Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان گلستان گفت: از ابتدای امسال میزان کشفیات موادمخدر در استان به ۳ تن و ۲۰۵ کیلوگرم رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش دارد. ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سرهنگ محمدرضا زائری پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: براساس آمارهایی که مرکز منتشر کرده در کشور 2 و 800 هزار معتاد شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان گلستان 5.3 درصد جمعیت 15 تا 65 سال استان اعتیاد به موادمخدر دارند.

وی درباره نسبت جنسیتی معتادان در استان گفت: 90 درصد معتادان مرد و 10 درصد را زنان تشکیل می‌دهند. علاوه براین 74 درصد معتادان از مواد مخدر سنتی و 26 درصد از مخدرهای صنعتی استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه اعتیاد سرآغاز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، افزود: براساس پژوهش‌ها اعتیاد عامل 20 درصد قتل‌ها، 65 درصد همسرآزاری، 35 درصد کودک آزاری، 55 درصد طلاق‌ها و 50 درصد سرقت‌ها است.

تهران| 54 کیلوگرم انواع موادمخدر در قرچک کشف شد+ تصاویراز گوشه و کنار کردستان| از کشفیات موادمخدر تا خبر خوش برای فرهنگیان فاقد مسکن2 تن موادمخدر در محدوده رباط کریم ـ شهریار کشف شد‌

وی با اشاره به محدود بودن ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد در استان گفت: 42 کمپ ماده 15 ( بخش خصوصی) در استان فعال بوده که 3 کمپ ویژه زنان است. ظرفیت این کمپ‌ها یک هزار و 250 نفر است. مدت نگهداری افراد معتاد در این کمپ‌ها یک ماه است که به درخواست خانواده‌ها و مراجع قضائی این مدت می‌تواند افزایش پیدا کند.

زائری ادامه داد: در استان فقط یک کمپ ماده 16 با ظرفیت 100 نفر وجود دارد که جوابگوی نیاز استان نیست و باید فکری درباره آن کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 9 تن و 300 کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شده بود، گفت: از ابتدای امسال میزان کشفیات موادمخدر در استان به 3 تن و 205 کیلوگرم رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد افزایش دارد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان با اشاره به انجام یکهزار و 527 عملیات در حوزه انتظامی و این پلیس تخصصی اظهار داشت: در این مدت 27 خودروی سبک و 5 خودروی سنگین توقیف، 99 نفر از عوامل اصلی قاچاق و 907 خرده فروش موادمخدر در استان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در محورهای ورودی استان ایست‌های بازرسی داریم و به‌دنبال این هستیم تا در نوکنده، ورودی غرب استان هم ایستگاهی مستقر کنیم. در ایستگاه ها با اقدامات انجام شده میزان کشفیات ما رشد خوبی داشته است. در ایستگاه تیل آباد 153 درصد و تنگه راه 287 درصد افزایش کشفیات داشتیم.

زائری با انتقاد از توزیع غیرمجاز متادون در برخی از مناطق گفت: قرص و شربت متادون در مراکز مجاز و برای افرادی که در حال ترک اعتیاد هستند استفاده می‌شود اما متأسفانه به علت اختلاف قیمت در بازار، برخی از این فرصت سودجویی می‌کنند. قیمت شربت متادون در مراکز مجاز حدود 10 هزار و 500 تومان است اما در بازار تا 150 هزار تومان نیز فروخته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 152 مرکز متادون‌درمانی در استان با ظرفیت 25 هزار نفر افزود: 123 لیتر شربت متادون در استان کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های امسال، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است. نگاه ما در گذشته با این پدیده مقابله‌ای بود و به‌صورت میانگین هر سال تا 20 درصد افزایش کشفیات داریم اما برای مقابله با اعتیاد باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

انتهای پیام/582/ح

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس پلیس مبارزه با مواد موادمخدر در استان درصد افزایش مخدر استان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب‌بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه از کشت ۳۸۰ هزار هکتار گندم در گلستان خبر داد و اظهار کرد: با برنامه ریزی هایی که داشتیم برای ۵۰۷ هزار هکتار از مزارع گلستان قارچ کش تهیه شد که این اقدام باعث شد تا خسارت زنگ زرد در مزارع استان از ۳۰ درصد به کمتر از ۲ درصد برسد.

وی افزود: گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت توانست جز استان‌های پیش رو در کشور باشد.

رئیس جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه کشت برنج در گلستان از ۶۲ هزار هکتار به ۴۹ هزار هکتار رسیده است، گفت: اجرای طرح اصلاح الگوی کشت با محصولات کم‌آب بر یکی از برنامه‌های این سازمان محسوب می‌شود.

به گفته وی کشاورزی گلستان در بسیاری از بخش‌ها توانسته رتبه نخست را کسب کند.

برزعلی با بیان اینکه اغلب دستگاه‌های کارخانجات شالیکوبی گلستان مستهلک است، گفت: اکنون در استان ۱۰۲ کارخانه شالیکوبی فعال هستند که سال گذشته ۱۹۱ میلیارد تومان خسارت در بحث برنج به وجود آوردند.

وی یادآور شد: برای تحقق الگو کشت باید صنایع تبدیلی را در دستور کار خود قرار دهیم.

برزعلی با بیان اینکه دنیا با تغییر اقلیم دست و پنجه نرم می‌کند و با افزایش درجه حرارت روبه‌رو هستیم، تاکید کرد: اگر به دنبال تحقق الگوی کشت هستیم باید از صنایع تبدیلی حمایت کنیم و یکی از راه‌های تحقق این مهم اعطای تسهیلات برای رونق صنایع تبدیلی در گلستان است.

کد خبر 6090764

دیگر خبرها

  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • محموله ۲۴۷ کیلویی حشیش در مشهد کشف شد
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله