Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا شاهد موج دوم ابتلا به کرونا در کشورمان هستیم؟ این سوالی است که این روز‌ها ذهن بسیاری از هموطنان‌مان را به خود مشغول کرده است؛ سوالی که پیش فرض مطرح شدنش، تمام شدن موج اول کرونا بوده در حالی که این اتفاق رخ نداده و تداوم تاخت و تاز این ویروس را می‌شود در آمار‌های جهانی نیز دید.

به گزارش «تابناک»، طی حدود هشت روز اخیر، یک میلیون نفر بر شمار مبتلایان به ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن یعنی کووید-۱۹ افزوده شده است؛ افزایشی که نشان از افزایش سرعت شیوع این ویروس در جهان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروسی که ماه هاست همه گیری جهانی آن یا قرار گرفتنش در وضعیت «پاندمی» اعلام شده و به رغم تداوم این وضعیت، برخی تصور می‌کنند کارش تمام شده است!

آن گونه که گزارش‌های منتشر شده از ابتلای قطعی به ویروس کرونا در بیش از ۲۱۳ کشور جهان نشان می‌دهد، دقایقی پیش (ساعت 07:53 به وقت گرینویچ (GMT) ۱۵ ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی، معادل ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ خورشیدی، شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر کره خاکی از مرز ۸ میلیون تن فراتر رفت.

دقت در آمار‌ها نشان می‌دهد که کماکان آمریکا بالاترین شمار مبتلایان را در سراسر جهان دارد و به رغم التهاباتی که بسیاری از مناطق این کشور را دربرگرفته و احتمالا تاثیر مستقیمی در شیوع ویروس و همچنین شناسایی مبتلایان دارد، آمار مبتلایان در این کشور در حال رشد است تا جایی که بالغ بر ۲ میلیون و ۱۶۲ تن از مبتلایان در جهان، شهروندان این کشور هستند.

البته نسبت جمعیت مبتلایان آمریکایی به مبتلایان در جهان رو به کاهش است تا جایی که یک ماه و نیم پیش، یک سوم مبتلایان قطعی به کرونا در جهان آمریکایی بودند و حالا حدود یک چهارم این کسر به شهروندان این کشور تعلق دارد. تغییری که یکی از دلایل وقوع آن، افزون بر التهابات در این کشور و اختلال در بیماریابی، رشد چشمگیر مبتلایان به کووید ۱۹ در چند کشور دیگر از جمله برزیل، روسیه و هند است.

اگر جدول ماه‌های گذشته را به یاد داشته باشید، احتمالا قرار گرفتن این کشور‌ها بالاتر از کشور‌هایی مانند ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا برایتان عجیب خواهد بود. کشور‌هایی که حالا جایگاهشان را به امثال برزیل، روسیه و هند داده اند که مستعد شیوع بیشتر ویروس هم هستند.

نکته جالب توجه در این جدول برای ما ایرانیان، قرارگرفتن کشورمان در رتبه دهم جدول است. یک رتبه بالاتر از ترکیه که مدام جایش را با ما عوض می‌کند و دست کم در آمار ابتلا، رقیب سرسختی برای کشورمان محسوب می‌شود، هرچند تامل در آمار مبتلایان در روز‌های گذشته حکایت از شتاب زیاد شیلی دارد که احتمالا به زودی از ایران و ترکیه سبقت خواهد گرفت!

تامل در جدول جان باختگان کووید ۱۹ در جهان هم به نکات جالب توجهی منجر می‌شود. نکاتی که بارزترین آن‌ها عبور تعداد جان باختگان از ۴۳۵ هزار تن است که بر اساس آن، نرخ مرگ این بیماری در جهان تا این لحظه حدود ۱۰ درصد (دقیقا ۹.۷ درصد) است؛ جدولی که رتبه نخست آن هم با حدود ۱۱۸ هزار جان باخته در اختیار آمریکاست.

رتبه دوم و سوم مرگ و میر کرونا در اختیار برزیل و بریتانیا است و کشورمان از این حیث جایگاه یازدهم را به خود اختصاص داده است؛ رتبه‌ای که به رغم افزایش دوباره آمار جان باختگان کرونایی در کشورمان در هفته‌های اخیر، روند نزولی نشان می‌دهد و دلیل آن، سبقت گرفتن کشور‌هایی مانند هند و مکزیک است.

نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبودیافتگان است که دو روزی است از مرز ۴ میلیون نفر تن عبور کرده است؛ آماری که رتبه نخست آن در اختیار آمریکاست و پشت سرش برزیل و روسیه قرار دارند. در این جدول هم رقابت تنگاتنگی میان ایران و ترکیه برقرار است و در حال حاضر کشورمان رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: اکبر طبری محمدعلی کشاورز هتل کپسولی بیمه بیکاری کرونا پدر سالار ویروس کرونا پاندمی کووید19 اکبر طبری محمدعلی کشاورز هتل کپسولی بیمه بیکاری کرونا پدر سالار کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران

آمریکا و مکزیک در نظر دارند تا درباره مهاجران غیرقانونی در مرزهای مشترک خود سخت گیری بیشتری اعمال کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روسای جمهور کشورهای آمریکا و مکزیک اعلام کردند در نظر دارند تا درباره مهاجران غیرقانونی در مرزهای مشترک خود سخت گیری بیشتری اعمال کنند.

بر این اساس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با آندرس مانوئل لوپز رئیس جمهور مکزیک متعهد به مقابله با عبور مهاجران غیرقانونی از این مرزها شدند که در سال های اخیر به رکورد بی سابقه ای رسیده است.

آنها تصریح کردند دولت های دو کشور به زودی گام هایی را برای کاهش عبور مهاجران غیرقانونی از مرزهای مشترک بر می دارند در حالی که به مشکلات اقتصادی و امنیتی پرداختند که باعث مهاجرت افراد می شود.

رهبران دو کشور در بیانیه ای مشترک افزودند: رهبران دو کشور در مدت زمان کوتاهی، به مسئولان امنیت ملی خود دستور دادند تا بلافاصله برای اجرای اقدامات ملموس، به منظور کاهش چشمگیر عبور مهاجران غیرقانونی از مرزها در عین رعایت حقوق بشر، با یکدیگر همکاری کنند.

در همین حال، جو بایدن که برای بار دوم نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری شده، در ماه های اخیر دیدگاه خود نسبت به امنیت مرزها را سختگیرانه تر کرده در حالی که موضوع مهاجران غیرقانونی تبدیل به یکی از اصلی ترین نگرانی های رای دهندگان آمریکایی شده است.

همچنین جمهوری خواهان از جمله دونالد ترامپ نامزد منتخب حزب برای انتخابات 5 نوامبر، منتقد اصلی بایدن، از وی به دلیل برگرداندن بسیاری از محدودیت ها و سیاست های مرزی دوران ترامپ و شکست در مقابله با عبور فزاینده مهاجران غیرقانونی انتقاد کرده اند.

این در حالی است که حدود یک ماه پیش یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا قانون مرزی ایالت تگزاس مبنی بر دستگیری و بازجویی افراد مظنون به عبور غیرقانونی از مرز مکزیک با آمریکا را به حالت تعلیق درآورد.

این قانون که به طور رسمی قانون S.B.4 نامیده می شود، نقطه عطفی در درگیری مرزی بین مقامات تگزاس و دولت بایدن در مورد موضوع مهاجرت و امنیت مرزی است و پیروزی بزرگی برای دولت بایدن محسوب می شود. همچنین براساس این قانون ورود یا ورود دوباره غیرقانونی به تگزاس از یک کشور خارجی، جرم تلقی می شود، و قضات ایالتی این قدرت را پیدا می کنند تا مهاجران غیرقانونی را ملزم به خروج از خاک آمریکا کرده و کسانی را که از خروج از کشور خودداری کنند، به تحمل تا 20 سال زندان محکوم می شوند.

این در حالی است که موضوع مهاجرت و امنیت مرزها در مرز مکزیک با آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر تبدیل به موضوعی چالش برانگیز در بین جمهوری خواهان شده است. دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان وعده اخراج مهاجران غیرقانونی و بستن مرزهای کشور به روی این دسته از مهاجران در صورت رسیدن به سمت ریاست جمهوری را داده است.

در همین حال چندی پیش مشخص شد، تنش‌ها بین «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و «گرگ آبوت»، فرماندار ایالت تگزاس همچنان ادامه دارد و آبوت گفت حضور نیروهای گارد مرزی را در مرزهای جنوبی آمریکا تقویت خواهد کرد تا از این ایالت در برابر «هجوم مهاجران» محافظت کند.

چندی قبل قضات دادگاه عالی آمریکا به ماموران گشت مرزی کشور به طور موقت اجازه دادند تا سیم های خاردار در مرز با مکزیک را که برای جلوگیری از عبور مهاجران غیرقانونی کشیده شده، بردارند.

این در حالی است که شکایتی از سوی «کن پکستون» دادستان‌کل جمهوری‌خواه تگزاس به این دادگاه ارسال شده که در آن دادستان دولت را متهم به تخریب غیرقانونی اموال ایالتی کرده است.

اما دولت بایدن طی دادخواستی در دوم ژانویه سال جاری، اعلام کرد هیچ مدرکی دال بر اینکه این سیم ها مانع عبور مهاجران غیرقانونی به خاک آمریکا شده باشد، وجود ندارد و مهاجران غیرقانونی همچنان می توانند از این مسیر وارد کشور شوند.

علاوه بر این دولت در 12 ژانویه نیز در دادخواستی اعلام کرد مقامات ایالت تگزاس موانع جدیدی را در سراسر مرز با مکزیک نصب کرده اند که مانع از انجام وظیفه ماموران گشت مرزی برای ارزیابی و پاسخ دادن به موارد اضطراری می شود.

سیم‌های خاردار مرز مکزیک با آمریکا با هزینه گارد ملی تگزاس و در راستای بخشی از عملیات ستاره تنها (لقب ایالت تگزاس) کشیده شده است که ابتکاری از سوی گرگ ابوت فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت بود که در سال 2021 با هدف جلوگیری از عبور غیرقانونی مهاجران از این مرز کشیده شد.

جمهوری خواهان آمریکایی بارها سیاست های دولت بایدن در مورد موضوع مهاجران و عبور مهاجران غیرقانونی از مرز مکزیک را مورد انتقاد قرار داده اند. موضوعی که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال جاری شدت گرفته و مخالفان بایدن به دنبال استفاده از این موضوع برای تخریب بایدن هستند.

موضوع مهاجران غیرقانونی در آمریکا و تلاش آنها برای ورود به خاک این کشور از طریق مرزهای مکزیک تبدیل به یکی از موضوعات چالش‌برانگیز و بحرانی جدی برای دولت جو بایدن شده است.

گفتنی است از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه 2021، تا کنون دو بار به‌صورت متوالی رکورد عبور غیرقانونی مهاجران از مرزهای جنوبی آمریکا شکسته شده است. بر اساس آمار گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، بیش از 2,000,000 عبور غیرقانونی ورود به ایالات متحده در سال 2022 ثبت شده است.

با وجود این، برخی از ناظران تحلیل‌ها در این راستا را مبالغه‌آمیز توصیف کرده و درگیری‌های میان دولت بایدن و ایالت‌های جمهوری‌خواه را در چارچوب نبرد میان دو حزب بر سر انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 و بودجه تحلیل می‌کنند.

تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • گزارش وزیر ورزش از درخشش ورزشکاران کشور در میادین بین‌المللی
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است