Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالناصر همتی عصر دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران در محل استانداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این منابع مالی متعلق به مردم ایران و بانک مرکزی است که در بانک های کره قرار دارد.  

وی ابراز امیدواری کرد: دولت کره به تعهدات خود در این زمینه عمل کند و به بهانه تحریم ها مانع دسترسی به این منابع نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بعضی از کشورها اعلام همکاری کردند که منابع مالی را به ما بازگردانند گفت: یک تا دو کشور موافقت کردند و در حال بررسی و پیگیری هستیم.  

وی تاکید کرد: با بازگشت این منابع مالی کالاهای اساسی و داروی مورد نیاز کشور را تامین خواهیم کرد.  

همتی همچنین از واردات ارز و طلای خام به کشور خبر داد و گفت: محدودیتی در واردات ارز و طلای خام نداریم.

برچسب‌ها شهر تهران اقتصاد مقاومتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران اقتصاد مقاومتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شهر تهران اقتصاد مقاومتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم وفناوری آنا، مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین مالی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، گفت: اتفاقی که در این چند سال به وجود آمده کنترل تورم و کاهش خلق پول توسط بانک‌ها است و هماهنگی بی‌نظیر سازمان‌های مختلف در جلوگیری از خلق پول است.

وی افزود: البته این نگرانی وجود دارد که کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها می تواند تاثیری منفی بر تامین مالی و رشد تولید داشته باشد که با استفاده از ابزار‌های نوینی مانند برات الکترونیکی می‌توان از روش‌های جدید تامین مالی بهره برد.

محرمیان گفت: اگر همکاری بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نبود این‌پروژه به سرانجام نمی‌رسید و باید از همه دست‌اندرکاران این ابزار مالی تشکر کرد.

زیرساخت‌های زنجیره تامین مالی برات الکترونیک فراهم می شود

اکرمی، خزانه دار کل کشور نیز در این نشست اظهارکرد: یکی از ابزار‌های مالی زنجیره تامین مالی برات الکترونیک است و خزانه‌داری کل کشور نیز به عنوان نهاد منتشر کننده این ابزار تلاش کرد تا زیرساخت‌های آن فراهم شود.

وی گفت: تفاوت اصلی این روش با روش‌های سنتی توجه به مدیریت ریسکی است که بانک عامل آن را متقبل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین