Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جهاد دانشگاهی در چهل و دومین جلسه‌ی شورای مرکزی سازمان دانشجویان با اشاره به اینکه می‌توان با نیروهای دانشجویی کارهای بزرگ انجام داد، گفت: سازمان دانشجویان باید نماد فعالیت‌های دانشجویی جهاددانشگاهی باشد.

به گزارش ایسنا، چهل و دومین جلسه شورای مرکزی با حضور دکترحمیدرضا طیبی(رئیس جهاددانشگاهی)، دکترعیسی علیزاده (معاون فرهنگی این نهاد)، مهدی عباسی (سرپرست سازمان دانشجویان) و سایر اعضای شورای مرکزی سازمان در حوزه ریاست جهاد دانشگاهی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکترحمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام فعالیت‌های گزین در جهاد دانشگاهی گفت: فعالیت‌های سازمان دانشجویان باید گزین و خاص، ولی با اثرگذاری بالا و نفوذ در بین دانشجویان و جوانان باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حمایت از محرومان را بخشی از رسالت اجتماعی جهاددانشگاهی دانست و تصریح کرد: محرومیت‌زدایی از وظایف سازمان دانشجویان بوده ولی باید در نظر داشته باشیم که در این مسیر صرفا کارهایی شبیه کارهای ساختمانی انجام نشود، بلکه برای به ثمرنشستن اردوهای جهادی، باید امور زیرساختی مد نظر باشد.

دکتر عیسی علیزاده نیز در این جلسه بر اهمیت فعالیت‌های سازمان دانشجویان در رونق‌بخشی به فضای فعالیت فرهنگی ـ دانشجویی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

مهدی عباسی، سرپرست سازمان دانشجویان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آتی سازمان، بر ایجاد، گسترش و تعمیق شبکه دانشجویی جهاد دانشگاهی نشست مجازی با دبیران کانون‌های دانشجویی سازمان در سراسر کشور، مطالعه و شناسایی رویدادهای نوین دانشجویی دانشگاه‌های جهان، برگزاری یک اردوی ملی محرومیت‌زدایی، راه‌اندازی دیده‌بان محرومیت، تأسیس اندیشکده دانشجویی، تأسیس مرکز فرهنگی ـ دانشجویی مفاخر ایران و جهان اسلام، تأسیس مرکز فرهنگی ـ دانشجویی مهرباران، تأسیس مرکز فرهنگی ـ دانشجویی بازی‌های خلاق، تأسیس خانه بازی دانشجویان، اجرای مدل آنلاین عضویت در سازمان دانشجویان، آغاز به کار شبکه متخصصان جهادی در سالگرد جهاد دانشگاهی، برگزاری همایش علمی بزرگداشت آیت الله فاطمی‌نیا، برگزاری همایش علمی بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی، و تداوم فعالیت‌های مرتبط با حوزه گفتگو، مناظره و آزاداندیشی به عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان اشاره کرد.

در این جلسه پس از موافقت با درخواست تأسیس شعبه سازمان در دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه تربیت مدرس، دو واحد زنجان و قم موافقت قطعی دریافت کردند.

 روسای واحدهای قم و زنجان نیز از طریق ویدئوکنفرانس، گزارشی از فعالیت‌های شعبه سازمان دانشجویان در این دو واحد ارائه کردند.

طبق اعلام روابط عمومی جهادانشگاهی، در این جلسه، معاونان فرهنگی واحدهای لرستان، خوزستان و هرمزگان که عضو شورای مرکزی سازمان دانشجویان هستند، به طرح دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی دکتر طیبی سازمان دانشجویان فرهنگی ـ دانشجویی جهاد دانشگاهی شورای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص تجمع حمایتی دانشجویان آمریکایی از مردم غزه گفت: این اعتراضات در واقع نشان‌دهنده سرایت انتفاضه و طوفان احرار به قلب آمریکا پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌ها و ماشین تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند.

به گزارش ایسنا،‌ محمدحسن جوادی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص تجمع حمایتی دانشجویان آمریکایی از مردم غزه اظهار کرد: با تداوم جنایت‌های وحشیانه صهیونیسم که با حمایت‌های مستقیم آمریکا و کشورهای غربی و سکوت کشورهای عربی انجام می‌پذیرد، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها در آمریکا و اروپا در اعتراض‌ها و اعتصاب‌های گسترده؛ ولی مسالمت‌آمیز، خواهان قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم کودکش صهیونیستی و عدم ارسال تجهیزات شدند.

وی ادامه داد: اما نیروهای امنیتی و پلیس به اتهام و بهانه عجیب یهودستیزی با ورود به دانشگاه‌ها به سرکوب و اعمال خشونت پرداخته و صدها نفر از دانشجویان و اساتید را بازداشت کردند این اقدامات به‌وضوح مخالف آزادی بیان و آزادی اعتراض ادعایی غربی‌هاست و برای عدم انعکاس جهانی این خشونت‌ها به دیوارکشی در اطراف محل‌های معترضین و تحصن‌کنندگان پرداختند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه عنوان کرد: این اعتراضات در واقع نشان‌دهنده سرایت انتفاضه و طوفان احرار به قلب آمریکا پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌ها و ماشین تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند.

وی گفت: تاریخچه و تجربه جنبش‌های دانشجویی در غرب نشان می‌دهد این جریان برخاسته از خواسته‌های بومی و ملی است و رنگ و بوی ضدیت با جنگ‌طلبی مثل جنگ ویتنام ضدیت با سیاست‌های امپریالیستی و مخالفت با کمونیسم و مبارزه با تبعیض نژادی بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان مانند آنچه که در آفریقا جنوبی در حمایت از مبارزات نلسون ماندلا بسیار موفق و مؤثر بوده است.

جوادی تصریح کرد: این جنبش الان بار دیگر فعال شده تا آغازی باشد بر پایان نژادپرستی صهیونیسم، امیدواریم این بار هم بتواند به هدف بلند و حق‌طلبانه خود نایل شود.

وی خاطرنشان کرد: این جنبش دانشجویی ظرفیت جهانی‌شدن را دارد و حتماً آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش الهام‌بخشی داشته و دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام می‌توانند هم‌صدا با آنها جنبش جهانی دانشجویی برای قطع ریشه صهیونیسم که همه قواعد بین‌المللی و انسانی را زیر پا گذاشته به پا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند