Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@01:12:06 GMT

افزایش 17درصدی بارش‌ها در تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۳۲۷۷

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران از افزایش ۱۷ درصدی بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا کنون در استان تهران خبر داد. ناطقان: محمد رضا خانیکی گفت: از ابتدای سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه تا کنون) بیش از ۴۵۳ میلی متر بارش در تهران ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه، ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه میزان بارش‌های استان تهران نسبت به مدت مشابه بلند مدت ۷۰ درصد افزایش داشته است افزود: بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در استان تهران مربوط به ایستگاه رودک در آبریز سد لتیان و با ارتفاع بارش ۸۲۱ میلی متر است.

وی کمترین میزان بارندگی‌ها را در ایستگاه ورامین و با رقم ۲۷۹ میلی متر دانست و گفت: میزان بارندگی‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی تهران با افزایش و مقدار بارندگی‌ها در ارتفاعات و حوضه‌های آبریز سدهای تأمین کننده آب شرب تهران با کاهش مواجه است.

خانیکی با اشاره به اینکه میزان آورد رودخانه‌های تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است ادامه داد: این کاهش آورد رودخانه‌ها به دلیل افت بارش برف در ارتفاعات است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: درحال حاضر حجم آب ذخیره شده در سدهای ۵ گانه استان تهران معادل یک میلیارد و ۱۳۱ میلیون مترمکعب است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و گرم‌تر شدن تابستان، امسال نسبت به سال گذشته مشترکان آب باید مصرف آب را مدیریت کنند.
منبع: مهر برچسب ها: بارش ها ، تهران ، رودخانه ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بارش ها تهران رودخانه ها استان تهران مدت مشابه بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد

مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان در اطلاعیه‌ای میزان پیش‌بینی بارندگی در نقاط مختلف استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بنا به اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان و با توجه به پیش‌بینی تجمیعی هواشناسی، میزان بارش باران تا ۲۴ ساعت آینده در محور باغین – بردسیر و باغین – جوپار ۱۵ میلی متر، محور باغین – رفسنجان ۱۶ میلی متر خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: میزان بارش باران در محور کرمان – کوهپایه ۱۰ میلی متر، محور زرند - حتکن ۱۲ میلی متر، محور زرند – کوهبنان (دشتخاک) ۱۲ میلی متر و محور زرند – راور (عیسی آباد) ۱۱ میلی متر است.

هم‌چنین طی ۲۴ ساعت آینده محور گلباف – حرمک - کشیت ۱۲ میلی متر، محور سیرچ - اندوهجرد ۱۰ میلی متر، محور سیرچ - شهداد ۱۰ میلی متر، محور راین - جیرفت ۱۰ میلی متر بارندگی خواهند داشت.

کد خبر 747900

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی