Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:56:50 GMT

۷۵ درصد سوادآموزان در قزوین بانوان هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۸۱۱۵

۷۵ درصد سوادآموزان در قزوین بانوان هستند

حسنعلی اصغری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس سرشماری سال ۹۵ تعداد باسوادان استان ۸۰۸ هزار و ۵۰۳ نفر معادل ۹۶.۳ درصد و تعداد بی‌سوادان ۳۰ هزار و ۷۲۱ نفر معادل ۳.۷ درصد اعلام شده است.

وی با اشاره به افزایش میزان سواد در بین زنان افزود: پیش از انقلاب ۲۸ درصد بانوان باسواد بودند اما امروز به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشور ۸۸ درصد زنان قزوینی باسواد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغری با بیان اینکه ۹۸ درصد از جمعیت استان باسواد هستند، اظهار داشت: استان قزوین جزو هفت استان برتر کشور در زمینه سوادآموزی است.

این مسوول با بیان اینکه جامعه هدف ما را سنین ۱۰ تا ۴۹ سال تشکیل می‌دهند،اضافه کرد: برای تقویت و ایجاد انگیزه در سواد آموزان علاوه بر خواندن و نوشتن طرح‌های خوبی اجرا می‌شود که خودآموز بی‌سوادی از جمله آنها است.

وی یادآور شد: حجم ابلاغی سازمان برای استان قزوین در حوزه سوادآموزی، حدود  ۶ هزار نفر در سه دوره سوادآموزی، انتقال، تحکیم و طرح‌های مکمل است.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین تصریح کرد: امسال در قالب سه عنوان برنامه عملیاتی با شاخص‌های توسعه مراکز یادگیری محلی در سطح استان، سوادآموزی و یادگیری مادام العمر و توسعه توانمندسازی نیروی انسانی، تلاش داریم تا در ریشه‌کنی بی‌سوادی گام‌ برداریم.

اصغری با بیان اینکه در راستای توسعه سوادآموزی برنامه‌های مختلفی در نهضت سوادآموزی اجرا می‌شود،افزود: تشکیل مراکز یادگیری محلی، طرح حلقه کتاب و کتابخوانی، طرح اولیای بی سواد، طرح زندان، طرح خواندن با خانواده، طرح آموزش ۱۰ تا ۲۰ ساله برای کودکان کار و افراد بی سرپرست و بدسرست بازمانده از تحصیل و طرح آموزش اتباع از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

وی، تعداد آموزشیاران نهضت سوادآموزی را نیز ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

برچسب‌ها مدارس استان قزوین سازمان نهضت سوادآموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس استان قزوین سازمان نهضت سوادآموزی مدارس استان قزوین سازمان نهضت سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز معلم متفاوت در مرکز یادگیری دانا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این سوادآموزان از صبر تحمل معلم خود گفتند.

در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سواد آموز اتباع در استان البرز آموزش می‌بینند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند
  • شغل پرستاری ماهیت سخت و دشواری دارد
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • مراسم روز معلم دانش آموزان اتباع + فیلم
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • مراسم روز معلم متفاوت در مرکز یادگیری دانا
  • نگاهی بر خبر‌های ورزشی یازدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت