Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه ادعاهای مطرح شده درباره بیش از حد شدید بودن محکومیت "پل وِلان" عضو سابق نیروی دریایی آمریکا را رد کرده و یادآور شد که حکم جاسوسان در آمریکا ده‌ها سال محکومیت حبس، بدون حق عفو است. ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به اتهامات مطرح شده در برخی رسانه‌های غربی مبنی بر شدت بیش از حد شدید بودن محکومیت تعیین شده از سوی دادگاه شهر مسکو علیه "پل وِلان" عضو سابق نیروی دریایی آمریکا، تاکید کرد که در ایالات متحده دهها سال محکومیت حبس بدون حق عفو برای جرم جاسوسی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به یادآوری است، دادگاه شهر مسکو روز دوشنبه، اتهام وارده به "پل وِلان" - عضو سابق نیروی دریایی آمریکا به جاسوسی علیه روسیه را مورد تایید قرار داد و این شهروند آمریکایی را به 16 سال زندان در شرایط سخت  امنیتی، محکوم کرد.

در بیانیه منتشره در این باره آمده است: «در خصوص ادعاهای مطرح شده درباره بی عدالتی یا شدت بیش از حد مجازات علیه "پل وِلان" به جرم جاسوس آمریکایی، باید تأکید کرد که در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی مجازات اعمال مشابه جاسوسی، ده ها سال حبس یا حتی حبس ابد، بدون حق عفو در نظر گرفته می شود.

در وزارت خارجه روسیه همچنین اتهامات وارده به این کشور درباره تأخیر بسیار دراز مدت دادگاه "پل وِلان" را تکذیب کرده و یادآور شدند که نمایندگان دیپلماتیک چهار کشور انگلستان، ایرلند، کانادا و ایالات متحده، که این تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا دارای گذرنامه آنهاست، به طور مرتب با وی تماس داشته و به وی فرصت برقراری ارتباط تلفنی با خانواده‌اش نیز داده شده بود.

در این بیانیه تاکید شده که این شهروند آمریکایی در مدت اقامت در بازداشتگاه از وی مراقبت‌های لازم پزشکی شده و اواخر ماه مه در رابطه با وخیم شدن وضعیت سلامتی وی به دلیل تشدید بیماری قبلی خود، تحت عمل جراحی ساده نیز قرار گرفت که قبلاً نیز از آن خودداری کرده بود.

در همین رابطه "رابرت اوبراین" مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی با "نادرست خواندن" حکم محکومیت دادگاه مسکو، گفت که دولت ایالات متحده از تلاش خود دست بر نخواهد شد تا زمانی که "پل وِلان"، که به جرم جاسوسی در روسیه محکوم شده، به کشور بازگردد.

پیش از این، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که از حکم دادگاه برای "پل وِلان" خشمگین شده و خواستار آزادی فوری وی شد.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه، صحبت درباره تبادل احتمالی "پل وِلان" که در روسیه به جرم جاسوسی محکوم شده با محکومین روسی در ایالات متحده: ویکتور بوت یا کنستانتین یاروشنکو را هنوز بسیار زود دانست و گفت: «برای این کار، مکانیسم مناسبی بین دو کشور وجود دارد که در صورت تمایل طرفین، می تواند فعال شود. ولی از لحاظ حقوقی امکان پذیر است و بستگی به اراده سیاسی مقامات واشنگتن دارد.»  

این دیپلمات همچنین خواست تا قضیه "پل وِلان" را با وضعیت اتباه روس محکوم شده در ایالات متحده مقایسه نشود. وی افزود: «آنچه برای وِلان رخ داده که او دستگیر و متهم شده، مسئله‌ای کاملاً اثبات شده است و با آنچه برای اتباع روسی مانند بوت و سایرین اتفاق افتاده قابل مقایسه نیست. و برخلاف شهروندان روس ، آقای "پل وِلان" تمام مراقبت‌های پزشکی لازم را به موقع و بدون قلدری دریافت کرده است.»

"دیوید" برادر "پل وِلان" روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران گفت که خانواده آنها از دولت آمریکا درخواست نخواهند کرد که وی با اتباع روسی محکوم شده در ایالات متحده مبادله شود. وی گفت: «دولت آمریکا باید خود در خصوص چگونگی آزاد کردن پل تصمیم بگیرد و هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم خانواده ما بهترین راه برای انجام این کار را می داند.»

محکومیت تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا به اتهام جاسوسی در روسیه

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه سابق نیروی دریایی آمریکا ایالات متحده خارجه روسیه محکوم شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز یکشنبه در محل دانشگاه ایلام، تجمع و راهپیمایی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ایلام در محکومیت وحشی‌گری حکومت ایالات متحده آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان حامی ملت مظلوم فلسطین برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی رضا حسینی نیا مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام برگزار شد.

اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ایلام در این راهپیمایی حضور یافته و ضمن حمایت از آرمان ملت مظلوم فلسطین، انزجار خود را از وحشی‌گری دولت و پلیس ایالات متحده آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان آزادیخواه حامی مظلومان غزه اعلام کردند.

کد خبر 6090974

دیگر خبرها

  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا برگزار شد
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد