Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از آمادگی کامل نیروهای یگان حفاظت این اداره کل برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی در مراتع استان خبر داد.

امید ذاکری در گفت و گو با ایسنا،  از حضور پررنگ نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: با توجه به گرمای هوا  تمامی تمهیدات لازم توسط این اداره کل برای جلوگیری و کاهش آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های منطقه برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه افراد سودجو و فرصت‌طلب در ایام تعطیل اقدام به تخریب و تصرف زمین‌های ملی و قاچاق چوب می‌کنند، از افزایش گشت‌ها و حضور مستمر و به موقع نیروهای حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد.

ذاکری شروع فصل گرما، گیاهان علفی، پوشش گیاهی خشک شده و گرمای زیاد هوا را عاملی برای ایجاد حریق عنوان کرد و گفت: خطاهای انسانی بیشترین تخریب و حریق را در مراتع ایجاد کرده که در صورت کوچکترین بی‌احتیاطی، خسارات جبران‌ناپذیری به عرصه‌های منابع طبیعی وارد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیشگیری از آتش‌سوزی را نیازمند عزم همگانی دانست و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی، دهیاران، شوراهای اسلامی و همچنین مردم و جوامع محلی باید دست در دست هم داده و برای پیشگیری از اتش سوزی ها  در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مشارکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از منابع طبیعی و عرصه های طبیعی تنها با مشارکت مردم و جوامع محلی امکان پذیر است، تصریح کرد: خوشبختانه هرمزگان در زمینه حفاظت مشارکتی و به کارگیری جوامع محلی، جذب همیار ان طبیعت برای پیشگیری و اطفای حریق و جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه‌های ملی  جزو ادارات پیشرو است.

ذاکری بیان کرد: انتظار داریم دهیاران و بخشداران در زمینه حفاظت از منابع طبیعی به عنوان سفیران منابع طبیعی عمل کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  هرمزگان در پایان گفت: مردم طبیعت دوست هر گونه اقدام غیر قانونی نسبت به منابع طبیعی از جمله تخریب و تصرف، قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی (زغال، چوب و گیاهان دارویی) قطع درختان و حریق را  در ۲۴ ساعت شبانه روز به سامانه ارتباطی رایگان ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع، گزارش دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آتش سوزي منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی

رئیس کل دادگستری مازندران، گفت: بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از دادگستری مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از 33 هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت‌المال خبر داد و اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، 33 هزار و 675 متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • خطرناک‌ترین استان‌های ایران در میزان «فرونشست»
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود