Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، مهدی صالحی رئیس دبیرخانه «کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت»، با اعلام این خبر افزود: ششمین نشست این کمیسیون در روز دوشنبه دوم تیرماه ۱۳۹۹، به ریاست دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود.

وی افزود: دستیابی به نگرشی کل‌نگر، فراگیر و قرآن بنیان برای حل مسائل کاربردی و اولویت دار جامعه در زمینه‌های پیوند سلامت و دین از جمله ترسیم الگوی سبک زندگی سالم در راستای شکل گیری تدریجی تمدن نوین ایرانی، اسلامی از اهداف سند راهبردی این کمیسیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی اظهار داشت: این کمیسیون درصدد است ملزومات ایجاد نظام حکمرانی علمی در این موضوع میان‌رشته‌ای را با مدیریت و راهبری پژوهش‌های اسلام و سلامت از طریق تدوین و تبیین مبادی، مبانی، رویکردها و ابزارهای روشی مطالعات و همچنین احصا، اصلاح و طبقه‌بندی منابع مطالعات، مهیا کرده و با ایجاد الگو و بستری مناسب برای گفت‌وگوی مشارکتی میان صاحب‌نظران علوم اسلامی، علوم سلامت و علوم روشی، زمینه‌ لازم را برای فرضیه‌سازی و ارایه نظریات خرد و کلان، به‌منظور حل مسائل جامعه در ابعاد مختلف سلامت فراهم سازد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت به ماموریت‌های اساسی عنوان شده در سند راهبردی این کمیسیون اشاره کرد و افزود: یکی از این ماموریت‌ها، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مناسب است به نحوی که از سویی در بهره‌برداری حداکثری از آموزه‌های ناب اسلامی در عرصه سلامت کوتاهی نشود و از دیگر سو، گزاره‌ای بدون بررسی‌های دقیق و روشمند به نگرش دینی در حوزه سلامت منتسب نشود. همچنین نظریه‌ای بدون قابلیت سنجش، آزمون‌پذیری و امکان مداخله و ارزیابی در نظام سلامت جامعه ورود پیدا نکند.

وی عدم توجه به ملاحظات و روشمندی‌های لازم در برداشت از آموزه‌های دینی در حوزه سلامت را منجر به آفاتی دانست که پیش از آن‌که سلامت انسان را با مخاطره مواجه کند، اعتقادات او را تحت شعاع قرار خواهد داد و گفت: بر این اساس سیاست گذاری و ایجاد ملزومات بهره‌برداری روشمند از آموزه‌های دینی با هدف حفظ و ارتقای سلامت از محورهای اصلی سند راهبردی این کمیسیون است.

صالحی خاطر نشان کرد: تدوین نقشه راه و سند راهبردی کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی در نظام سلامت، از ابتدای واگذاری مسؤولیت آن به وزارت بهداشت، در دستور کار دبیرخانه این کمیسیون قرار گرفته است و این مهم، پس از طی مراحل مختلف با برگزاری جلسات متعدد نخبگانی و توجه به نظر صاحبنظران و اعضای حقیقی و حقوقی این کمیسیون، در جلسه دوم تیرماه سال جاری، در چارچوب سند نگارش شده مطرح خواهد شد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت، تصویب این سند را گام مهمی جهت ساماندهی و مدیریت مطالعات، پژوهش‌ها و فعالیت‌ها مرتبط با حوزه سلامت و دین دانست و اظهار داشت: امیدوارم با تصویب و ابلاغ این سند، هماهنگی و هم افزایی هرچه بیشتر میان پژوهشگران و محققان این حوزه مطالعاتی به منظور بهره‌برداری روشمند و حداکثری از آموزه‌های دینی در حوزه سلامت به عمل آید.

کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت یکی از کمیسیون‌های چهارگانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، شورای عالی انقلاب فرهنگی است که ریاست آن بر عهده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و دارای ۲۵ عضو حقیقی و حقوقی و ۹ عضو صاحب‌نظر از نهادها، سازمان‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی حوزوی و دانشگاهی مرتبط با موضوع سلامت و دین است.

کد خبر 4950807

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت سند راهبردی وزارت بهداشت مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت قرآن دانشگاه آزاد اسلامی ویروس کرونا امتحانات پایان ترم وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی دانشجویان دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه های ایران کاردانی نظام جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه تربیت مدرس سند راهبردی حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد شهرداری تهران از تصویب ایجاد شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه با هدف رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با ارتشاء توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به‌ عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد، نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکارها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت اجرایی ساختن آن‌ها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبردها و راهکارهایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

بر اساس گزارش سایت شهر، الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد