Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه گفت: توانمند‌سازی جامعه روستائی با هدف پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه و نامتعارف روستائیان، می‌توان از شکل‌گیری حاشیه‌نشینی جدید پیشگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه بهمن مرادی‌فر امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: محاسن احیای بافت فرسوده خیلی بیشتر از ایجاد شهرک‌های اقماری در حاشیه شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خیلی از زیرساخت‌ها (آب، برق، تلفن، مدرسه، بهداشت و...) بافت ناکارآمد شهری فراهم است که اگر بخواهیم این زیرساخت‌ها در حاشیه شهر ایجاد کنیم با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه تصریح کرد: برای احیای بافت ناکارآمد شهری باید در دو جبهه توانمندسازی روستائیان برای جلوگیری از مهاجرت آن‌ها و اصلاح بازسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری اقدام کرد.

وی با اشاره به تبعاتی همچون تعارض اجتماعی و فقر در بافت فرسوده و ناکارآمد و حاشیه شهر، ادامه داد: قانون‌گذار در ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در قالب یک مهندسی معکوس دنبال این بوده که ریشه فقر تا حدودی خشکانده شود و از مهاجرت افراد روستایی به مناطق شهری و اسکان آن‌ها در حاشیه شهر جلوگیری کند.

مرادی‌فر تصریح کرد: مهندسی معکوس یعنی توانمندسازی روستائیان بطوری‌که به اقتصادی روستایی کمک شود تا  از مهاجرت بی‌رویه و نامتعارف آن‌ها جلوگیری و با ماندن در جایگاه روستایی خود می‌توان از شکل‌گیری حاشیه‌نشینی جدید به طور جد پیشگیری کرد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه حاشیه نشینی جامعه روستایی بافت فرسوده کرمانشاه بافت فرسوده رسانه آب معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری حاشیه نشینی مهاجرت حاشیه نشینی فارس توانمندسازی روستائیان جامعه روستایی حاشیه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی

ایسنا/سیستان و بلوچستان در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

در دومین روز از برگزاری این همایش، چنگیز رحیمی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و اسکندری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

 باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز درباره " علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان و یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و .. به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچین به تشریح چالش های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه های مختلف می توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه های دومین روز همایش ملی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا