Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:24:03 GMT

بهره برداری ۲ پروژه تامین آب زراعی در صومعه سرا

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۳۲۹۸

بهره برداری ۲ پروژه تامین آب زراعی در صومعه سرا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا در آیین افتتاح این ۲ پروژه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یک حلقه چاه عمیق ۹۸متری به همراه پمپاژ با اعتباری حدود ۲۵۰میلیون تومان در روستای بیشه گاه ضیابربهره برداری شد که با راه اندازی آن  ۷۵بهره بردار می تواند آب زراعی ۶۵هکتار ازشالیزار های خود را تامین کنند.
احمد پادیاب افزود: برای بهره برداری از پروژه احداث بند انحرافی تامین آب زراعی روستای مهویزان نیز ۱۷۰میلیون تومان اعتبار تامین و هزینه شد که آب زراعی ۲۰۰هکتار از شالیزارهای روستای مهویزان بخش گوراب زرمیخ را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد : درسال گذشته طرح تجهیز ۱۵۰ هکتار اراضیبا افزون بر یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان اعتبار و تامین آب زراعی ۲۶روستا از طریق لایروبی و احیا ۳۲دهنه آب بند با اعتبار ۴ میلیارد تومان انجام گرفته است.
فرماندار شهرستان صومعه سرا هم در این زمینه گفت : استفاده بهینه از منابع آبی به ویژه در بخش کشاورزی مانع از بروز مشکل جدی و بحرانی خواهد شد.
سید جلال سید محمدی با تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: بالا بودن نیاز آبی شالیزارهای شهرستان صومعه سرا باتوجه به اینکه ۲۸هزارهکتار اراضی زیر کشت محصولات مختلف است، باید مورد توجه قرارگیرد.
وی با اشاره به اینکه با احیا آببندان ها جهاد گامی موثر برداشته است افزود:روشهای نوین در آبیاری و یا کاشت گونه های مقاوم درمقابل کم آبی می تواند برای رفع مشکل کم آبی مفید باشد.
فرماندار صومعه سرا اظهارداشت : پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی صومعه سرا وجود دارد که برای فعال تر نمودن این بخش نسبت به گذشته باید تلاش جدی تری صورت گیرد.  
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و با دارابودن ۲۸۰ آب بند وبیش از ۱۲هکتار صنوبرکاری از کانونهای مهم کشاورزی و آبزی پروری در استان است.

برچسب‌ها اراضی کشاورزی صومعه سرا گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراضی کشاورزی صومعه سرا گیلان اراضی کشاورزی صومعه سرا گیلان شهرستان صومعه سرا آب زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

این پروژه که با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال در فاصله تنها ۴۵ روز ساخته شده توانایی تولید ۱.۲ مگاوات برق را دارد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید ۲ مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078500 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم