Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سید محمدرضا موالی زاده گفت: جزیره کیش از ظرفیت های فرهنگی غنی و نظم پذیری اجتماعی از قبیل تدین، ولایت مداری و حفظ اصالت و ریشه های اعتقادی و بنیادین در سطح منطقه برخوردار است
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با ادارات و نهادهای مستقر در کیش" با محوریت فرهنگ عمومی و اجتماعی" با حضور سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید محمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این نشست بر اهمیت فرهنگ غنی و نظم پذیری اجتماعی در جزیره کیش اشاره داشت و افزود: مولفه های فرهنگ غنی در میان بومیان و مجموعه آحاد جامعه که از نقاط مختلف کشور به جزیره کیش مهاجرت کردند در شکل گیری این فرهنگ تاثیر گذار بودند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، ریشه های فرهنگ واقعی و آرمانی را "دین، ملیت، علم و تمدون" بر شمرد و گفت: با طراحی و اجرای چگونگی مهندسی فرهنگی می توانیم به ادراک مشترک برسیم و ادراک مشترک منجربه اقدام مشترک و ایجاد وحدت رویه در این منطقه خواهد شد.
موالی زاده بر ضرورت توسعه فرهنگی متناسب با هر منطقه به آمایش سرزمین تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس قوانین و مقررات متناسب با ویژگی هر منطقه؛ از جمله جزیره کیش به واسطه منطقه آزاد بودن یک فرصت قابل توجهی به شمار می رود.
وی با اشاره به پیوست های فرهنگی در جزیره کیش گفت: با انسجام، همدلی، توسعه زیر ساخت های فرهنگی، فعال نمودن شورای اجتماعی در جزیره کیش باعث شده این منطقه به عنوان ایران کوچک شناخته شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان این که احساس شخصیت؛ باعث شخصیت سازی فرد می شود تصریح کرد: پایه گذاری ساختارهای فرهنگی تنها تفاوت میان کیش و سایر نقاط استان های کشور هست که باعث می شود مناعت طبع، عزت نفس، روحیه ایثار در فرد نمود و تجلی پیدا کند.
سید محمدرضا موالی زاده در ادامه ضمن ابراز خرسندی از پیوست های فضای مجازی در کیش عنوان کرد: فضای مجازی در این منطقه، فضای پاکی است و با مرز بندی که میان فضای مجازی و حقیقی وجود دارد، تاثیر فضای مجازی بر فضای حقیقی دیگر قابل انکار است.
موالی زاده افزود: ضمن توجه به مبادی اصلی ورودی به حوزه های اخلاقی و رفتاری باید با ایجاد یک تعامل دو سویه و ارائه راه کارهای موثر برای بر طرف کردن معضلات اجتماعی همکاری های گسترده ای در این منطقه صورت گیرد.
گفتنی است ایجاد رشته های میان رشته ای، ارتقای سواد رسانه ای، فعالیت های شورای شهر کیش، ارتباطات انسانی و اجتماعی، تاثیر نقش دانشگاه ها در تغییر فرهنگ، روانشناسی برخط در زمینه های افسردگی، اضطراب و ضمانت اجرای مصوبات شورای فرهنگی از جمله مباحثی بود که در نشست دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با ادارات و نهادهای مستقر در کیش مطرح شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور فضای مجازی موالی زاده جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟

نرجس خاتون اسعدی خلیلی، گفت: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور متولی ارائه خدمات، حمایت‌های اجتماعی و همچنین مداخلات به هنگام، مناسب و در دسترس مددکاری اجتماعی به بانوان سرپرست خانوار و دارای فرزند چندقلو است تا ضمن توانمندسازی آنان در تحقق اهدافی چون ارتقای سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی در کشور گام بردارد.

وی با بیان اینکه این سازمان پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، نسبت به تحت پوشش قرار دادن تمام خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دو قلو و بیشتر پشت نوبت دریافت خدمات اقدام کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از تمام خدمات قابل ارائه سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور درباره حمایت‌هایی که از سوی سازمان بهزیستی به این خانواده‌ها ارائه می‌شود؟ تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، در حال حاضر حدود ۴۱ هزار خانواده‌ دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی ۱ تا ۵ تحت پوشش سازمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بالاتر در دهک درآمدی ۱ تا ۷ نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته‌ و از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

اسعدی خلیلی خاطرنشان کرد:  این خانوارها از مستمری ماهیانه برخوردار بوده و همچنین خدمات غیر مستمر به خانواده های دارای فرزند چند قلو نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات غیرمستمر به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تصریح کرد: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نسبت به ثبت اطلاعات کودکان واجد شرایط دریافت شیرخشک در سامانه سلامت وزارت بهداشت (جهت دریافت شیرخشک رایگان) اقدام می‌کند.همچنین این خانواده‌ها از کمک هزینه ودیعه مسکن، وام اشتغال و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران