Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی رجبی زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به شعار روز جهانی مقابله با بیابان زایی با عنوان "مقابله با بیابان‌زایی، تولید پایدار و مصرف بهینه" اشاره کرد و افزود: بیابان‌زدایی یکی از عوامل اصلی توسعه یافتگی در جهان امروز حساب ‌می شود و سازمان ملل متحد هفدهم ژوئن مصادف با بیست و هشتم خردادماه را به عنوان روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی نامگذاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۲ میلیون هکتار عرصه های بیابانی در ایران وجود دارد اظهار داشت: ۲۰ درصد از این مقدار حدود ۶.۳ هکتار عرصه های بیابانی کشور در استان کرمان قرار دارد و از مجموع بیابان‌های این استان تقریبا ۴.۵ میلیون هکتار، عرصه‌های حساس به فرسایش بادی هستند که فقر پوشش گیاهی در این مناطق به حدی است که با اندک وزش باد ذرات خاک در قالب گرد و خاک و یا طوفان‌های شن به حرکت در می‌آیند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با تاکید بر اینکه تمرکز فعالیت های منابع طبیعی شمال استان کرمان، مهار کانون های بحرانی فرسایش بادی است افزود: در سال ۹۸ از منابع مختلف اعتباری شامل اعتبارات صندوق توسعه ملی، بند "ه" تبصره یک قانون بودجه و از منابع ملی و استانی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش مقابله با بیابان زایی و اجرای پروژه‌های مختلف در این بخش در اختیار این اداره کل قرار گرفت که با این اعتبار موفق شده ایم حدود سه هزار هکتار نهال‌کاری، 22 هزار و ۶۰۰ هکتار کنترل روان آب، 2 هزار و ۴۰۰ کیلومتر تله های رسوب‌گیر، ۱۵۲ کیلومتر انواع مختلف بادشکن زنده و غیر زنده و ۱۴۵ هکتار عملیات مالچ پاشی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: اجرای این عملیات ها نقش موثر و مهمی در امنیت زیستی ساکنان مناطق بیابانی ایفا می کند و این یک عامل خیلی مهم در استمرار تولید و عدم مهاجرت افراد از مناطق بیابانی به سایر مناطق است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان منابع طبیعی و آبخیزداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان منابع طبیعی و آبخیزداری خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان منابع طبیعی و آبخیزداری مقابله با بیابان زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن

سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سردار بهروز جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان وحجت السلام عربپور نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت هفته معلم با مدیرکل آموزش‌و پرورش استان کرمان دیدار و گفت و گو کردند. 

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این نشست با تبریک روز معلم گفت: معلمان سربازان گمنامی هستند که در مناطق سخت در حال تعلیم دانش آموزان هستند.

وی افزود: اهمیت معلمی و بحث تربیت آنقدر مهم است که مقام معظم رهبری این قشر را مهم‌ترین قشر دانستند.

سردار نظری تصریح کرد: این نشان دهنده این است که امروز ما وآینده کشورما دست معلمان است و هر چقدر این معلمین بر روی نسل ما کار کنند باعث بازدارندگی عملیات روانی دشمن و باز شدن گره‌های ذهنی نسل حال حاضر می‌شوند.

وی گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم در تمام برنامه بخصوص بسیج دانش آموزی، راهیان نور، راهیان پیشرفت که باعث باز شدن گره‌های ذهنی دانش آموزان کمک کنیم تا آینده سازان خوب کشور شوند.

سردار نظری افزود: امیدواریم این هم افزایی بین سپاه و آموزش وپروش ادامه داشته باشد تا گام دوم انقلاب را برای نسل جوان محکم‌تر برداریم.

رضایی مدیر  کل آموزش و پرورش استان کرمان با تشکر از حضور سردار نظری و همراهانشان؛ گفت: بین مجموعه آموزش و پرورش و سپاه در سطح کشور و استان هیچ جدایی نیست و آموزش پروش سنگ بنایی توسعه ایران اسلامی است.

وی افزود: هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش برای کشور نمی‌تواند مهم باشد. 

رضایی بیان کرد: اگر ما بتوانیم مسئله آموزش و پرورش را به عنوان مسئله اول کشور قراردهیم، کشور دیگر به هیچ مشکلی نمی‌خورد.

وی گفت: در بخش بسیج دانش آموزی و معلمی واقعا کار‌های فرهنگی خیلی خوبی صورت گرفته است و به قول امام جمعه استان کرمان، آموزش پرورش استان در ریل انقلاب حرکت می‌کند که در حادثه تروریستی کرمان، ۲۷ دانش آموز شهید، بیش‌از صد دانش آموز مجروح و دو معلم شهید شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ