Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هیچ مشکلی در تردد کامیون‌های حامل کالا در مرز دوغارون بین ایران و افغانستان وجود ندارد و هیچ کامیونی متوقف نشده و روال عادی کار در جریان است.

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا مس فروش  افزود: هم اینک فقط تردد مسافر در مرز دوغارون متوقف شده و تبادل کالا طبق روال همیشه در جریان است به طوری که دیروز کامیون‌های حامل سیمان صادراتی از استان از مرز دوغارون عبور کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی بیان کرد: مشکلات مربوط به مرز دوغارون به هر دو طرف ایرانی و افغانستانی بازمی‌گردد که باید در یک همکاری و تعامل دوسویه برطرف شود.  دو روز قبل رییس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد مدعی شد به خاطر کندی خدمات‌رسانی و ضعف مدیریت در پایانه دوغارون در مرز ایران و افغانستان، افزون بر هزار دستگاه کامیون حامل بار در این گذرگاه متوقف مانده‌اند. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت  درباره  عدم گشایش مرز ترکمنستان به رغم وعده آن کشور گفت: این موضوع قرار است در نشستی مشترک به صورت ویدیو کنفرانس طی هفته جاری یا هفته آتی در مشهد بین مسوولان ترکمنستانی و خراسان رضوی مطرح و بررسی شود. مس فروش افزود: برگزاری این نشست به تلطیف ارتباطات بین دو کشور ایران و ترکمنستان کمک خواهد کرد زیرا معبر ورودی خراسان رضوی به کشورهای آسیای میانه، ترکمنستان است و باید راهی برای ارتباطات بیشتر با آن کشور به منظور توسعه صادرات یافت. وی ادامه داد: پارسال به رغم همه مشکلات در صادرات، ۱.۸ میلیارد دلار کالا از خراسان رضوی صادر شد که البته تا هدف ۲.۲ میلیارد دلاری در صادرات استان برای سال ۱۳۹۸ اندکی فاصله داشت. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال برنامه استان رسیدن به هدف ۲ میلیارد دلار صادرات است که این رقم با تلاش صادرکنندگان خراسان رضوی محقق خواهد شد. مس فروش درباره مشکل تخصیص ارز به واردات مواد اولیه نیز گفت: یک مسیر جدید برای واردات به کار گرفته می‌شود به طوری که با اختصاص ارز اشخاص، واردات مواد اولیه بخش تولید، کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای به کشور انجام پذیر خواهد بود. وی اضافه کرد: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت هفته گذشته اطلاع داد که نماینده این وزارتخانه در بانک مرکزی مستقر شده است و روسای سازمانهای صمت در استانها می‌توانند برای رفع مشکلات تامین ارز با این نماینده به طور دائم در ارتباط باشند. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مجموع راه‌هایی برای واردات مواد اولیه و نهاده‌های دامی از طریق ارز اشخاص یا ارز نیمایی گشوده شده است تا مشکلات در این زمینه برطرف شود. منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صمت خراسان رضوی دوغارون رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی مرز دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی

آفتاب‌‌نیوز :

در اطلاعیه روز جمعه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی، با توجه با تقویت سامانه فعال در استان از اواخر وقت امشب تا عصر روز شنبه شاهد افزایش حجم بارش‌ها همراه با رعدوبرق، بارش تگرگ، آبگرفتگی و سیلاب در برخی از نقاط استان هستیم.

این سامانه وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق با احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید در برخی از نقاط بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد روانآب و سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل را در بردارد.

در این اطلاعیه آمده است: بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و توابع سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، نیشابور، فیروزه، کاشمر، ریوش، خواف، تربت‌حیدریه، قوچان، درگز، چناران – گلبهار، طرقبه و شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و برخی از نوحی کلانشهر مشهد رخ خواهد داد.

عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها؛ خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی؛ مدیریت تردد در مناطق ییلاقی و گردشگری استان و خودداری از سفر‌های غیر ضروری از توصیه‌های هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد