Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:07:24 GMT

کشاورز هم درد و رنج مردم را می‌نمایاند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۶۸۷۸

کشاورز هم درد و رنج مردم را می‌نمایاند

کشاورز هم درد و رنج مردم را می‌نمایاند و هم آرزوهای بهروزی و سربلندی ایرانیان را واگو می‌کرد. وقتی اثرهایی چون خانه قمر خانم، دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان، سربداران، پدرسالار و گرگ‌ها را می‌دیدی، آینه‌ای بود از فرهنگ ایران با همه فزونی‌ها و کاستی‌های آن و برگردانی از تاریخ ایران با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌های آن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در یادداشتی در روزنامه اعتماد به قلم عباس آخوندی آمده است: «محمدعلی کشاورز هنرمند نامدار و بازیگر یگانه و دردانه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران به سوی حضرت باری شتافت. دستِ‌ کم سه نسل از ما ایرانیان از هر قشر و گروهی با او زندگی کرده‌ایم. او که ۵۰ سال روی صحنه تئاتر، سینما و تلویزیون ایفای نقش کرد، در گوشه‌گوشه ذهن ما زنده است و حضور دارد. او بخشی از تاریخ هنرِ نمایش ایران است.

بی‌گمان هر یک از ما چیزی از او چه در عالم واقع و چه در موقعیت ایفای نقش در عالم نمایش آموخته‌ایم و وامدار او هستیم. او به عنوان بازیگری پیشکسوت بی‌گمان برای بازیگران نسل‌های پس از خود منبع الهام بود و  برای بینندگان تئاتر، تلویزیون کسی بود که با آنان همدلی و همنشینی می‌کرد و مردم در نقش و سخنان نقش و مسئولیت خود را می‌دیدند.

کشاورز هم درد و رنج مردم را می‌نمایاند و هم آرزوهای بهروزی و سربلندی ایرانیان را واگو می‌کرد. وقتی اثرهایی چون خانه قمر خانم، دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان، سربداران، پدرسالار و گرگ‌ها را می‌دیدی، آینه‌ای بود از فرهنگ ایران با همه فزونی‌ها و کاستی‌های آن و برگردانی از تاریخ ایران با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌های آن.  او که ۴۷ فیلم سینمایی چون خشت و آینه، کمال‌الملک، ناصرالدین‌شاه آکتور سینما، دلشدگان، روز واقعه و فیلم‌های برجسته دیگر بازی کرده بود، نمادی بود از نسل اول بازیگران بزرگ سینمای ایران که با خود سبکی را در عالم سینما به یادگار گذاشتند. او در ذهن و یاد ما جاودانه است. از درگاه حضرت حق شادی روان او را طلب می‌کنیم، به بازماندگانش تسلیت می‌گوییم و یادش را هماره گرامی می‌داریم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدعلي كشاورز عباس آخوندي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه ای در روز ۲۲ اردیبهشت گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی های آثار عیاری و نقش او در ارتقای سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد.

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه های اصلاح و مرمت شده فیلم های سینمایی «آبادانی ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می آید و پس از نمایش فیلم ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می شود.

حضور در این مراسم برای علاقه مندان سینما آزاد است.

کد خبر 6097043 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • کاربرد انواع ریسه ال ای دی در دکوراسیون داخلی
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • عکس | حضور یک بازیگر سینما در مسابقات بین المللی تنیس
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • هنرمندی که حاضر است برای دفاع از ایران و مردم جانش را فدا کند
  • خود را بدهکار خاک و مردم کشورم می‌دانم/ موسیقی بخشی از دکوپاژ در فیلم‌های کیمیایی است