Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:24:17 GMT

مرکز تحقیقات سلولی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۷۱۹۸

مرکز تحقیقات سلولی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اکبر بهنامجو روز دوشنبه در نشستی با رییس جهاد دانشگاهی کشور افزود: برای تحقق این امر زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع به جهاد دانشگاهی استان واگذار شده است.

وی گفت: این استان آمادگی دارد از تمام ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در توسعه استان استفاده کند.

وی با قدردانی از جهاد دانشگاهی به خاطر راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در استان اردبیل افزود: با فعالیت این مرکز بخشی از نیاز استان و کشورهای همسایه برای رفع مشکل نازایی و افزایش نشاط خانواده‌ها مرتفع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ورود جهاد دانشگاهی به تحقیق و مطالعات فندق را کاری ارزشمند دانست و گفت: با توجه به قرار گرفتن بخشی از جنگل‌ها فندق کشور در استان اردبیل هماهنگی‌های لازم با سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان برای واگذاری زمین مناسب جهت ایجاد نهالستان و مزرعه الگویی مکانیزه انجام شده است.

او به واگذاری بازنگری طرح جامع گردشگری استان به جهاد دانشگاهی اشاره کرد و اظهارداشت: این طرح با نگاهی عملیاتی و اجرایی جهت ایجاد توسعه متوازن در صنعت گردشگری استان اردبیل انجام می‌گیرد.

استاندار اردبیل اظهارداشت: با توجه به اینکه طرح فناورانه ایجاد و راه‌اندازی خط تولید نشاسته پلیمری به ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن در سال توسط جهاددانشگاهی در استان اردبیل به توسعه اقتصادی و صنعتی منطقه کمک شایانی خواهد کرد و برای تسریع این کار همکاری لازم را با جهاد دانشگاهی خواهیم داشت.

بهناممجو گفت: استان اردبیل آماده فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از جمله زمین، سوله و بخشی از اعتبارات لازم برای شروع فاز نیمه‌صنعتی این طرح است.

رییس جهاد دانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این نشست با بیان اینکه ظرفیت‌های بدنه جهاد دانشگاهی کشور با توجه به مزیت‌های نسبی و منطقه‌ای در استان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: این نهاد انقلابی با توجه به تجربیات ۴۰ ساله خود بویژه در حوزه علم و فناوری در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حمیدرضا طیبی، فندق را یکی از مزیت‌های طبیعی استان اردبیل دانست و افزود: محققان جهاد دانشگاهی اردبیل دنبال تولید نهال شناسنامه‌دار فندق برای کشت و توسعه صنایع تبدیلی این محصول با ارزش هستند.

وی از تصویب ۲۰ میلیارد ریال برای ایجاد و راه‌اندازی خط تولید نیمه‌صنعتی نشاسته پلیمری جهاد دانشگاهی در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور خبر داد و اضافه‌کرد: تسریع اجرای این پروژه نیازمند افزایش اعتبار ملی و مساعدت استانی است تا با راه‌اندازی آن یکی از نیازهای اساسی کشور در صنعت نفت مرتفع شود.

برچسب‌ها سازمان جهاد دانشگاهی اردبیل ناباروری اکبر بهنام جو 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی اردبیل ناباروری اکبر بهنام جو سازمان جهاد دانشگاهی اردبیل ناباروری اکبر بهنام جو جهاد دانشگاهی استان اردبیل راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است.

امین آزادبخت امروز، هشتم اردیبهشت در آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که به همت جهاد دانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به استقبال دانشجویان لرستانی از مسابقه ملی سدید بیان کرد: این مسابقات بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم است.

وی با اشاره به اینکه این رویداد پیش از این در قالب دو مسابقه ملی پایان‌نامه و کتاب سه‌ دقیقه‌ای اجرا می‌شد که در دور جدید، با تجمیع مسابقات قبلی و با عنوان مسابقات ملی سدید در پنج بخش پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار شده است، افزود: در لرستان این مسابقه ملی با حضور ۵۳ نفر در مرحله استانی به همت جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه بودیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان به اجرای برنامه‌های مختلف از قبیل مناظرات دانشجویی، مناظرات اساتید و پویش‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی یک نهاد دانشگاهی است که با برخورداری از ظرفیت‌هایی همچون خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی(ایسپا)، سازمان انتشارات، کانون‌های دانشجویی و... می‌تواند ارتباط خوبی با دانشجویان داشته باشد و برنامه‌های متنوعی در عرصه‌های مختلف برگزار کند.

آزادبخت با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در استان و کشور و اینکه دانشجو نقش‌آفرین و آینده‌ساز است، گفت: دانشجویان باید مروج، مبلغ و معرف کتاب و کتابخوانی باشند و با تشویق هم‌کلاسی‌ها، دوستان، خانواده نقش خود در مروج عرصه مطالعه کتاب را ایفا کنند.

وی در خاتمه از اهدای دو هزار جلد از سوی جهاددانشگاهی واحد لرستان به دانشگاه لرستان جهت تجهیز کتابخانه‌های سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: طرح جمع‌آوری کتاب با عنوان رستا سال گذشته از سوی جهاددانشگاهی لرستان اجرا و بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب جمع‌آوری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور