Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:28:36 GMT

دفاع سرسختانه بوریس جانسون از چرچیل

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۶۵۴۴

دفاع سرسختانه بوریس جانسون از چرچیل

بوریس جانسون در بحبوحه مناقشه کنونی بر سر جمع‌آوری مجسمه چهره‌های تاریخی تاکید کرد، انگلیس نمی‌تواند چشم‌انداز فرهنگی و تاریخ پیچیده خود را "فوتوشاپ" کند چون این کار تحریف گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در مطلبی برای روزنامه دیلی تلگراف نوشت: اگر ما پاکسازی سوابق و حذف تصاویر همه افراد، جز آن‌هایی که رویکردهایشان با ما سازگار است آغاز کنیم، در واقع گرفتار یک دروغ بزرگ و تحریف تاریخ خودمان شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون همچنین با دفاع از وینستون چرچیل گفت: پوچ و ناگوار است که یادبود نخست‌وزیر پیشین ما در معرض تهدید قرار بگیرد. او قهرمان بود و انتظار دارم در بیان اینکه تا آخرین نفس با هرگونه تلاش برای جابجایی مجسمه او از میدان پارلمان مخالفت می‌کنم، تنها نمانم. روکش حفاظتی از او هم هر چه زودتر برداشته شود، بهتر است.

در آمریکا و اروپا تندیس‌های شخصیت‌هایی که به طرفداری از نژادپرستی متهم هستند، پایین کشیده می‌شود و راست‌گرایان افراطی و هولیگان‌ها هم در لندن به طرفداری از این تندیس‌ها تظاهرات کردند.

معترضان خواهان برچیدن تمامی نمادهای نژادپرستی هستند و در این راستا مجمسه‌ها را یا با رنگ و وسایل دیگر تخریب می‌کنند یا آن‌ها را پایین می‌کشند. وینستون چرچیل، نخست‌وزیر اسبق انگلیس، لئوپولد دوم، پادشاه اسبق بلژیک و شمار زیادی از چهره‌های مشهور سیاسی و نظامی دوران استعمار هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بوریس جانسون اعتراضات در آمریکا انگليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی

حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی

دیگر خبرها

  • تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • بهترین دفاع فصل لیگ برتر انگلیس از نگاه ویلیام گالاس
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • رئال مادرید اجازه نداد آب خوش از گلوی بایرن مونیخ پایین برود
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن