رفته و آتشی روشن کرده که این آتش، گسترده و سبب آتش‌سوزی شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا بیشتر آتش‌سوزی‌ها در شب رخ می‌دهد، افزود: بسیاری از افراد فکر می‌کنند بعد از خاموش کردن آتش و ریختن یک لیوان آب بر روی آن، کار تمام می‌شود اما متأسفانه خاکستر این آتش هنوز فعال است و شب‌هنگام با نسیمی این آتش مجدد گُر می‌گیرد و سبب آتش‌سوزی می‌شود.

وی در پایان گفت: به تمامی شهروندان توصیه می‌کنم اول آنکه در جای امن و مناسب آتش روشن کنند و دوم آنکه حتماً از خاموش شدن آتش روشن شده، اطمینان حاصل کنند.

47231 کد خبر 1399651

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آتش سوزی آتش نشانی شهر تهران آتش سوزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد +فیلم

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، سید جلال ملکی گفت: ساعت ۱۸:۵۴ امشب آتش سوزی گسترده در یک مجتمع انباری در خیابان شهید رجایی بعد از بیمارستان شهدای هفت تیر به سامانه ۱۲۵ اعلام و با توجه به گستردگی حادثه ماموران پنج ایستگاه آتش نشانی به همراه تانکر، لودر و سایر خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در یک محوطه ای که چندین انبار کالا وجود داشت یک انبار ۵۰۰ متری به همراه یک هزار متر از فضای باز دچار آتش سوزی شد.

ملکی با بیان اینکه بیشتر لوازم داخل انباری لوازم یدکی دوچرخه بود گفت: صدای چندین انفجار نیز شنیده شد که احتمال دارد بدلیل وجود عطر، ادکلن و اسفنج دچار انفجار شده است.

وی ادامه داد: در مجاورت محل حادثه چندین انبار کالا و کانتینرهای کالا وجود داشت که با تلاش آتش نشانان این آتش سوزی به این نقاط سرایت نکرد.

ملکی با بیان اینکه بدلیل شدت حرارت سقف انباری محل حادثه تخریب شد، گفت: آتش نشانان مشغول مهار آتش هستند و تا این لحظه به فردی آسیب نرسیده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • عکس/ آتش سوزی انبار لاستیک در جنوب تهران
  • (تصاویر) آتش سوزی انبار لاستیک در جنوب تهران
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد +فیلم
  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش