Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@10:42:50 GMT

جولان کرونا در سایه بی‌توجهی‌

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۸۴۵۷

جولان کرونا در سایه بی‌توجهی‌

عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، برگزاری مراسمات عروسی و عزا، بازگشایی‌ بسیاری از واحدهای صنفی و افزایش مسافرت‌ها و ترددها، نگرانی‌ طغیان کرونا در استان ایلام را افزایش داده است.

خبرگزاری شبستان - ایلام: چند ماهی است که ویروس منحوس کرونا مهمان ناخوانده کشور و استان ایلام است،بعد از شیوع کرونا محدودیت ها و ممنوعیت های زیادی در راستای کنترل و مهار این ویروس وضع گردید، اما در نهایت تصمیم به کاهش محدودیت ها و بازگشایی صنوف و مشاغل گرفته شد،

 

شرط اصلی این بازگشایی‌ها و رفع محدودیت ها، رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی بود اما به دنبال این بازگشایی‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برای مردم نقاط مختلف کشور از جمله استان ایلام رنگ باخت و ویروس کرونا بدون هیچ مانعی در شهر اکنون در حال تردد و جولان دادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برگزاری مراسمات عروسی در فضاهای بسته،بدون رعایت فاصله اجتماعی، برگزاری مراسمات ختم در چند روز اخیر با ازدحام جمعیت و تردد در ماکان عمومی و شلوغ سطح شهر بدون رعایت نکات بهداشتی و ماسک، به شدت افزایش یافته است و حتی در شهرستان ایوان  در جریان برگزاری یک مراسم ختم بیش از ۱۵ نفر در یک روز به کرونا مبتلا شده اند.

 

علاوه بر این موارد، باید شب ها به پارک های شهر ایلام نیز سری زد که حجم زیادی از مردم در کنارهم بدون رعایت فاصله اجتماعی و عدم استفاده از ماسک در حال تفریح و شب نشینی در فضای باز هستند و این در حالی است طبق گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایلام آمار مبتلایان کرونا در استان در حال افزایش است.

 

عدم استفاده مردم از ماسک

یکی از شهروندان ایلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: متاسفانه در تمامی معابر و اماکن عمومی سطح شهر، اعم از بازار، بیمارستان، درمانگاه، داروخانه، فروشگاه ها و ادارات مسائل بهداشتی مثل ماسک زدن یا رعایت نمی شود به ندرن رعایت می شود.

 

«فریده عباسی» افزود: تا یک ماه پیش مردم برای یافتن ماسک و وسایل بهداشتی به هر دری می‌زدند و از نایاب شدن آن معترض بودند، امروز در همه داروخانه‌های استان ماسک وجود دارد ولی مردم دیگر از ماسک و مواد ضدعفونی استفاده نمی کنند.

 

وی گفت: در روزهای ابتدایی سرعت انتشار و شیوع این ویروس در داخل استان خیلی کند بود ولی این روزها کرونا با سرعت بالایی در حال انتشار است.

 

عباسی با اشاره به ازدحام جمعیت مردم در پارک های سطح شهر، بدون رعایت مسائل بهداشتی و ماسک زدن، ابراز کرد: متاسفانه با ادامه این روند، کنترل بیماری کرونا بسیار سخت‌تر از قبل و به یک بیماری افسارگسیخته تبدیل شده است.

 

دید و بازدید ها و شب نشینی ها باید کمتر شود

وضعیت استان ایلام در بحث کرونا به حدی رسیده که روز گذشته استاندار ایلام در جلسه ستاد کرونا  به شرایط حساس حاکم بر استان در بحث کرونا اشاره کرد و گفت: وضعیت خطرناکی در زمینه افزایش آمار شیوع کرونا به جهت قرار گرفتن در بین ۳ استان همجوار که دارای وضعیت قرمز هستند، در استان ایلام  وجود دارد که مراقبت و اهتمام بیشتری در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می طلبد.

 

«قاسم سلیمانی دشتکی» خواستار همکاری بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی شد و گفت: عادی سازی وضعیت کرونا در استان بسیار نگران کننده است.

 

وی با اشاره به فرهنگ دید و بازدید و گردهمایی هایی که در استان وجود دارد، اظهار کرد: فرهنگ دید و بازدید، صله رحم و گردهمایی هایی خانوادگی در شرایط عادی یک نکته مثبت است اما در شرایط کنونی، باعث شیوع ابتلا به این بیماری می شود که باید محدود شود.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: آمار تعداد مبتلایان در استان افزایش یافته است ولی  با این حال میزان بهبود یافتگان کرونا در استان ۸۱ درصد است که نسبت به میانگین کشوری از وضعیت خوبی برخودار است.

 

 غربالگری جمعیت پر خطر افزایش پیدا می کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: برخی از استان‌های همجوار به دلیل شیوع بیماری کرونا در وضعیت هشدار قرار دارند، لذا می طلبد که تمام شهرستان‌ها از جمله شهرستان های مجاور این استانها اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی را تشدید کنند.

 

«محمد کریمیان» با بیان اینکه غربالگری جمعیت پر خطر و دارای بیماری های زمینه ای در استان افزایش پیدا می‌کند، گفت: مردم استان به خاطر حفظ جان خود و عزیزانشان هم که شده از گردهمایی و دورهمی بدون رعایت فاصله اجتماعی که موجب افزایش شیوع کرونا می شود، جدا پرهیز کنند.

 

وی تصریح کرد: فرهنگ های اصیلی از جمله دید و بازدیدها و گردهمایی مانند مراسمات فاتحه در آرامستان های استان وجود دارد که در در شرایط عادی نکات مثبت و ارزشمندی هستند، ولی دراین شرایط بی تردید باعث شیوع ابتلا به ویروس کرونا در سطح استان و انتقال به سیار افراد جامعه می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: درصورت ادامه این روند شاهد افزایش صعودی مبتلایان در استان خواهیم بود.

 

کاهش مراجعه مردم استان برای اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان ایلام نیز با اشاره به اینکه مردم فهیم و فرهنگ دوست استان ایلام در اهدای خون مشارکت بی نظیری دارند، گفت: مردم نوع دوست استان در تمامی شرایط به یاری این سازمان شتافته اند اما در دوران شیوع کرونا متاسفانه شاهد کاهش مشارکت مردم در عرصه اهدا خون هستیم و متاسفانه پاسخگوی مراکز درمانی استان نبودیم.

 

«سحر سنایی» با بیان اینکه مردم شریف استان واقعا در زمینه اهدای خون استثنا و پیشتاز هستند، اظهار کرد: در شرایط کنونی بحران کرونا نیازمند همکاری خوب مسئولین و کارکنان ادارات در مناسبت های مختلف و اهدای خون در این شرایط بحران کرونا هستیم که قطعا این امر در مراکز اهدای خون با رعایت استانداردها و پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد.

 

 

برگزاری امتحانات حضوری دانشگاه ها در ایلام در هاله ای از ابهام

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: تمامی امتحانات پایان نیمسال دوم ۹۹-۹۸ دانشگاه ایلام برای تمامی مقاطع تحصیلی به صورت مجازی (غیر حضوری) برگزار می شود.

 

«مصطفی نعمتی» افزود: با توجه به افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان و کشور در روز های اخیر و نظر به اینکه بیش از ۲ هزار دانشجوی خوابگاهی دانشگاه ایلام ساکن  استان های پر خطر هستند،  دانشگاه ایلام با اولویت قراردان سلامت دانشجویان و جامعه،  آزمون های پایان ترم جاری را به صورت مجازی برگزار  می کند.

 

به هر حال این روزها در سطح جامعه، در خیابان ها، معابر و اماکن عمومی، بی تفاوتی، بی توجهی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به عینه قابل مشاهده است و مسئولان نیز بر این موضوع تاکید دارند و به رغم اینکه دانشگاه ایلام اعلام کرده امتحانات پایان ترم به صورت مجازی برگزار می شود، اما وضعیت دیگر دانشگاه های استان از جمله آزاد هنوز مشخص نشده و دانشجویان این دانشگاه های نگرام امتحانات حضوری هستند.

 

اما هم استانی عزیز ایلامی انتظار می رود  خطر ابتلا به کرونا را جدی بگیرند، کرونا هنوز هست و اگر رعایت و مهار نشود شاهد افزایش شیوع این بیماری و همه گیر شدن آن خواهیم بود، بهترین راه مبارزه با این بیماری قطع زنجیره انتقال این ویروس است که آنهم به من و شما بستگی دارد.

 

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا پروتکل های بهداشتی رعایت فاصله اجتماعی فاصله گذاری اجتماعی خبرگزاری شبستان کرونا در استان دانشگاه ایلام استان ایلام شیوع کرونا بدون رعایت ایلام نیز اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر یکشنبه در دیدار با امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با قدردانی از همراهی و همکاری ستاد کل نیروی مسلح در کنگره جهانی اربعین‌حسینی، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح همواره بستر را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی فراهم می‌کند.

استاندار ایلام از آمادگی کامل از جمله تامین زمین مورد نیاز و دیگر نیازمندی‌ها برای استقرار تیپ مستقل ارتش در استان خبر داد و افزود: به دلیل موقعیت مهم و راهبردی استان ایلام در کشور، استقرار تیپ مستقل ارتش به عنوان یکی از مطالبات دیرینه استان بسیار مهم و اساسی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: در صورت وجود تیپ مستقل ارتش در ایلام، نیروهای بومی کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سایر استان‌ها خدمت می کنند می‌توانند در استان ایلام خدمت کنند و این مهم در آرامش و مدیریت زمان و اقتصاد بسیار مهم است.

وی با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام را ضرورت دانست و گفت: زیرساخت و پشتیبانی برای استقرار بالگرد تامین می‌شود و امیدواریم این بالگرد در استان مستقر شود.

وی با اشاره به حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید از زیرساخت این ستاد در استان گفت: امیدواریم این بازدیدها منشا خدمات فراوانی برای استان باشد چرا که همراهی و هماهنگی نیروهای مسلح برگرفته از ولایت‌پذیری است.

وی با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، این اقدام را مایه افتخار هر ایرانی عنوان کرد و افزود: سپاه مقتدر با مشارکت نیروهای مسلح با انسجام و وحدت، این عملیات مهم را انجام دادند و موجب شدند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته شود.

وی عنوان کرد: با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و اعضای شورای تامین، هارمونی خدمت در استان شکل گرفته است.

امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این دیدار گفت: کنگره اربعین‌حسینی به‌عنوان آبروی نظام در ایلام باشکوه برگزار شد که در این راستا به همه اعضای ستاد اربعین و در راس آن استاندار ایلام که به‌صورت میدانی پای کار بودند عرض خداقوت دارم.

ی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام از نیروهای مسلح در استان، افزود: نیروهای مسلح وظیفه تامین امنیت را دارند و این امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولین استان و شخص استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حاصل می‌شود.

جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دندان‌شکن ایران اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی، ادامه داد: به دلیل ضربه موشکی ایران به استکبار، نیروهای مسلح بیش از گذشته مورد هجمه و رصد نظام استکبار قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این نشست امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به درخواست‌های استاندار در خصوص استقرار تیپ مستقل ارتش و استقرار یک فروند بالگرد نیروهای مسلح در ایلام، قول پیگیری مساعد دادند.

کد خبر 6091092

دیگر خبرها

  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است