Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: ۷۸ هزار هکتار از مراتع چالدران به عشایر کوچرو شهرستانهای شمال استان اختصاص داده شده است.

قاسمی شامگاه ۲۶ خرداد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایران چالدران با اشاره به اینکه از مجموع ۱۶۶ هزار هکتار مراتع سر سبز چالدران نزدیک به ۷۸ هزار هکتار آن به عشایر کوچرو شهرستانهای شمال استان اختصاص داده شده است، افزود: در حال حاضر صدور مجوز استقرار عشایر در ییلاقات چالدران از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اهمیت مراتع و پوشش گیاهی بر حفظ و صیانت از مراتع تاکید کرد و گفت: از عشایر انتظار می رود با رعایت طرح تعادل دام و مرتع از این مراتع حفاظت و نگهداری شود.

حسن محمد زاده فرماندار چالدران نیز در این جلسه با بیان اینکه نقش عشایر در تامین و حفظ امنیت پایدار مناطق مرزی بسیار مهم و تاثیرگذار است، اظهار کرد: عشایر همواره در سالهای پیروزی انقلاب و بعد از آن دوشادوش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مرزبان و حافظ کیان ایران اسلامی بوده اند و در کنار آن بخش عمده ای از نیاز کشور به فراورده های دامی را تامین کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از6000 خانوار عشایری از شهرستانهای شمال استان با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۲۲۱ منطقه ییلاقی چالدران در فصل تابستان مستقرر می شوند، افزود: این عشایر به مدت ۷۵روز با بیش از ۲۰۰هزار راس واحد دامی در جهت تولید فراورده های دامی و لبنی مشغول فعالیت می‌شوند.

به گزارش ایسنا، فرماندار چالدران با اشاره به اینکه همه ساله قبل از کوچ و استقرار در ییلاقات خدمات مختلفی به این عشایر انجام می گیرد، افزود: امسال ۱۴ پروژه عمران عشایری در زمینه تامین آب شرب و ساماندهی ایل راهها با اعتبار نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال انجام می شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عشایر کوچرو مراتع هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب نیوز، یک مقام پلیس پاکستان اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس امروز شنبه یک قاضی دادگاه منطقه ای در ایالت خیبرپختونخواه (KP) واقع در شمال غربی این کشور را ربودند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه زمانی رخ داد که این قاضی پاکستانی از زادگاهش «تانک» (Tank) به سمت منطقه جنوبی «دره اسماعیل خان» (Dera Ismail Khan) در حال حرکت بود.

محمد ابراهیم از سخنگویان پلیس پاکستان در این ارتباط گفت: «شکیرالله مروت» (Shakirullah Marwat) قاضی منطقه ای در وزیرستان جنوبی، در نزدیکی «باگوال» ربوده شد. آدم ربایان راننده وی را آزاد کردند، اما قاضی را با خود بردند.

پلیس پاکستان اعلام کرد که اطلاعاتی از ماهیت آدم ربایان در اختیار ندارد.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت ربایش این قاضی در شمال غرب پاکستان را برعهده نگرفته است.

همچنین سروزیر ایالت خیبرپختونخواه پاکستان ربودن قاضی این ایالت را محکوم و به نهادهای امنیتی دستور داد تا برای یافتن این قاضی اقدام فوری به عمل آورند.

کد خبر 6090400

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر