Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:57:09 GMT

تاثیر قهوه در پیشگیری از بروز بیماری قلبی-عروقی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۷۶۶۳

تاثیر قهوه در پیشگیری از بروز بیماری قلبی-عروقی

نتایج یک پژوهش حاکی از آن است که دریافت کافئین از قهوه، برخلاف چای، سبب پیشگیری از بروز بیماری قلبی-عروقی در بزرگسالان ایرانی می‌شود.

به گزارش ایسنا، کافئین به عنوان ترکیب فعال چای و قهوه که بسیار مورد مطالعه بوده است، یک محرک فیزیولوژیک با مصرف بالا در میان جمعیت‌های مختلف دنیا است. منابع طبیعی حاوی کافئین در رژیم غذایی عمدتا چای و قهوه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج مطالعات در خصوص اثرات بلند مدت مصرف کافئین بر پیامدهای متابولیکی همچنان متناقض است. مصرف کافئین روزانه افراد بر تنظیم فشارخون، پیامدهای قلبی عروقی و عملکرد عروق می‌تواند موثر باشد.

از آنجایی که اطلاعات کمی در خصوص اثرات مصرف روزانه کافئین از رژیم غذایی بر بیماریهای کلیوی در قالب مطالعات اپیدیمولوژیک وجود دارد، محققان، تحقیقی به منظور بررسی ارتباط دریافت کافئین با بروز بیماری مزمن کلیوی در بزرگسالان شرکت کننده در مطالعه قند و لیپید تهران طی شش سال پیگیری انجام داده‌اند.

مطالعه حاضر در قالب مطالعه قند و لیپید تهران بر روی ۲۳۶۹ مرد و زن بالای ۲۰ سال که عارضه قلبی نداشته‌اند، انجام شد. طی این تحقیق، مقدار مصرف (میلیگرم/روز) کافئین و میزان مصرف چای (فنجان/روز) و قهوه (فنجان در هفته) رژیم غذایی محاسبه و  طبقه بندی شد. بروز بیماری مزمن کلیوی تا فاز پنجم مطالعه قند و لیپید تهران پیگیری و ثبت شد. برای ارزیابی ارتباط کافئین، چای و قهوه رژیم غذایی با بروز بیماری مزمن کلیوی از مدل‌های رگرسیون لجستیک چندگانه استفاده شد.

بر اساس اعلام پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت، بنا بر نتایج حاصل از این مطالعه، رابطه معکوس و معناداری بین مصرف قهوه و بروز بیماری قلبی عروقی و همچنین رابطه مستقیم و معنادار بین مصرف چای و مقدار کل کافئین مصرفی با بروز بیماری قلبی-عروقی مشاهده شد.

مقاله حاصل از این پژوهش که توسط زهرا گائینی، زهرا بهادران و فریدون عزیزی از پژوهشکده غدد درون‌ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پروین میرمیران از انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور نوشته شده در نشریه Nutrition and Metabolism منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قهوه بیماری های قلبی عروقی چاي بروز بیماری قلبی عروقی رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ماده غذایی ضروری برای مردان

به گزارش خبرآنلاین، مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان پروستات و سکته مغزی قرار دارند؛ که این موارد از علل اصلی مرگ و میر در میان مردان به شمار می‌آید. مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مردان بالای ۴۰ سال این خوراکی‌ها را نخورند

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900511

دیگر خبرها

  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد