Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمالی گفت: تاکنون توانستیم بالغ بر ۱۴۷ هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی و عشایر را تحت پوشش این صندوق در فارس قرار دهیم و بالغ بر ۶ هزار و ۹۸۴ خانوار روستایی و عشایری از صندوق استان فارس مستمری می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسن کمالی»، امروز (سه شنبه 27 خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه ها تاثیر بسزایی در فرهنگ جامعه دارند، گفت: پانزدهمین سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را به این اقشار که موتور محرک تولید هستند، تبریک می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس با اشاره به اینکه یکی از خدمات انقلاب اسلامی، گسترش نظام بیمه ای در کشور بوده است، تاکید کرد: در سال 84 این صندوق با هدف اینکه کشاورزان، روستائیان و عشایر و برخی حرفه های دیگر که به علل مختلف نتوانسته اند زیر چتر بیمه دیگر سازمان های بیمه ای قرار گیرند، بیمه شوند.

وی با اشاره به اینکه این صندوق هم زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هستند که این صندوق مسئولیت جامعه هدف را دارد، تاکید کرد: شرایط عضویت در این صندوق در قانون آمده است کسانی که دارای 18 سال سن و حداکثر 50 سال هستند می توانند به این صندوق اضافه شوند.

کمالی با یادآوری این مطلب که افرادی که می خواهند به این صندوق اضافه شوند می بایست حداقل 330 هزار تومان و حداکثر 840 هزار تومان را به صورت چهار قسط به حساب واریز کنند، یادآور شد: برقراری مستمری بازنشستگی است و در قانون پیش بینی شده است تمامی افرادی که در این صندوق عضو باشند با حداقل سن 65 سال و با 15 سال سابقه بیمه از مزایای مستمری استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه جدید افرادی که سن 70 سال و 10 سال بیمه دارند از مستمری بازنشستگی استفاده می کنند، تاکید کرد: مستمری از کارافتادگی هم جز تعهدات ماست که به 2 شیوه است که ناشی از کار و یا غیر از ناشی از کار باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در بحث ناشی از کار مهم پرداخت حق بیمه است و مدت زمان و زمان بیمه اصلا مهم نیست، اظهار کرد: مرجع رسیدگی به این حوادث کمسیون پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه در حالت غیر ناشی از کار باید فرد حداقل یک سال حق بیمه را پرداخت کرده باشد، افزود: افرادی که به عضویت این صندوق درآیند هم فوت کنند به 2 شکل از آنان پشتیبانی می نیست و پرداخت حق بیمه لازم است و در غیر ناشی از کار علاوه بر پرداخت حق بیمه باید یک سال تمام بیمه را پرداخت کرده باشد.

کمالی با اشاره به اینکه نقل و انتقال سوابق بیمه ای یکی دیگر از خدمات این صندوق است، تاکید کرد: افراد بر اساس قوانین می توانند پرونده بیمه خود را از سازمان بیمه دیگری به این سازمان انتقال دهند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس اضافه کرد: تاکنون توانستیم بالغ بر 147 هزار و 600 خانوار روستایی و عشایر را تحت پوشش این صندوق در فارس قرار دهیم و بالغ بر 6 هزار و 984 خانوار روستایی و عشایری از صندوق استان فارس مستمری می گیرند.

وی با اشاره به اینکه امسال اولین سری بازنشستگی 15 سال پرداخت و 65 سال سن را شاهد خواهیم بود، تاکید کرد: سه هزار و 834 نفر شرایط این مورد را داشتند که مراحل بازنشستگی را انجام می دهند.

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر شیراز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان خانوار روستایی و عشایر روستائیان و عشایر ناشی از کار حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۱۷میلیارد تومان غرامت در بخش کشاورزی مه ولات پرداخت شده است.

هادی ساربان ۱۱ اردیبهشت در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی و دام این شهرستان به پرمخاطره بودن بخش کشاورزی و وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر و همچنین اهمیت بیمه در بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی گفت: در بیمه‌های کشاورزی ۶۵ درصد حق بیمه توسط دولت و کمتر از ۳۵ درصد توسط کشاورز پرداخت می‌شود که در سال گذشته طبق گزارش صندوق بیمه محصولات کشاورزی کل حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان ۷.۹ میلیارد تومان بوده در حالی که ۱۷ میلیارد تومان به بیمه‌گذاران غرامت پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات خشکسالی و سرما را از مهمترین عوامل خسارت‌زای سال گذشته دانست و از کشاورزان خواست برای ضمانت، محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این جلسه اظهار کرد: این صندوق در سال گذشته ۱۵ محصول را تحت پوشش بیمه قرار داده که از این تعداد ۸ محصول در سال گذشته خسارت دیده و در این بین بیشترین غرامت پرداختی مربوط به محصول پسته به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان است.

خزاعی در پایان از اقساطی شدن حق بیمه محصولات کشاورزی و تخفیفات ویژه حق بیمه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال زراعی جدید در شهرستان مه ولات تاکنون ۸۱۱ فقره بیمه‌نامه برای ۱۳ محصول صادر شده است که بیشترین تعداد مربوط به محصول پسته ۵۷۱ فقره و به مساحت ۲۴۰۵ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان