Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@17:54:17 GMT

با ۵۰ میلیون وام ازدواج چه می‌توان کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۵۵۰۵

برای آغاز یک زندگی باید حداقل شرایط اقتصادی فراهم باشد که بسته به شرایط جامعه است؛ در شرایط کنونی به دست آوردن حداقل‌های زندگی نیز دردسر‌های زیادی دارد.

این روز‌ها بیکاری، اجاره خانه، هزینه‌های خرج زندگی و جهیزیه هر جوانی را برای تشکیل یک زندگی مشترک پشیمان می‌کند.

تنها توجه دولت به زوجین هم تنها در این حد است که وام ۵۰ میلیون تومانی را برایشان در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سوال اینجاست آیا وام ۱۰۰ میلیونی کفاف شروع یک زندگی را می‌دهد؟ با شرایط فعلی قطعا نه.

بهتر است قیمت برخی از رکن‌های اصلی شروع یک زندگی را مرور کنیم؛ هر زوجی فارغ از خرید طلا و.. برای یک زندگی نیاز به سقف بالای سر دارند؛ برای اجاره یک خانه نقلی و کوچک در منطقه متوسط نشین باید حداقل ۱۰۰ میلیون تومان کنار گذاشته شود.

با یک جست و جوی ساده در سایت‌های فروش لوازم خانگی متوجه می‌شوید که قیمت وسایل خانه چندین برابر سال‌های گذشته افزایش یافته؛ مثلا یک یخچال فریزر ساخت ایران که خانواده متوسط بتوانند آن را تهیه کنند بین ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومان، قیمت یک تلویزیون معمولی تولید داخلی ۷ تا ۱۱ میلیون تومان و یک لباسشویی ساخت ایران بین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان است. این درحالی است که مخارج یک جشن ساده با تخمین قیمت‌ها بیشتر از وام ازدواج می‌شود.

با وجود اینکه قیمت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد، وام ۱۰۰ میلیون تومانی زوجین می‌تواند چه دردی از جوانان دم بخت را درمان کند؟

در واقع با ۵۰ میلیون تومان وام دختر می‌تواند تنها ۴ مورد از اقلام ضروری یک زندگی را تهیه و پسر نیز می‌تواند یک جشن ساده برگزار کند این در حالی است که در دوسال گذشته با همین مبلغ می‌توانستند تمام جهیزیه عروس را خریداری کنند!

با این وضع تورم در کشور، زوج‌های جوانی که پشتوانه مالی ندارند و یا از طرف پدر و مادر تامین نمی‌شوند؛ چگونه می‌توانند با ۱۰۰ میلیونی که بایت وام ازدواج دریافت می‌کنند از پس مخارج و خرید لوازم منزل بر آیند؟!

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: شرایط اقتصادی جامعه زندگی مشترک دولت ایران خانواده تلویزیون ازدواج درمان تورم پدر و مادر ازدواج بیکاری تلویزیون جامعه درمان میلیون تومان ۱۰۰ میلیون یک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید مسکن در شمال تهران شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)‌ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
اسفندیاری - بوستان ۱۳۹۳ ۴,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۱۳۸۳ ۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۱۳۹۰ ۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۱۴۰۳ ۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۱۳۹۸ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228899 برچسب‌ها قیمت مسکن

دیگر خبرها

  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق