Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:27:05 GMT

دیپلمات های هندی بازداشت شده در پاکستان آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۸۸۶۹

دیپلمات های هندی بازداشت شده در پاکستان آزاد شدند

به گزارش روز سه شنبه رسانه‌های هند، وزارت امور خارجه هند چند ساعت پس از انتشار اخبار مبنی بر بازداشت دیپلمات‌های هندی، کاردار پاکستان در این کشور را در اعتراض به این اقدام احضار کرد. 
یک مقام ارشد در وزارت امور خارجه هند گفت: سید حیدر شاه سفیر پاکستان درهند پس از احضار به وزارت امور  خارجه مراتب اعتراض شدید در خصوص بازداشت دیپلمات ها به وی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت امور خارجه هند به سفیر پاکستان اعلام کرده که اسلام آباد نباید دیپلمات‌های هندی را مورد آزار و اذیت قرار دهد و مسئولیت امنیت دیپلمات‌ها بر عهده مقامات پاکستانی است. 
منابع خبری پاکستان اعلام کرده‌اند که دو کارمند سفارت هند توسط پلیس بازداشت شده و اتهام آنان سرعت غیرمجاز در حین رانندگی و تصادف است که در جریان آن یک شهروند پاکستانی به شدت مصدوم شد. 
بازداشت دیپلمات‌های هندی دو هفته پس از اخراج دو دیپلمات پاکستانی از هند به اتهام جاسوسی انجام می‌شود. 
دو کارمند سفارت پاکستان در دهلی‌نو ۱۱ خردادماه امسال توسط پلیس هند بازداشت شدند. دولت هند این افراد را در فهرست سیاه قرار داد و سپس دستور خروج آنان از هند ظرف ۲۴ ساعت را صادر کرد. 
اسلام‌آباد و دهلی‌نو همواره یکدیگر را به آزار و اذیت دیپلمات‌ها و اعمال محدودیت‌های غیرعادی بر فعالیت سفارتخانه پاکستان و هند متهم می‌کنند. 
در سال ۲۰۱۸،  بدر رفتاری با دیپلمات‌های دو کشور به شکلی بی‌سابقه افزایش یافت و روابط دو کشور را به سوی تنش بیشتر سوق داد. 
سال گذشته کمیته امنیت ملی پاکستان در واکنش به الحاق منطقه کشمیر از جانب هند، سفیر خود از دهلی‌نو را فراخواند و سفیر هند در اسلام‌آباد را اخراج کرد و چند هفته پس از آن حکم ترک خاک پاکستان را برای ۱۳ دیپلمات هندی و اعضای خانواده‌های آنان صادر کرد. 
 

برچسب‌ها هند پاکستان سفارت پاکستان سفارت هند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند پاکستان سفارت پاکستان سفارت هند هند پاکستان سفارت پاکستان سفارت هند دیپلمات های هندی دیپلمات ها وزارت امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها

هیئتی ۴۰ نفره از کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) از نزدیک با توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد همت‌پناه، رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه که در راس این هیئت از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در آی هیت، بازدید و اظهار کرد: ما امروز در آی‌هیت مجموعه ارزشمندی از دستاوردهای جوانان اندیشمند این مرزوبوم را از نزدیک لمس کردیم و دریافتیم در دل آی‌هیت محصولاتی با سطح تکنولوژی بسیار بالا نهادینه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران من در این بازدید آگاهی‌های گرانبهایی را درخصوص توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بدست آورده‌اند و از این اطلاعات در ماموریت‌های خارج از کشورشان استفاده خواهند کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه اتفاقات خوبی را برای ایران رقم زند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها