Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش گزارشی مبنی بر مطالبه‌گری برای شفافیت در روند توزیع برخی کتاب‌ها و انحصار در توزیع آن‌ها در دانشگاه فرهنگیان با عنوان «فروش کتاب‌های برخی مدیران دانشگاه فرهنگیان با هزینه بیت‌المال! »منتشر شد و علی‌رغم تلاش مجموعه دانشگاه برای حذف این گزارش از سایت باشگاه خبرنگاران جوان، در نهایت و پس از پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش جوابیه رسمی از سوی دانشگاه فرهنگیان منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در این جوابیه همچنان پاسخی اقناعی درباره علت انحصار برخی مدیران در توزیع کتاب‌هایشان وجود ندارد و معلوم نیست سرنوشت مبالغ دریافت شده با احتساب اختصاص ردیف خاص بودجه پژوهشی چرا باید در انحصار افراد دارای نفوذ و قدرت این دانشگاه باشد.

بیشتر بخوانید:

فروش کتاب‌های برخی مدیران دانشگاه فرهنگیان با هزینه بیت‌المال!

مشروح جوابیه دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر است:

دانشگاه فرهنگیان از خبرنگار محترم حوزه آموزش و پرورش آن خبرگزاری که نسبت به بیت المال و موضوعات دانشگاه، حساسیت به خرج می‌دهد تقدیر و تشکر می‌کند.

شایان ذکر است در دانشگاه فرهنگیان کار‌ها و فعالیت‌های بسیار مهم و اساسی از جمله پذیرش و تربیت دانشجومعلمان برای رفع نیاز آموزش و پرورش و همچنین طرح‌های جامع برای آینده درازمدت این دانشگاه در جریان است.

این دانشگاه به استناد بند (ب) ماده (۲۰) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه و ماده (۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور، بدون الزام به رعایت قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاه‌های دولتی به ویژه قانون محاسبات عمومی، قانون مدیریت خدمات کشوری و غیره، فقط در چارچوب مصوبات و آیین‏‌نامه‌های مالی و معاملاتی و اداری، استخدامی و تشکیلاتی مصوبات هیأت امنا که به تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می‌رسد عمل می‌کند.

در خصوص مطلب منتشره مذکور، لازم به ذکر است که تهیه‌ی کتب و توزیع آن‌ها از جمله کار‌های متداول در دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه فرهنگیان است و مسأله‌ای نیست که جای تعجب و کنکاش داشته باشد.  عرف دستگاه‌های آموزشی از جمله دانشگاه‌ها این است که در مراسم مربوطه به استقبال از ورودی‌های جدید اقدام به اهدای بسته‌های فرهنگی می‌کنند رویه معقول این است که به جای اهدا و توزیع اقلام یکبار مصرف رایج در این مراسم، کالای ارزشمند و ماندگار کتاب تحت عنوان بسته فرهنگی عرضه شود.

نکته قابل توجه دیگر اینکه اساتید، مدرسان در دانشگاه فرهنگیان بیشترین ارتباط و تجربه زیسته را با دانشجومعلمان دارند، لذا سعی می‌کنند تالیفات مهارتی خود را متناسب با نیاز‌های ملموس دانشجومعلمان به رشته تحریر درآورند.

بنا به ضرورت کسب مهارت‌های معلمی و دانشجویی، دانشگاه تلاش دارد تا کاربردی‌ترین و مفیدترین کتب را به دانشجویان ارائه نماید، باتوجه به اینکه کتاب دیگری با شاخص‌های مذکوردر بازار موجود نبوده فلذا، کتاب مورد نظر به صورت رایگان و در قالب هدیه به دانشجویان عرضه و ارائه شده و هیچگونه وجهی نیز از دانشجویان بابت این امر اخذ نشده است.

 اصولا فروش کتاب به دانشجویان موضوعیت نداشته است و دانشگاه برای تهیه کتب، بودجه خاص پژوهشی دارد و به هیچ وجه از درآمد‌های اختصاصی حاصل از کسورات دانشجویان به این منظور استفاده نمی‌کند.

خاطر نشان می‌کند چاپ، انتشار و توزیع کتب در دانشگاه تابع ضوابط خاصی است که باید از مجرا‌های اداری و قانونی دانشگاه کسب مجوز کند؛ حتی در تعیین مصادیق آن‌ها هم کار کارشناسی جدی مبتنی بر نیاز دانشجویان به خصوص در مباحث مهارتی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

این فرایند کارشناسی و بررسی تهیه و توزیع کتب توسط ارکان دانشگاه با مصوبه شورای پژوهشی و در چارچوب آیین نامه مالی و معاملاتی با قیمت تمام شده کتاب و با تخفیف چشمگیر صورت پذیرفته است و دارای پشتوانه قانونی توسط ارکان ذی‌ربط دانشگاه می‌باشد که در صورت نیاز مراجع نظارتی، همه مستندات حقوقی و قانونی برای عرضه وجود دارد.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان انحصارگرایی تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش برخی مدیران فروش کتاب کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان

سخنگوی کاخ سفید به اقدام دانشجویان در تسخیر دانشگاه کلمبیا در نیویورک واکنش نشان داد و موضع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این خصوص را اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز سه‌شنبه در واکنش به تسخیر ساختمان دانشگاه کلمبیا در نیویورک توسط دانشجویان، اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا معتقد است اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا برای تسخیر ساختمان قطعا رویکرد غلطی است.

کربی همچنین در مورد شرایط برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با این مساله مدعی شد که در حال حاضر هیچ تلاش فعالی برای فدرالی کردن (متحد کردن) گارد ملی وجود ندارد.

اعتراض دانشجویان در سراسر آمریکا از هفته گذشته در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، آغاز شده است که درگیری‌ها با نیروهای امنیتی و پلیس ایالات متحده بالا گرفته است.

خیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟

سخنگوی کاخ سفید در مورد وضعیت غزه و احتمال حمله به رفح نیز بیان کرد: ما نمی‌خواهیم یک عملیات زمینی بزرگ در رفح را شاهد باشیم که ایمنی غیرنظامی‌های فلسطینی را در نظر نمی‌گیرد. 

وی در ادامه افزود، اما آنچه اکنون پیش روی ما است، یک پیشنهاد برای توافق اسرا است که منجر به 6 هفته آتش بس در هر کجای غزه می‌شود.

کربی در راستای سیاست‌های آمریکا برای انداختن توپ در زمین حماس بمنظور پذیرش شروط پیشنهاد شده، اظهار داشت که توافق اسرای جدید یک توافق خوب است که واشنگتن از حماس می‌خواهد آن را بپذیرد.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین در مورد میزبانی چین از مذاکرات حماس و فتح برای دستیابی به آشتی ملی استقبال کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت
  • حضور دانشجو معلمان در اردوی جهادی زکات دانش اندوزی آنهاست
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان
  • تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان درگلزار شهدای بین‌المللی شهر کرمان
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود