Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین محمدی‌آهویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نهضت قرآن آموزی و حفظ این کتاب آسمانی به منظور آشنایی با مفاهیم، شناخت و انس با قرآن بدون شک کاری ویژه و اساسی در حوزه فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خانه‌های قرآن روستایی نقشی مهم و اساسی در آموزش این کتاب به بی‌سوادان قرآنی دارد، تصریح کرد: هر خانه قرآن روستایی سالانه به طور متوسط  ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر را تحت پوشش آموزش‌های خود قرار داده و در عین حال نیز ۱۵۰ تشکل قرآنی فعال با بدنه مردمی و حمایت این اداره کل سالانه ۲۰ هزار نفر را در سطح استان تحت پوشش این نوع فعالیت‌ها قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی‌آهویی با تاکید بر اینکه احداث این خانه‌ها نقش موثری در آشنایی هرچه بیشتر افراد با مفاهیم و فرهنگ قرآنی دارد، اظهار داشت: باید مربیان خانه‌های قرآنی علاوه بر آموزش قرآن کریم پیرامون اهمیت عمل به دستورات و فرامین این کتاب مقدس نیز آموزش‌های لازم را ارایه دهند.

وی اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی این سازمان به صورت فصلی و در هر دوره ۳۰۰ کلاس در رشته‌های مختلف و در سطوح پایه و تخصصی توسط موسسه‌های تحت پوشش برگزار و در هر فصل نیز به طور میانگین پنج هزار نفر در رده‌های سنی چهار تا ۶۵ سال در آن شرکت می‌کنند.

محمدی آهویی با بیان اینکه کلاس‌های آموزش تابستانی دارالقرآن الکریم استان در رشته‌های مختلف از جمله روخوانی، روان‌خوانی و تجوید، حفظ، احکام، نهج‌البلاغه، تفسیر و مفاهیم و کلاس‌های ویژه کودکان برگزار می‌شود، ادامه داد: مووسسات و خانه‌های قرآنی که از سوی دارالقرآن الکریم استان مجوز دارند مجری طرح‌های آموزشی بوده و این کلاس‌ها را برگزار می‌کنند.

این مسوول تاکید کرد: در بحث حافظان قرآن کریم نیز هیچ محدودیت سنی وجود ندارد اما بیشتر حافظان ما بین ۱۶ تا ۳۵ سال سن دارند و مراکز قرآنی کلاس‌های ویژه خواهران و برادران و در رده‌های سنی متعدد با توجه به نیاز مخاطبان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، افزود: بازگشایی تشکل‌های قرآنی در شهرها و مناطقی که وضعیت قرمز در سطح استان دارند ممنوع بوده و پذیرش و آموزش خردسالان زیر هفت سال و مخاطبان بالای ۵۵ سال نیز تا اطلاع ثانوی مجاز نیست.

مسوول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تاکید کرد: در حال حاضر مراکز قرآنی با ۵۰ درصد از ظرفیت خود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را به مدت سه ساعت در روز آغاز کرده‌اند.

برچسب‌ها سازمان دارالقرآن الکریم قزوین قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دارالقرآن الکریم قزوین قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم قزوین قرآن کریم کلاس ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت:"اعظم السادات برغمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است افزود: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.   مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.   برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم