Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:58:40 GMT

مسایل مرتبط به شبکه فاضلاب قم بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۷۸۴۸

مسایل مرتبط به شبکه فاضلاب قم بررسی شد

ایسنا/قم اعضای شورای شهر قم به بررسی فعالیت های صورت گرفته و خلاهای اجرای شبکه فاضلاب شهری پرداختند.

عبدالله جلالی شامگاه دوشنبه در یک‌صد و چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم گفت: یکی از مسایل مهمی که باید در خصوص مباحث عمرانی قم مورد توجه قرار گیرد، مساله توسعه شبکه فاضلاب قم است.

وی با اشاره به اجرای پروژه های فاضلاب در قم بیان کرد: لوله‌گذاری فاضلاب در کوچه 26 خیابان کیوانفر، بین کوچه 15 تا 19 خیابان امام موسی صدر، بخشی از نیروگاه  خیابان کشاورز، میدان مطهری و کوچه رزاقی شهرک مهدیه با اعتباری بالغ بیش از 399 میلیون تومان انجام ‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر قم بیان کرد: مصالح اجرای شبکه اصلی و فرعی  شبکه فاضلاب بالغ‌ بر 350 میلیون تومان بوده است. برای جمع‌آوری شبکه فاضلاب در خیابان 16 متری مدنی، انتهای خیابان شهید بهشتی، از کوچه 13 تا 25 بلوار نواب و خیابان علوی کوچه 6 نیز بالغ‌ بر سه میلیارد تومان هزینه شده است. در اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی شبکه فاضلاب در خیابان ایستگاه کوچه 14 و 10، خیابان امام کوچه 52 اعتباری بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: جمع کلی هزینه‌ها در حوزه توسعه شبکه و انشعاب فاضلاب 5 میلیارد و 500 میلیون تومان است.در بخش اصلاح و انشعاب شبکه فاضلاب عددی بالغ ‌بر یک میلیارد و 660 میلیون تومان و توسعه خطوط انتقال فاضلاب نیز عددی بالغ ‌بر یک میلیارد و 616 میلیون تومان هزینه شده است.

وی هزینه بازسازی و نوسازی تصفیه‌خانه را نیز 635 میلیون تومان دانست و تأکید کرد: جمع درآمد و هزینه‌های حاصل از تبصره 3 عددی بالغ‌ بر 9 میلیارد و 467 میلیون تومان اعلام ‌شده که از ابتدای مصوبه سال 98 تا آخرین گزارشی که به شورا واصل ‌شده محاسبه‌ شده است.

حسن بختیاری نایب رئیس شورای شهر نیز در این مراسم با ذکر این مطلب که طول شبکه فاضلاب در شهر قم بیش از یک هزار و 100 کیلومتر است، گفت: بیش از 300 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر قم را نیازمند اصلاح دانست و تأکید کرد: متأسفانه از این 300 کیلومتر 100 کیلومتر آن بحرانی بوده و هر لحظه می‌تواند فاجعه‌ای را برای شهر قم و شهروندان رقم بزند.

وی در پایان بر لزوم اصلاح شبکه فاضلاب خیابان‌های خاک فرج، بنیاد و خیابان امام(ره)تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شبکه فاضلاب جلسه شورای شهر قم میلیون تومان شبکه فاضلاب شورای شهر شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش هم‌اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین‌المللی یک بنیاد خیریه‌ای، گفت: امیدواریم بنیادهای خیریه‌ای در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

وی افزود: مسأله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادی است که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت نماید.

کد خبر 6090559

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند