Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:28:08 GMT

سرانه ورزشی خراسان شمالی ارتقا می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۹۹۰۲۵

سرانه ورزشی خراسان شمالی ارتقا می‌یابد

محمد بروحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرانه فضای ورزشی استان در دو سال گذشته ۴۹ سانتی متر بوده که این میزان در سال جاری به ۵۶ سانتی متر رسیده است.

وی میانگین سرانه ورزشی کشور را ۱۰۲ سانتی متر اعلام کرد و افزود: با افتتاح حدود ۱۸ پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا در سال جاری سرانه ورزشی استان به میانگین کشور نزدیک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بروحی یادآور شد: در حال حاضر تعدادی از پروژه ها از قبیل سالن ورزشی دو هزار نفره مانه و سملقان، شیروان و فاروج تکمیل شده و فقط منتظر نصب انشعابات است.

وی گفت: همچنین با توافق استاندار و وزیر ورزش و جوانان امسال اعتبار خوبی برای ورزشگاه ۶ هزار نفره بجنورد که حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در نظر گرفته شده که می تواند در تکمیل هر چه سریعتر این پروژه بسیار تاثیرگذار باشد.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: برابر قوانین موجود در وزارت ورزش و جوانان در صورتی که سرانه ورزشی فضاهای در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان ها به ۶۷ سانتی متر برسد در کنار فضاهای ورزشی در اختیار سایر دستگاه ها می تواند به میانگین کشوری برسد که این اتفاق امسال برای استان رخ می دهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان های استان از وضعیت نسبتا خوبی در فضاهای ورزشی برخوردار هستند و با افتتاح پنج پروژه سفر ریاست جمهوری در شهرستان رازوجرگلان وضعیت این شهرستان نیز به شرایط قابل قبول تری می رسد.

بروحی افزود: مهم‌ترین کمبود استان در حوزه خوابگاه ورزشی در مرکز استان بود که امسال اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شد که بر این اساس مطالعات و نقشه پروژه نیز انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: اولویت بعدی این اداره کل احداث سالن چند منظوره تخصصی ویژه بانوان است که پیگیری های لازم در حال انجام است.

وی مجموع فضاهای ورزشی موجود استان را حدود ۳۰۰ مورد اعلام کرد که از این تعداد ۱۹۰ فضا شهری و مابقی روستایی هستند.

در خراسان شمالی ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۵ هیات ورزشی فعالیت دارند.

ورزشکاران این استان در رشته های کوراش، جودو، کشتی و سنگنوردی حائز رتبه های برتر کشوری و بین المللی شده اند.

برچسب‌ها بجنورد اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی خراسان شمالی اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی اعتبارات بجنورد خراسان شمالی اعتبارات ورزش و جوانان خراسان شمالی سرانه ورزشی سانتی متر اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوا افزایش می‌یابد

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی امروز به تدریج افزایش ابر را در منطقه خواهیم داشت.

او افزود: از فردا با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان تا پنجشنبه، بیشتر در ساعات عصر و شب علاوه بر وزش تند باد و گرد و خاک، وقوع رگبار و رعد و برق نیز در نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود.  

لطفی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه درح ۲ میلی متر و طبسین یک میلی متر بارش را گزارش کردند.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: صبح امروز خنک‌ترین ایستگاه استان در  سربیشه با کمینه دمای ۹ درجه  سلسیوس  و روز گذشته دهسلم با بیشینه ۳۶ درجه سلسیوس گرمترین نقطه گزارش شده  است.

او عنوان کرد: برای مرکز استان نیز تغییرات دما در ۲۴ ساعت گذشته  بین ۱۲ و ۲۷ درجه سلسیوس ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد