Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@05:33:17 GMT

سارق طلاهای آگهی سایت دیوار دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۱۰۰۰

سارق طلاهای آگهی سایت دیوار دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان قم از دستگیری سارق طلاجات که در آگهی سایت دیوار توسط شهروندان ثبت می‌شد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سرهنگ علی موالی اظهار کرد: بر اساس سوابق موجود و شکایت‌های واصله، افرادی به پلیس فتا استان مراجعه و اعلام داشتند که برای قصد فروش طلاجات خود اقدام به ثبت آگهی در سایت دیوار می‌کردند که بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان آن پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد کلاهبردار موصوف به فروشنده آگهی مراجعه و اعلام داشته قصد خرید طلاجات را دارد و پس از توافق مبالغ با فروشنده شماره کارت وی را دریافت و با نشان دادن گوشی خود اعلام داشته بصورت اینترنتی پول را واریز می‌کند و تراکنش موفق را نیز به مالباخته تحویل می‌داد.

وی ادامه داد: بعد از آن فرد مالباخته طلاجات خود را به آن فرد تحویل و سپس کلاهبردار از صحنه خارج و متواری می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان اضافه کرد: با هماهنگی و پیگیری‌های پلیسی به عمل آمده توسط عوامل فرماندهی انتظامی شهرستان قم متهم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس فتا استان شد .

 موالی از شهروندان خواست تا چنانچه با این شیوه از آنها کلاهبرداری شده سریعاً به پلیس فتا استان قم مراجعه کنند و اگر خارج از استان هستند نیز با هماهنگی پلیس فتا مربوطه خود و مطلع کردن پلیس فتا قم پس از بررسی‌های لازم به مشکل آنها رسیدگی خواهد شد.

وی تاکید کرد: همشهریان در استان می‌توانند با شماره‌های 21824217 تماس تلفنی حاصل و یا از طریق آدرس saiberpolice.ir بخش گزارشات مردمی، شکایت‌ها و گزارشات خود را ثبت کنند که در اسرع وقت به مشکل آنها رسیدگی شود.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: به طور کلی آمار جرایم بخصوص در بحث برداشت‌های اینترنتی و فیشینگ‌ها خوشبختانه با فعال شدن رمز دوم پویا به نحو مطلوبی کاهش پیدا کرده و امیدواریم با هوشیاری مردم کلاهبرداری‌های اینترنتی به پایین ترین مرحله کاهش پیدا کند.

وی بیان داشت: از شهروندان تقاضا داریم به هیچ عنوان به فضای مجازی به ویژه سایت‌هایی که کاربرمحور هستند و خود کاربر آگهی را ثبت می‌کند، اعتماد نکنند و بهترین مکان برای خرید و فروش همان صنف مربوطه است که فرد با اطمینان خاطر مراجعه می‌کند و مشخص است که چه اقدامی انجام می‌دهد.

موالی ابراز کرد: به طور کلی آن چه که در فضای مجازی تبلیغ و آگهی می‌شود، حتماً این نیست که مردم آن را مشاهده می‌کنند و نباید به راحتی به این موضوع اعتماد کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم تصریح کرد: توصیه‌های پلیسی مرتباً در حال تکرار شدن از طرق مختلف اعم از صداوسیما و رسانه‌ها است اما بعضاً مردم سهل انگاری می‌کنند و هشدارها را جدی نمی‌گیرند و متاسفانه تا اتفاق برای خودشان رخ ندهد باورشان نمی‌شود که ممکن است این اتفاق در فضای مجازی برای خود آنها پیش بیاید و مورد جرم و کلاهبرداری قرار گیرند.

موالی در پایان تاکید کرد: تلاش کارشناسان پلیس فتا استان برای شناسایی همه شکات مرتبط با این پرونده همچنان ادامه دارد و نتیجه آن نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طلا دستگیر رئیس پلیس فتا استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان

سردار جلیل موقوفه‌ای  از انجام چهار ماموریت ویژه پلیسی در استان خبر داد و گفت: کشف محموله تاغ و سوخت، دستگیری سارق و بازگشت پول به حساب شاکی از مهمترین این رویدادها است.

وی ضمن بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی پلیس بخش بسطام سارق سیم و کابل برق حین سرقت روی دکل دستگیر شد، افزود: این سارق سابقه‌دار غیر بومی به انجام ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل با انگیزه تهیه مواد مخدر اعتراف کرده است.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه بیش از دو هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط مأموران انتظامی مهدیشهر شناسایی شد، ابراز داشت: این محموله از استان های شمالی بارگیری و به مقصد سیستان بلوچستان در حرکت بود که خروجی حوزه استحفاظی این شهرستان توقیف و راننده دستگیر شد.

موقوفه ای ضمن بیان اینکه ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق از خودرو سمند در حوزه شهرستان سمنان کشف شد، تصریح کرد: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد
  • سارق سابقه‌دار منازل بهارستان دستگیر شد
  • انجام ۵ عملیات پلیسی در استان سمنان/ طرح امنیت محله محور اجرا شد
  • قتل زن ٨٢ ساله و سرقت طلاهای او در این شهر
  • سارقان در کمتر از سه ساعت در خدابنده دستگیر شدند
  • ۳۹۵ میلیون بار جستجو برای کار در دیوار
  • دیوار و شیپور نباشند باید پشت شیشه آگهی زد
  • سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین دستگیر شد
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان