Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال استارت‌آپی گفت: از نظر نوع فعالیت در غرب آسیا و بخش‌های زیادی از سراسر این قاره بی‌نظیر هستیم و توانستیم تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کنیم.

آرمین نصیری در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: این شرکت استارت‌آپی بستری را برای برنامه‌نویسان فراهم کرده است که بتوانند راحت‌تر کارهای خود را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دنیا به بستری‌هایی که شرایط فعالیت برنامه‌نویسان برای طراحی نرم‌افزارهای مختلف را تسهیل می‌کند فریم ورک می‌گویند.

وی افزود: این استارت‌آپ از حیث نوع فعالیت در غرب آسیا و حتی بخش بزرگی از سراسر قاره کهن بی‌نظیر است و هیچ شرکتی دیگری در این حوزه فعالیت نمی‌کند. مهندسان این شرکت تلاش می‌کنند تا با ارائه خدمات نرم‌افزاری کاربردی مشکلاتی را که کارفرمایان با برنامه‌نویسان دارند را تسهیل کنند.

تعامل با استارت‌آپ‌های مختلف

مدیر بازاریابی این شرکت استارت‌آپی بیان کرد: این استارت‌‌آپ در تلاش است تا مراحل لازم برای تبدیل شدن به شرکتی دانش‌بنیان را به سرعت طی کند. این شرکت تقریبا از دوسال پیش تا کنون در پارک فناوری پردیس فعالیت کرده و در مسیر ارتقاء توانایی‌ها خود با شرکت‌های حاضر در این مجموعه علمی همکاری می‌کند. خوشبختانه فعالیت در پارک‌ فناوری پردیس شرایطی را فراهم ساخته که مهندسان این استارت‌آپ تعامل خوبی با استارت‌آپ‌های دیگر داشته و تا حد ممکن از تجربه‌های آن‌ها استفاده می‌کنند.

نصیری عنوان کرد: از زمان آغاز به کار این شرکت مدیران آن اهدافی بین‌المللی را تعیین کردند و در واقع همه مجموعه این استارت‌آپ می‌خواهند در کنار فعالیتی داخلی؛ تجارت بین‌المللی چه در آسیا و چه در اروپا و آمریکا را دنبال کنند. در واقع دید مدیران این استارت‌آپ درآمدزایی دلاری است. قطعا درآمدزایی این شرکت به عنوان استارت‌آپی فعال در حوزه فریم ورک به درآمدزایی ارزی کشور حتی در مقیاسی بسیار محدود را افزایش می‌دهد.

استفاده از فرصت تحریم‌ها برای رشد و تعالی

وی ادامه داد: این شرکت با تحریم‌ها کنار آمده و با استفاده از منابع متن باز(open Source) نرم‌افزارهای کاربردی را طراحی می‌کند. همچنین سایت‌هایی وجود دارند که مهندسان این استارت‌آپ می‌توانند به صورت رایگان به خدمات مختلف که می‌تواند در طراحی برنامه‌ها نقش داشته باشد دسترسی پیدا کنند.  در واقع می‌توان گفت این شرکت تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است.

این عضو مجموعه استارت‌آپی فعال در حوزه فریم ورک خاطرنشان کرد: این شرکت اکنون نیاز به دسترسی گسترده به کلان داده‌ها ندارد. مهندسان این استارت‌آپ زمانی به کلان داده‌ها در قالب شبکه ملی اطلاعات نیاز پیدا می‌کنند که بخواهند از تعداد زیادی از کاربران پشتیبانی کنند.

نصیری تاکید کرد: در حال حاضر این شرکت به تعداد محدودی از کاربران  خدمات ارائه کرده و مهندسان سعی می‌کنند تمرکز خود را روی 1 یا 2 پروژه خاص معطوف کنند. خوشبختانه ظرفیت کشور در توسعه کسب و کارهای مجازی به شدت گسترده است و این فرصت مناسبی را برای همه شرکت‌های استارت‌آپی فراهم می‌سازد. اما اگر در آینده بخواهیم فعالیت خود را در سطح غرب آسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس افزایش دهیم باید زیرساخت‌ها گسترش پیدا کرده و دسترسی‌های بیشتری به شبکه ملی اطلاعات و کلان داده‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/4144/

 

 

 

 

منبع: آنا

کلیدواژه: پارک فناوری پردیس استارت آپ برنامه نویسی رایانه استارت آپ استارت آپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا

به گزارش همشهری آنلاین، صندوق بین‌المللی پول، با خوش‌بینی نسبت به رشد اقتصاد هند، پیش‌بینی کرد که اقتصاد آسیا در سال جاری به‌جای ۴.۲ درصد (پیش‌بینی ۶ ماه پیش) ۴٫۵ درصد رشد کند.

درعین‌حال، این نهاد بین‌المللی بزرگ‌ترین خطر برای اقتصاد آسیا را طولانی شدن اصلاحات در بخش املاک چین عنوان کرده که تقاضا را تضعیف می‌کند و احتمال وقوع تورم منفی طولانی‌مدت و ضربه زدن به سایر اقتصادها از طریق «سرریزهای تجاری مستقیم» را افزایش می‌دهد.

-عربستان قصد دارد تا قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش دهد که احتمالاً ۳ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان / دبی می‌رسد. اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

-گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل اجرا بوده و فقط سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است. گروه هفت، سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کرد و شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی زمانی می‌توانند در معاملات نفت روسیه شرکت کنند که قیمت آن کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه باشد.

- بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد ۸۴ میلیون دلار برای مبارزه با مشکلات اقتصادی و اجرای پروژه‌های معیشتی به افغانستان کمک می‌کند. بر اساس بیانه این نهاد بین‌المللی، مبلغ ۷۰ میلیون دلار از این حمایت مالی از طریق صندوق امانی افغانستان و انجمن انکشاف بین‌المللی برای اجرای پروژه‌های معیشتی در ۶ حوزه و ۲۶ ولایت افغانستان هزینه خواهد شد.

-قیمت بیت کوین ۱۸.۶ درصد از سقف خود کاهش پیدا کرده و بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند کاهش قیمت بیشتری را نیز تجربه کند. در آستانه جلسه FOMC، بیت کوین به محدوده ۵۷٬۱ هزار دلار رسیده است که از سقوط ۱۴ درصدی در یک هفته حکایت دارد. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران قدیمی با استفاده از فرصت ورود نقدینگی در حال فروش کوین‌های خود هستند.

- شرکت شل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با هدف تمرکز بر عملیات‌های سودآورتر، از بازار برق در چین شامل تولید، تجارت و کسب‌وکارهای مربوط به آن خارج می‌شود و این تصمیم از پایان سال ۲۰۲۳ در حال اجراست. شرکت، «شل انرژی چین» یکی از اولین شرکت‌های خارجی بود که در بازار کاهش انتشار کربن چین شرکت کرد و برای تجارت در بازار برق چین نیز ثبت شده است.

- کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه‌شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد درحالی‌که گازوئیل ارزان‌تر خواهد شد. امارات در سال ۲۰۱۵ قیمت سوخت را آزاد کرد و بر همین اساس قیمت‌ها حامل‌های انرژی در این کشور منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود. البته قیمت‌ سوخت در دوره کرونا، به‌صورت موقتی تا مارس ۲۰۲۱ ثابت شده بود.

کد خبر 848822 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها هند اقتصاد صندوق‌ بین‌المللی پول

دیگر خبرها

  • بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی