Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@18:16:12 GMT

دلهره قصابان همدانی از نبود مشتری

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۰۲۳۳

دلهره قصابان همدانی از نبود مشتری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، این روزها تعطیلی برخی صنوف چرخه عرضه و تقاضا را تحت تأثیر قرار داده و زنجیره همیار و همکار بازار با چند حلقه مفقوده به‌ناچار به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

بازار گوشت و مرغ همدان از جمله صنوفی به شمار می‌آیند که متأثر از تعطیلی رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی در رکود و آرامش دلهره‌انگیزی به سرمی برند چراکه در اوایل شیوع کرونا بازار مرغ کاملاً باب میل شهروندان شد و آن‌ها را به وجد آورد به‌طوری‌که حتی این ویروس خطرناک هم نتوانست صف‌های طولانی آن‌ها را بر هم زند و همه توانستند این کالا را در سبد خانوارشان جای دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این موضوع چندان دوام نداشت و چندی بعد شاهد جهش قیمت گوشت مرغ بودیم و گوشت قرمز هم برخلاف انتظار و بدون تأثیرپذیری از رکود بازار در مدار سراشیبی قرارگرفته و گویا قصد پایین آمدن ندارد و دست مردم همچنان از خرید آن کوتاه است و این صنوف در نگرانی سر می‌برد.

رئیس اتحادیه قصابان در همدان گفت: این روزها مشتری گوشت قرمز کم شده و قصابی‌ها در همدان با مشکل نبود تقاضا به‌اندازه کافی مواجه شده‌اند.

علی‌اکبر سپهری‌وفا خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت مناسب گوشت قرمز در همدان قیمت گوشت به نسبت کیفیت و نوع دام عرضه‌شده مناسب بوده و گرانی گوشت در همدان وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: گوشت عرضه‌شده در بازار همدان مرغوب‌ترین نوع گوشت و بدون ذره‌ای چربی و استخوان بوده و این بر اساس ذائقه مردم توزیع‌شده چراکه مردم همدان طالب گوشت لوکس هستند.

سپهری وفا قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی قسمت ران و سردست را ۱۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوسفندی ۹۰ هزار تومان و گوشت گوساله نرمه نیز ۹۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

‌وی از عدم واردات گوشت یخی و افزایش قیمت گوشت یخی در اردیبهشت ماه  ۹۹ خبر داد ‌و اظهار کرد: گوشت یخی تا دو ماه گذشته به قیمت هر کیلوگرم ۳۸ هزار تومان فروخته می‌شد اما در ماه گذشته قیمت این نوع گوشت به ۶۸ هزار تومان نیز رسید ضمن اینکه توزیع آن به عهده شرکت‌های واردکننده بوده و با نظارت اتحادیه نیست.

رئیس اتحادیه قصابان همدان اعلام کرد: قصابان از محدود شدن تقاضا در بازار اظهار نارضایتی کرده و بیشتر نگرانی آن‌ها از تعطیلی رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها است.

وی ادامه داد: قلوه‌گاه و دنبه گوسفندی سهم رستوران‌ها بوده که با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی این صنف، واحدهای توزیع‌کننده آن را در سردخانه‌ها دپو کرده‌اند اما اکنون ظرفیت سردخانه‌ها پرشده و عدم تقاضا رنج بازار گوشت قرمز است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان نیز در ادامه از افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار خبر داد و گفت: صادرات تخم‌مرغ به بازار این محصول تلنگر زده و قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار به ۲۳ هزار تومان رسیده است.

جواد عاشوری عرضه هر کیلوگرم مرغ در بازار را به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: گوشت مرغ به‌عنوان یکی از کالاهای اساسی سبد خوراکی خانوار در بازار کرونایی این روزها تعادل نسبی در قیمت‌ها داشته اما کم بودن تقاضا بر فروش آن تأثیر خود را گذاشته است.

بازار این روزها هرچند متأثر از تعطیلی صنوف است اما مردم نیز قدرت و توان خرید بالا را ندارند و سعی بر این است که با خرید روزانه نیاز آن روز را برطرف کنند.

کد خبر 521991 برچسب‌ها گوشت استان همدان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گوشت استان همدان كرونا در ايران هزار تومان گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

 سوژه اصلی جلسه کارگروه تنظیم بازار این هفته، عرضه گوشت با قیمت‌های نامتعارف بود  که به دستور استاندار فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد.

 نظارت بر قیمت تالار‌ها و رستوران ها، عرضه کالا‌های اساسی و کاسبان امین هم از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم