Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:14:13 GMT

بیش از سه تُن آرد تاریخ مصرف گذشته در بانه کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۵۴۶۵

بیش از سه تُن آرد تاریخ مصرف گذشته در بانه کشف شد

آزاد رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی چند روز اخیر بازدید و گشت مشترکی با حضور نمایندگان و کارشناسان ادارات صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، اتاق اصناف و فرمانداری از هشت واحد نانوایی در سطح شهر بانه انجام شد.

وی اضافه کرد: در نتیجه این بازدیدها در یکی از واحدهای نانوایی پخت بربری یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم آرد تاریخ مصرف گذشته و غیرمنطبق با پخت کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره استاندارد شهرستان بانه با اشاره به اینکه در یک واحد پخت نان سنگگ هم یک هزار و ۶۴۰ کیلوگرم آرد تاریخ مصرف گذشته کشف شد، افزود: به دلیل اینکه گندم و آرد از محصولات مقدس در جامعه ما محسوب می‌شوند شیوه معدوم کردن آن با دیگر محصولات متفاوت است.

رضایی یادآور شد: از مصرف انسانی آردهای تاریخ مصرف گذشته خودداری می‌شود ولی آن را به واحدهایی برای مصرف حیوانات که هیچ گونه مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد کرد، تحویل می‌دهند.

 شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها کردستان نانوا سازمان ملی استاندارد ایران بانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان نانوا سازمان ملی استاندارد ایران بانه کردستان نانوا سازمان ملی استاندارد ایران بانه تاریخ مصرف گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: «در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.»

به گزارش تسنیم، بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

 وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس