Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@22:58:47 GMT

جانور جذابی که درخونش پادتن ویروس کرونا وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۵۹۴۶

جانور جذابی که درخونش پادتن ویروس کرونا وجود دارد

رویداد۲۴ با توجه به تحقیقی که توسط دانشمندان بین‌المللی به تازگی در ژورنال Cell منتشر شد، آنتی بادی‌های موجود در خون لاما‌ها قادر به جلوگیری و مقابله با COVID-۱۹ بود. به گفته جیسون مک للان از دانشگاه آستین: این یکی از اولین آنتی بادی‌های شناخته شده برای خنثی سازی SARS-CoV-۲ است.


براساس تحقیقات انجام شده در ۴ سال پیش بر روی یک لاما ۹ ماهه به نام Winter محققان دریافتند که آنتی بادی‌های موجود در بدن این جاندار قادر به خنثی کردن هر دو ویروس SARS-CoV-۱ و MERS-CoV در طی ۶ هفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
خوشبختانه آنتی بادی‌های Winter که اکنون ۴ سال دارد، قادر به خنثی سازی SARS-CoV-۲ که باعث ایجاد COVID-۱۹ می‌شود نیز بود.

به گزارش نیویورک تایمز، این موضوع بسیار تعجب آور است که از آنتی بادی لاما‌ها در چنین تحقیقاتی استفاده می‌شود و این اتفاق نخستین بار است. از آنتی بادی‌های این جاندار در درمان بیماری‌هایی مانند HIV و آنفولانزا استفاده و منجر به درمان‌های موثری شده است.


به لطف اندازه کوچک آنتی بادی‌های لاما، آن‌ها می‌توانند راحت‌تر با قسمت‌های مختلف ویروس ارتباط برقرار کنند. دانیل رپ می‌گوید: اتصال این آنتی بادی به Spike قادر به جلوگیری از اتصال و ورود به سلول‌های دیگر است که به طور مؤثری ویروس را خنثی می‌کند.

به گفته مک للان: در صورت استفاده از آنتی بادی به عنوان واکسن، باید ۱ یا ۲ ماه قبل از عفونت، آنتی بادی به بدن فرد تزریق شود تا بتواند بلافاصله مقاومت در بدن فرد ایجاد کند. همچنین میتوان برای درمان افراد مبتلا و کاهش شدت بیماری از آن استفاده کرد.

به گفته یکی از محققین هنوز کار‌های زیادی نیاز به انجام شدن دارند تا استفاده کلینیکی از این آنتی بادی شروع شود. اما اگر این آنتی بادی موثر باشد، Winter مستحق یک مجسمه یادبود است. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا کرونا آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان گیاهی ریزش مو

آفتاب‌‌نیوز :

چای سبز در برگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و نیز آنزیم ها، اسید‌های امینه و مواد شیمیایی گیاهی همچون پلی فنول هاست. چای سبز شامل ویتامین B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. این گیاه در برگیرنده آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رشد مو‌ها را بیشتر می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات مهمترین ترکیب چای سبز است که در حدود %۱۱آن را تشکیل می‌دهد اپی گالو کاتچین دارای نقش‌های متعددی است که با تاثیر بر روی آنزیم ۲آ لفا ردوکتاز از ریزش ارثی مو پیشگیری می‌کند.

باعث بر طرف کردن ضایعات Psoriform و نیز هپیراکراتوز بافتی و نهایتاً چربی سرمی شود. کاتچین موجود در آن خاصیت مهارکنندگی ۵ آلفا ردوکتاز را دارد که DHT را مسدود می‌سازد. DHT یکی از علل کلیدی ریزش مو محسوب می‌شود. این ماده می‌تواند رشد مو‌های جدید را ترویج کند و از بروز مشکلات رایجی همچون شوره و پوست سر خشک پیشگیری نماید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد این ترکیب دارای خواص بسیار با ارزش برای درمان ریزش مو است

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • خودروهای عضلانی جذابی که ناشناخته ماندند، از فورد فالکون کبرا تا کرایسلر والیانت (+عکس)
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!