Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@23:24:04 GMT

آسیبهای کفش پاشنه بلند برای پا

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۶۵۷۲

بسیاری از مشکلات بانوان میانسال به دلیل پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند در جوانی است ناطقان: پوشیدن کفش پاشنه بلند برای برخی بانوان جزئی فراموش ناشدنی از زندگی و پوشش روزمره است، اما این کفش‌های به ظاهر زیبا می‌توانند خطری جدی برای سلامت بانوان باشند.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند می‌تواند سبب فلج شدن پای بانوان شود، اما در عین حال بسیاری از زنان حاضر به چشم پوشی از استفاده از این کفش‌ها نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

براساس متن‌های تاریخی مرد‌ها در قرن‌های پیش از کفش پاشنه بلند برای نشان دادن قدرت و برتری نسبت به دیگران استفاده می‌کردند و سپس به تدریج این کفش مورد علاقه و استفاده خانم‌ها قرار گرفت.

 

بسیاری از زنان به دلیل پوشیدن این نوع کفش دچار شکستگی مچ، قوزک، ساق و حتی استخوان کف پا شده اند و آسیب وارد شده به پای برخی از آن‌ها همیشگی بوده است.

 

کفش‌های پاشنه بلند پیوند بین مفاصل مچ پا و انگشتان را از بین می‌برد و باعث فشار بیش از حد به انگشتان و کشیدگی پا می‌شود، معمولاً افرادی که از کفش پاشنه بلند استفاده می‌کنند با مشکلاتی همچون پا درد، تاول و میخچه در محل انگشتان پا، کمر درد، سرگیجه و کاهش احساس تعادل مواجه می‌شوند.
گروهی از روان شناسان علت علاقه عجیب برخی بانوان به پوشیدن کفش پاشنه بلند را نوعی جلب توجه برای دیگران می‌دانند. در حالتی که یک زن کفش پاشنه بلند به پا دارد بسیاری از حرکات از جمله سریع راه رفتن، برداشتن وسایل و سایر کار‌های عادی را نمی‌تواند انجام دهد و دچار آسیب پذیری می‌شود که در این زمان دیگران به او کمک می‌کنند.

برخی زنان از کفش پاشنه بلند برای دریافت کمک و محبت دیگران استفاده می‌کنند.

 

بسیاری از مشکلات بانوان میانسال و سالمند امروزی به دلیل پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند در دوران جوانی است، کارشناسان براین اساس به بانوان توصیه می‌کنند از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنند، به ویژه اگر می‌خواهند برای مدت زمان طولانی روی سطوح ناصاف و دارای ناهمواری حرکت کنند.

 

پوشیدن کفش پاشنه بلند و ایجاد تاول پا در برخی موارد منجر به ایجاد تومور در ناحیه انگشتان پا می شود و گاهی اوقات نیز منجر به جراحی پای افراد می شود.

کفش‌هایی با پاشنه حداکثر سه سانتی متر برای سلامت بدن و پا بسیار مناسب است، جلوی کفش در محل پنجه باید فضای کافی برای جلوگیری از ایجاد فشار به انگشتان پا وجود داشته باشد، همچنین کفش تبادل دمایی مناسبی با فضای بیرون داشته باشد تا پا دچار تعریق نشود. برچسب ها: کفش ، پاشنه بلند ، پا ، ناظقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کفش پاشنه بلند پا پوشیدن کفش های پاشنه بلند کفش پاشنه بلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمد رضا میری لواسانی با حضور در استودیو ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی گمرک که به تازگی منتشر شده است پردیس ارزآورترین پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده و ۸۵۴ میلیون دلار ارزاوری داشته و همچنین دومین شرکت ارزآور کشور بعد از شرکت ملی گاز است.

میری لواسانی با اشاره به دستاورد جدید پردیس در تولید اوره جدید و سازگار با محیط زیست، گفت: براساس گزارش‌های IFDC نیتروژن به خوبی در خاک جذب نمی‌شود و ۳۳ درصد آن در لایه‌های مختلف خاک هدر می‌رود. برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات غیرقابل پیش بینی، پردیس به دنبال معرفی محصول جدید اوره‌ای است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی این است که نیتروژن به تدریج در خاک جذب نمی‌شود و به اکسید نیتروژن تبدیل می‌شود، محصول جدید پردیس به جذب تدریجی اوره در لایه‌های مختلف خاک کمک می‌کند. 

میری لواسانی افزود: اکسید نیتروژن یک آسیب برای محیط زیست است و بر تغییرات اقلیمی تأثیر می‌گذارد، به منظور جلوگیری از این موضوع اوره جدید با پوشش کافی تولید شده است که به تدریج در زمین جذب می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس در پاسخ به سوال مجری که آیا این اوره میتواند انقلابی در امنیت غذایی دنیا ایجاد کند، گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، دنیا برای تامین غذای خود در آینده به اوره بیشتری احتیاج دارد و با حل این مشکل، این نوع اوره آینده تامین غذایی دنیا را تضمین کند.

میری لواسانی از آمریکای جنوبی، آفریقا و شرق آسیا بعنوان مقاصد مهم اوره پردیس نام برد و گفت: یکی از مشکلات ما ناترازی گاز در زمستان و قطع خوراک پتروشیمی است که تلاش کردیم با تعمیرات و نگه‌داری و افزایش بهره‌وری ۱۷۰ هزار تن تولید بیشتری نسبت به سال قبل داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت خوبی که نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در اختیار تولید کنندگان برای تعامل با بازار‌های جدید فراهم کرده است گفت: در نشستی که با وزیر کشاورزی سریلانکا داشتیم مقرر شد پتروشیمی پردیس ۳۰ درصد اوره مورد نیاز این کشور را تامین کند که میتواند مشتری خوبی برای پتروشیمی همت باشد که در ۲ الی۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس همچنین با رونمایی از برنامه جدید خود از تولید ماده‌ای خبر داد که در سال‌های آینده بیشتر از آن خواهیم شنید.

وی ادامه داد: در حال حاضر اوره بعنوان محصول نهایی ما برای کشاورزی استفاده می‌شود، اما تصمیم داریم با این برنامه بخشی از خام فروشی را به ادبلو تبدیل کنیم که سه برابر بیشتر ارزآوری برای کشور خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • خیز بلند ارلینگ هالند به سوی کفش طلای لیگ برتر با هت تریک یک نیمه‌ای مقابل وولورهمپتون
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • معرفی فورس گورکا پنج‌در، همتای ارزان‌قیمت مرسدس G کلاس از هند! (+عکس)
  • ببینید | حمله جنگنده‌های اسرائیل به دمشق؛ صدای انفجار بلند شد
  • گام بلند فجر به‌سوی صعود با شکست صدرنشین/چادرملو بالأخره برد
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • روز خلیج فارس با شهنواز
  • لباس خواننده چینی باعث مرگش شد
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • طریقه خواندن نماز شب و فضیلت آن