Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:22:00 GMT

سم پاشی بیش از ۳۵۸ هزار دام در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۱۰۸۷

سم پاشی بیش از ۳۵۸ هزار دام در سال گذشته

 پیرانی مدیر کل دامپزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ با اشاره به عملکرد اداره کل دامپزشکی استان ایلام در سال گذشته گفت: فعالیت‌های جاری اداره کل دامپزشکی استان ایلام اعم از بیماری یابی، مراقبت فعال بیماری‌های واگیردار دام و طیور، خونگیری و آزمایش تشخیص سل و بروسلوز و کنترل بهداشتی اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی به طور مستمرتوسط کارشناسان این اداره کل انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اهمیت مبارزه با انگل‌های خارجی افزود: به جهت مبارزه و پیشگیری از انگل‌های خارجی دام، سمپاشی دام و سمپاشی جایگاه دام توسط اداره کل دامپزشکی دام صورت می‌گیرد.

پیرانی بیان کرد: اداره کل دامپزشکی استان ایلام در سال ۹۸، تعداد ۳۵۸ هزار و ۵۵۳ راس گوسفند و بز را مورد سمپاشی قرار داده است و مساحت ۷۴۹۶۵۶ متر مربع جایگاه دام را نیز علیه انگل‌های خارجی سمپاشی نمود.

او ادامه داد: در بخش مبارزه با بیماری‌ها تعداد ۷ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۴۹۸ نوبت سر واکسیناسیون دام‌های واحد‌های کوچک و بزرگ علیه بیماری‌های مشترک و واگیردار بین انسان و دام توسط بخش دولتی و خصوصی انجام شده است که باعث کاهش بروز بیماری‌های واگیر در منطقه شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام مطرح کرد: انجام تست سل و بروسلوز و مشمشه از جمله اقدامات این اداره در جهت بیماری یابی و حذف دام‌های بیمار به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که توسط این اداره کل در سطح استان انجام شده است.

او اظهار کرد: تست سل و انجام خونگیری جهت تست بروسلوز هر ۶ ماه یکبار در گاوداری‌های شیری صنعتی و نیمه صنعتی در سطح استان انجام شده و تست مشمشه نیز هر ۶ ماه یکبار جهت تشخیص بیماری مشمشه در تکسمی‌ها انجام می‌شود.

پیرانی مطرح کرد: خونگیری از ۴ هزار و ۹۰۶ راس گاو، گوساله، گوسفند و بز و فقط یک نمونه مثبت بروسلوز تشخیص داده شد و انجام تست سل گاوی بر روی ۴ هزار و ۴۳۴ راس گاو و تست مشمشه برای ۲۹۷ راس اسب صورت گرفته است که خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از سل و مشمشه در این تست‌ها رویت نگردید.

 انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری های دامی واکسیناسیون دام شیوع بیماری فرآورده های خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سلوکانه صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از توقف فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری خبر داد.

وی گفت: این اقدام در راستای اجرای وظیفه حاکمیتی و نظارت بهداشت وفق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور ازجمله اجرای ضوابط شیوه نامه نظارت بهداشتی با توجه به بازدید سر زده توسط کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تهران انجام شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با تاکید به تمامی کشتارگاه‌های طیور استان تهران درخصوص رعایت شرایط بهداشتی کشتارگاه و اجرای ضوابط قرنطینه ای بهداشتی مطابق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور، التزام به دستور العملهای بهداشتی و حمایت از تولید بهداشتی بمنظور صیانت از حقوق عامه را ضروری دانست.

بر اساس این گزارش دامپزشکی استان تهران بنا به وظیفه ذاتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تهدید علیه بهداشت عمومی با واحد های متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

کد خبر 6093874

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است