Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:02:45 GMT

هنوز منتظر صدور کارت ملی هوشمند خود هستید؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۹۲۲۴

هنوز منتظر صدور کارت ملی هوشمند خود هستید؟

ایسنا/البرز مدیرکل ثبت احوال البرز با بیان اینکه فرایند تولید بدنه کارت ملی در داخل کشور در حال انجام است اعلام کرد: به محض اینکه این کارت‌های خام در اختیار ثبت احوال استان‌ها قرار بگیرد، برای متقاضیان باقی مانده هم کارت ملی هوشمند صادر می‌شود.

محمد علی رفیع پور در گفت وگو با ایسنا در خصوص مشکلات پیش آمده برای صدور کارت ملی هوشمند اظهار کرد: صدور کارت ملی هوشمند به واسطه اعمال تحریم و عدم واردات بدنه و کارت خام و شیوع ویروس کرونا با تاخیر مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته تا کنون برای بیش از ۹۵ درصد کسانی که درخواست دریافت کارت ملی هوشمند داشته و واجد شرایط بوده‌اند کارت هوشمند صادر شده و صدور این کارت برای پنج درصد متقاضیان دچار اشکال شده است.

این مسئول با بیان اینکه فرایند تولید بدنه کارت ملی در داخل کشور در حال انجام است اعلام کرد: به محض اینکه این کارت‌های خام در اختیار ثبت احوال استان‌ها قرار بگیرد، برای متقاضیان باقی مانده هم کارت ملی هوشمند صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: تا آن زمان متقاضیان با استفاده از کد رهگیری ای که در زمان درخواست کارت ملی هوشمند در اختیار آنها قرار داده شده می‌توانند اموراتی که نیاز به احراز هویت دارند را بدون هیچ مشکلی انجام دهند.

وی ابراز کرد: البته بسیاری از دستگاه‌های استان به سامانه احراز هویت ثبت احوال هم دسترسی دارند و می‌توانند با اتصال به آن کار ارباب رجوع را انجام دهند.

این مسئول در ادامه با اشاره به کیفیت نامناسب عکس‌های کارت های ملی هوشمند گفت: قبلا فرد متقاضی برای عکس کارت ملی به عکاسی مراجعه می‌کرد و اسکن عکس خود را در قالب سی دی در اختیار دفاتر پیشخوان قرار می‌داد ولی طبق دستورالعمل جدید عکس کارت ملی باید زنده و در دفاتر پیشخوان گرفته شود و همین باعث شده کیفیت عکس تا حدودی پایین بیاید.

مدیرکل ثبت احوال البرز توضیح داد: البته با آموزش‌هایی که به کارکنان دفاتر پیشخوان در خصوص نحوه عکاسی داده شده این مشکل تا حد زیادی بر طرف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کارت ملی هوشمند ثبت احوال البرز کارت ملی هوشمند ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده

مهدی سید هاشمی اظهار داشت: به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودرو‌های نوشماره و چه خودرو‌های دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چرا که از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آن‌ها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات