Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای اشتغال استان خراسان شمالی از اختصاص 210 میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، نوری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در نشست شورای اشتغال با اعلام این مطلب اظهار کرد: اکنون سه هزار و 750 واحد کارگاهی کارفرمایی و خویش‌فرمایی در استان خراسان شمالی با ثبت‌نام در سامانه کارا، متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی دولت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این تسهیلات با نرخ 12 درصد و دوره بازپرداخت آن با احتساب دوره تنفس، 24 ماهه خواهد بود و در این مرحله، کارگاه های خسارت دیده از کرونا که کد تامین اجتماعی و کارگر بیمه شده دارند، مشمول دریافت حمایت های دولت می شوند و امید می رود در مرحله بعد، حمایت ها شامل کسب و کارهای بیمه نشده هم باشد.
نوری تصریح کرد: براساس شیوه نامه ابلاغی، رقم تسهیلات در سه سطح 60 میلیون ریالی، 120 میلیون ریالی و 160 میلیون ریالی تعیین شده است.
وی افزود: کسب و کارهایی که آسیب شدید دیده اند، به ازای هر نفر بیمه شده 120 میلیون ریال و واحدهایی که تعطیل شده اند به ازای هر بیمه شده 160 میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: رانندگان مسافری درون ‌شهری و برون ‌شهری هم 60 میلیون ریال تسهیلات می گیرند.
وی افزود: پرداخت تسهیلات به رانندگان، یک مرحله ای است و متقاضیان مشمول، مستقیما به بانک معرفی می شوند اما پرداخت تسهیلات به سایر متقاضیان دومرحله ای است و باید در دستگاه تخصصی مربوط، مورد بررسی قرار گیرد.
نوری با اشاره به سهم شهرستانی استان از پرداخت تسهیلات به 11 هزار و 200 کسب و کار آسیب دیده از کرونا، گفت: سهم بجنورد و راز و جرگلان، پنج هزار و 472 واحد کارگاهی، شیروان 2 هزار و 383 واحد، اسفراین هزار و 533 واحد، مانه و سملقان 506 واحد، فاروج 123 واحد، گرمه و جاجرم هزار و 178 واحد تعیین شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این استان عمده اشتغال مردم در بخش کشاورزی است که فاقد وضعیت کارگاهی، بیمه شده و تامین اجتماعی است از این رو فعالان این حوزه نمی توانند از این فرصت استفاده کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین کسب و کارهای خسارت دیده از کرونا، مربوط به بخش حمل و نقل و گردشگری است، تصریح کرد: حمایت دولت، مشمول کسب و کارهایی است که دارای کد کارگاهی مورد تایید تامین اجتماعی هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: سهم استان از دریافت این اعتبارات تسهیلاتی، نیم درصد کل اعتباری است که در سطح کشور اختصاص یافته و یک درصد از کل مشمولان را شامل می شود.
وی گفت: این تسهیلات به ازای شمار کارگران بیمه شده، پرداخت می شود و در این استان، تعداد واحدهای کارگری خویش فرمایی و کارفرمایی که دارای کارگر بالا باشند، کم است به دیگر سخن، کارگاه ها، عمدتا کوچک و متوسط است و بر این اساس سهم ریالی استان از این حمایت ها پایین است.
نوری با بیان اینکه پرداخت تسهیلات، در گام نخست از رانندگان آغاز می شود، افزود: آن دسته از بنگاه‌هایی که پیامک وزارت کار را دریافت و در سامانه کارا ثبت کرده اند و مشمول دریافت تسهیلات شده‌اند، پرونده آنان به بانک عامل ارسال شده که می‌توانند به بانکی که در سامانه معرفی کرده مراجعه و روند دریافت تسهیلات خود را تکمیل کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بخشی از تسهیلات بابت جبران دستمزد کارگران و بخشی هم بابت جبران هزینه هایی است که تحمیل شده است.
14 رسته آسیب دیده کرونا شناسایی شده است که هتل داران، رستوران ها، مهدهای کودک، باشگاه های ورزشی، واحدهای تولید پوشاک و گلخانه های تولید گل از آن جمله است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی پرداخت تسهیلات دیده از کرونا مدیرکل تعاون آسیب دیده کسب و کار بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق هرمزگان، محمد کریمی در بازدید از خسارت‌های ناشی از طوفان و تندباد در زیر ساخت‌های آسیب دیده برق در جزیره قشم اظهار داشت: این خسارت‌ها به میزان افزون بر ۸۹ میلیارد تومان در حال ترمیم و جبران است.

وی بر لزوم جبران خسارت‌ها در کوتاه مدت تاکید کرد و با بیان اینکه بیش از ۵۵ میلیارد تومان از این خسارت‌ها در جزیره قشم بر جای مانده است افزود: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تأمین و توزیع بهینه برق در جزیره قشم بهره‌گیری می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، با تشریح خدمات انجام شده در جزیره قشم ادامه داد: طول خطوط توزیع برق خسارت دیده در این جزیره حدود ۲۴ کیلومتر و تعداد تیرهای فشار متوسط و فشار ضعیف ۳۵۳ عدد بوده است، ۲ دستگاه ترانس نیز در حوادث تند باد و توفان خسارت دیدند که نیروهای عملیاتی این شرکت به سرعت نسبت به رفع خرابی‌ها اقدام کردند.

کریمی با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی همه پیمانکاران و نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان پای کار بودند ادامه داد: ترمیم و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده از سیل خصوصاً در قشم و لنگه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

کد خبر 6097350

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان