Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس شورای شهر قم با ابراز نگرانی از شرایط بحرانی ۱۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب در شهر قم گفت: متأسفانه ۳۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر قم نیازمند اصلاح بوده و ۱۰۰ کیلومتر آن بحرانی است. ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن بختیاری شامگاه دوشنبه در یک‌صد و چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم  درباره وضعیت شبکه فاضلاب این شهر ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: طول شبکه فاضلاب در شهر قم بیش از یک هزار و 100 کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس شورای شهر قم بیش از 300 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر قم را نیازمند اصلاح دانست و تأکید کرد: متأسفانه از این 300 کیلومتر 100 کیلومتر آن بحرانی بوده و هر لحظه می‌تواند فاجعه‌ای را برای شهر قم و شهروندان رقم بزند.

وی ادامه داد: اصلاح شبکه فاضلاب خیابان‌های خاک فرج، بنیاد و خیابان امام باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم برای آن انجام شود.

در ادامه جلسه رئیس شورای شهر قم با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان قم اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان قم پیرو تبصره 3 ماده ‌واحده مصوبه شورای شهر قم اقداماتی را انجام ‌شده که در این جلسه گزارشی از آن ارائه می‌شود.

عبدالله جلالی ابتدا اقدامات انجام‌ شده در حوزه لوله‌گذاری فاضلاب در محله‌های مختلف را تشریح کرد و افزود: لوله‌گذاری فاضلاب در کوچه 26 خیابان کیوانفر، بین کوچه 15 تا 19 خیابان امام موسی صدر، بخشی از نیروگاه  خیابان کشاورز، میدان مطهری و کوچه رزاقی شهرک مهدیه با اعتباری بالغ بیش از 399 میلیون تومان انجام ‌شده است.

وی اعتبار صرف شده برای تهیه مصالح اجرای شبکه اصلی و فرعی  شبکه فاضلاب را عددی بالغ‌ بر 350 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: برای جمع‌آوری شبکه فاضلاب در خیابان 16 متری مدنی، انتهای خیابان شهید بهشتی، از کوچه 13 تا 25 بلوار نواب و خیابان علوی کوچه 6 نیز بالغ‌ بر سه میلیارد تومان هزینه شده است.

عامل نشست شبکه فاضلاب اهواز فرسودگی استیاسوج| محرومیت 21 روستا از شبکه فاضلاب؛ خطری که رود «بشار» را تهدید می‌کندراهکارهای واگذاری زمین‌ به شهر و اتصال فاضلاب پایگاه دریایی به شبکه فاضلاب بوشهر بررسی شد

رئیس شورای شهر قم ادامه داد: در اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی شبکه فاضلاب در خیابان ایستگاه کوچه 14 و 10، خیابان امام کوچه 52 اعتباری بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی هزینه اجرای لوله‌گذاری فاضلاب مسکن مهر در پردیسان را نیز تشریح کرد و گفت: در محله‌های یک، سه و پنج لوله‌گذاری فاضلاب با اعتباری بالغ ‌بر دویست میلیون و 872 هزار تومان اجرا شد.

جلالی خرید و اجرای شبکه فاضلاب در خیابان مصلی کوچه چهار، خیابان 17 متری شهید فهیمی واقع در امامزاده ابراهیم(ع) را 365 میلیون و 500 هزار تومان دانست و خاطرنشان کرد: لوله‌گذاری در خیابان امام موسی صدر حد فاصل میدان الهادی تا میدان نواب نیز 929 میلیون 900 هزار تومان هزینه در برداشته است.

وی محوطه‌سازی تصفیه‌خانه شماره دو را نیز عدد بالغ‌بر 300 میلیون تومان اعلام و بیان کرد: مرمت و بهسازی دیواره تصفیه‌خانه 333 میلیون تومان هزینه داشته است.

رئیس شورای شهر قم جمع کلی هزینه‌ها در حوزه توسعه شبکه و انشعاب فاضلاب را 5 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام و بیان کرد: در بخش اصلاح و انشعاب شبکه فاضلاب عددی بالغ ‌بر یک میلیارد و 660 میلیون تومان و توسعه خطوط انتقال فاضلاب نیز عددی بالغ ‌بر یک میلیارد و 616 میلیون تومان هزینه شده است.

وی هزینه بازسازی و نوسازی تصفیه‌خانه را نیز 635 میلیون تومان دانست و تأکید کرد: جمع درآمد و هزینه‌های حاصل از تبصره 3 عددی بالغ‌ بر 9 میلیارد و 467 میلیون تومان اعلام ‌شده که از ابتدای مصوبه سال 98 تا آخرین گزارشی که به شورا واصل ‌شده محاسبه‌ شده است.

انتهای پیام/456/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کیلومتر از شبکه فاضلاب میلیون تومان اعلام لوله گذاری فاضلاب رئیس شورای شهر قم شبکه فاضلاب تومان هزینه خیابان امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این بازدید که پیرو دستور فرمانداری سلماس و در راستای ارج نهادن به مطالبات مردمی، انجام شد، با تشریح وضعیت و مشکل سیستم خروجی فاضلاب منازل، مقرر گردید شبکه بهداشت جهت پیشگیری از تهدیدات بهداشتی و زیست محیطی اخطار‌های لازم و قانونی به آن دسته از ساکنین که فاضلاب منازل خود را به معابر عمومی هدایت میکند صادر و برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

همچنین مقرر شد امور آب و فاضلاب پس از تخصیص اعتبارات لازم و با اولویت فوری اقدامات لازم برای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در این منطقه را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • مرسدس‌بنزهایی که در خیابان می‌بینید، چقدر خرج نگهداری دارند؟
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد
  • سرقت بیش از ۸۰ کیلومتر کابل برق در سراوان