Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@05:06:36 GMT

جلسه شورای حکام؛ زیر سایه خلأ قانونی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۶۹۱۷

جلسه شورای حکام؛ زیر سایه خلأ قانونی

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل هسته‌ای با اشاره به برگزاری جلسه شورای حکام، گفت: به‌دلیل شیوع کرونا بنا شده این جلسه به‌صورت وبینار برگزار شود که همین امر یک خلاء حقوقی ایجاد می‌کند زیرا در اساسنامه آژانس پیش‌بینی نشده که اگر جلسه حضوری نباشد، آیا کشور‌ها می‌توانند رأی‌گیری کنند یا خیر. تاریخ انتشار: 11:19 - 26 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۹۱۸۲ رحمان قهرمانپور در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به برگزاری جلسه شورای حکام و گفت: آژانس بین‌المللی  انرژی اتمی، بازوی تخصصی شورای امنیت برای نظارت بر اجرای پیمان منع اشاعه و همچنین برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: یکی از معیار‌های تصمیم‌گیری درباره میزان پای‌بندی ایران به برجام، نظر آژانس بین‌المللی  انرژی اتمی است و بعد از آن کمیسیون‎های اجرایی، حل اختلاف و وزرای خارجی قرار دارند و موضوعات ارجاعی را بررسی می‌کنند. 

کارشناس مسائل هسته‌ای عنوان کرد: گزارش‌های فصلی آژانس بین‌المللی  انرژی اتمی درباره پایبندی کشور‌ها به تعهدات‌شان در چارچوب پیمان منع اشاعه است، بنابراین هر ۳ ماه یکبار این آژانس، گزارش فصلی درباره اقدامات راستی آزمایی و پادمانی کشور‌هایی که پرونده‌شان در دستور کار است از جمله ایران را تهیه  و ارائه می‌کند.  بیشتر بخوانید:  کارشناس مسائل هسته‌ای: موفقیت آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بعید است
قهرمانپور با اشاره به بررسی گزارش آژانس درخصوص پرونده ایران در جلسه شورای حکام، گفت: به‌دلیل شیوع کرونا بنا شده این جلسه به‌صورت وبینار برگزار شود که همین امر یک خلاء حقوقی ایجاد می‌کند زیرا در اساسنامه آژانس پیش‌بینی نشده که اگر جلسه حضوری نباشد، آیا کشور‌ها می‌توانند رأی‌گیری کنند یا خیر.   وی با بیان اینکه  هنوز درباره اینکه آیا شورای حکام درخصوص گزارش آژانس در موضوع ایران  می‌تواند، رای‌گیری کند ابهام وجود دارد، گفت: اگر فرض بر این بگیریم مشکل حل شود، سؤال این است که آیا شورای حکام درباره ارسال پرونده ایران به شورای امنیت به نتیجه می‌رسد یا خیر؟ زیرا این موضوع در دستورکار  شورای حکام  نیست و در این جلسه صرفاً معاونت پادمانی آژانس، گزارش می‌دهد و نماینده کشور‌هایی که می‌خواهند صحبت کنند، نظر می‌دهند و نماینده ایران نیز پاسخ می‌دهد.

کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد: با توجه به اینکه قاعده تصمیم‌گیری در شورای حکام بر اساس اجماع است، اگر ۲-۳ کشور مخالف رأی‌گیری در این باره باشند، رای‌گیری نمی‌شود بنابراین بعید است در جلسه شورای حکام درباره ارسال پرونده ایران به شورای امنیت، تصمیم خاصی گرفته شود.   بیشتر بخوانید: خیز آمریکا برای منحرف‌کردن مسیر حقوقی - فنی پرونده هسته‌ای ایران/ دست تهران پُر است
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی تمدید تحریم تسلیحاتی کارشناس مسائل هسته ای جلسه شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام دبیری ظهر سه شنبه در همایش بزرگداشت روز شوراها و تجلیل از شوراهای برتر استان سمنان در سالن اجتماعات کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: کارهای اساسی و ماندگار در سطح شورای عالی استان ها کشور در دستور کار است.

وی با بیان اینکه بودجه و امکانات شوراها دچار مشکلات قانونی است، افزود: از نظر محل، بودجه و امکانات مشکلاتی در سطح شوراها وجود دارد که باید خلاء قانون آن حل شود.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور ادامه داد: این مساله مهم همراه با مدیریت یکپارچه شهری در راستای ارتقاء جایگاه شوراها نیز مدنظر و اولویت است.

دبیری با بیان اینکه مباحث و مسائل رفاهی اعضای شوراهای اسلامی از جمله بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار داشته و پیگیری می شود، تاکید کرد: تلاش داریم مشکلات حوزه بیمه حل شود.

استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه ضمن بیان اینکه در راستای نگاه حمایتی از شهرداری ها و دهیاری ها، بودجه حوزه دهیاری ها در سال ۱۴۰۲ به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، گفت: در بحث حمایت از شهرداری ها و دهیاری ها، از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، در سال ۱۴۰۳ پرداختی به شهرداری های استان بالغ بر یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان و به دهیاری ها نیز ۳۱۰ میلیارد تومان بوده است.

سید محمد رضا هاشمی بیان کرد: افزایش ۳۴۰ درصدی اعتبارات عمرانی، برگزاری مطلوب جشن احیاء ۲۰۱ واحد راکد، بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی، واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط و… در زمره مسائلی است که در سفر هیات دولت به استان سمنان محقق شد.

کد خبر 6093285

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی