Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه ستاد اقتصادی دولت با بیان اینکه مدیران و مسؤولان کادر درمانی کشور از آغاز دوران بیماری کرونا، لحظه‌ای از کار و تلاش و مبارزه با این بیماری دست نکشیده‌اند، گفت: دولت در قالب ستاد ملی مبارزه با کرونا، کمیته اقتصادی را نیز همزمان با کمیته درمان فعال کرد و مبارزه را عملاً در دو جبهه مقابله با بیماری کرونا از یک سو و تحریم‌ها و عوارض بیماری کرونا بر اقتصاد کشور از سوی دیگر، آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش همه مدیران کشور، تصریح کرد: مدیران کشور در بخش‌های مختلف طی این دوره بسیار سخت تحریم با روحیه جهادی که یادآور روزهای دفاع مقدس بود، حتی در ایام تعطیلات رسمی کشور نیز از کار و تلاش دست نکشیدند.

روحانی با تاکید بر اینکه تاریخ این روزها را از یاد نخواهد برد، تقویت بیش از پیش انسجام و وحدت در کشور را در شرایط کنونیِ مبارزه همزمان با تحریم‌های دشمنان و بیماری کرونا، ضروری خواند و اظهار داشت: دولت در این خصوص دست یاری به سوی مردم و بخش خصوصی و فعالان اقتصادی دراز کرده و از همه یاری طلبیده است و بی تردید حتی منتقدان منصف نیز با انتقاد خود راهنما بوده‌اند و می‌توانند زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات و مخاطرات باشند.

رئیس جمهور در عین حال تاکید کرد که برخی انتقادهای غیرمنصفانه و حاشیه پردازی‌ها نیز نمی‌تواند دولت را از مسیر اصلی که خدمت صادقانه به مردم و حل مشکلات آنها و مبارزه جدی با تحریم است، دور کند.

روحانی اظهار داشت: از افتخارات کشور در مدیریت همزمان تحریم و کرونا، تأمین بازار مایحتاج ضروری مردم بوده است به نحوی که اجازه نداده ایم آرزوی غیر انسانی تحریم کنندگان که ایجاد مشکل و پریشانی در زندگی روزمره اقتصادی مردم در تأمین اقلام مورد نیاز زندگی شأن بوده، محقق شود.

رئیس جمهور افزود: مسؤولان اقتصادی کشور در این شرایط خاص با دقت و مراقبت هرچه تمام‌تر در حال رصد وضعیت و تأمین کالاهای ضروری و اقلام اساسی زندگی مردم هستند تا نه در مضیقه کمبود کالا باشیم و نه گرانی گریبانگیر مردم شود.

روحانی با اشاره به اینکه در برخی کشورها حتی کشورهای توسعه یافته همزمان با شیوع کرونا، مردم به بازارها و فروشگاه‌ها هجوم آوردند اما این اتفاق در ایران رخ نداد، خاطرنشان کرد: این نشان و گواهی بر موفقیت مسؤولان و تلاش جهادی در مدیریت اقتصادی کشور است.

رئیس جمهور اظهار داشت: مهمترین نکته‌ای که مردم، صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی می‌بایست با توجه ویژه به آن بپردازند این است که در شرایط سخت و بی سابقه تحریم حداکثری و شیوع یک بیماری خطرناک نظیر کرونا، عارضه‌ها و فشار اقتصادی یک معضل جهانی است و اینکه برخی با نگاه صرفاً سیاسی بخواهند دولت و مسوولانی را که با تلاش شبانه روزی در حال مدیریت این معضل و گذر از این گردنه سخت هستند، مورد هجمه قرار دهند و به افزایش انتظارات جامعه دامن بزنند، نه تنها منصفانه نیست که حتی بر خلاف مصالح کشور و جامعه است.

روحانی تأمین داروهای ضروری و مورد نیاز مردم و بیماران را از تلاش‌های ارزشمند و قابل تقدیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی در شرایط سخت کنونی دانست و افزود: خوشبختانه با تلاش مسؤولان و دستگاه‌های ذیربط و با برنامه‌ریزی مناسب داروهای مورد نیاز مردم علی رغم شرایط سخت تحریم و شیوع کرونا تأمین شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم فشار تحریم برای تأمین ارز باعث افزایش قیمت نیازمندی‌های ضروری مردم شود، گفت: رصد و اقدام به موقع مسؤولان می‌تواند مردم را به ایجاد یک ثبات و آرامش قابل اطمینان امیدوار کند.

روحانی با اشاره به ضرورت مدیریت در بازار سرمایه و تأمین ارز مورد نیاز برای تأمین نیازمندی‌های کشور تا پایان سال به عنوان یکی از اولویت‌های اقتصادی کشور، تصریح کرد: مسؤولان سیاست خارجی و بانک مرکزی در تلاش هستند تا از طریق رایزنی‌های چند جانبه طلب‌های ارزی ایران در دیگر کشورها را آزاد کنند تا با این اقدام بازار ارز کشور از التهاب‌های احتمالی مصون بماند.

کد خبر 4951026 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس جمهور بانک مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ستاد ملی مبارزه با کرونا حسن روحانی مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف ایالات متحده آمریکا مجلس یازدهم حجت الاسلام حسن روحانی حسن روحانی هیئت دولت ویروس کرونا خبرگزاری مهر سید عباس موسوی شورای نگهبان ایران محمدجواد ظریف اسحاق جهانگیری بیماری کرونا رئیس جمهور مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟

 به گزارش اتاق خبر به نقل ازگسترش نیوز :تولید گاز برای خوراک پتروشیمی ها، اقدام مناسبی است که در دست اقدام قرار دارد و می تواند پتروشیمی ها را تامین کند.

مهدوی ابری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: تحقق افزایش تولید گاز از میدان‌های گازی می‌تواند علاوه بر تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی، ناترازی گاز کشور را نیز رفع کند.

احمد مهدوی‌ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان‌های گازی کشور اظهار داشت: امروز شاهد حرکتی سازنده و اقتصادی برای کشور در اوضاع جنگ اقتصادی و سیاسی هستیم.

وی با اشاره به منابع غنی هیدروکربوری ایران افزود: باید از این نعمت به‌شکلی مطلوب حفاظت و استفاده کرد. بهره‌گیری صحیح از منابع هیدروکربوری به‌منزله تبدیل آن‌ها به ارزش‌ افزوده است تا اقتصاد کشور شکوفا شود.

 

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: وزارت نفت با وجود جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، حرکت‌های بسیار ارزشمندی در کشور انجام داده است؛ ازجمله توسعه فازهای پارس جنوبی، به‌ویژه فاز ۱۴ که بدون حضور خارجی‌ها به سرانجام رسید.

وی با اشاره به توانایی‌های بالای صنعت پتروشیمی در کشور، گفت: پتروپالایشگاه کنگان، پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس و پتروشیمی کاویان، بدون حضور خارجی‌ها، از سوی صنعت پتروشیمی اجرا شده‌اند، بنابراین صنعت پتروشیمی توانایی فنی لازم برای اجرای طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور را نیز دارد.

وی بیان کرد: با توجه به ناترازی گاز در کشور، پتروشیمی‌ها برای هر ۲ راهکار سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفت و گاز و بهینه‌سازی مصرف گاز اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تصریح کرد: خوشبختانه در سه ماه گذشته، جهاد و تحول انقلابی برای کوتاه‌کردن فرایند دریافت مجوزها در وزارت نفت شکل گرفت و قدردان وزیر نفت برای ایجاد این تحول هستیم. این اقدام در اقتصاد ملی مؤثر است و خوراک پایدار برای پتروشیمی‌ها تأمین خواهد شد.

وی افزود: برای تحقق شعار سال، فضای کسب‌وکار مناسب لازم است، تا درنتیجه بخش خصوصی و مردم نیز وارد سرمایه‌گذاری در صنعت شوند.

مهدوی سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در توسعه میدان‌ها را حرکتی همسو با شعار سال دانست و گفت: با این اقدام بخش خصوصی وارد یکی از حساس‌ترین سرمایه‌گذاری‌های صنعت می‌شود که افزون بر رفع نیاز صنعت پتروشیمی، به اقتصاد ملی نیز کمک خواهد شد.

وی همچنین گفت: تحقق افزایش تولید گاز از میدان‌های گازی می‌تواند علاوه بر تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی، ناترازی گاز کشور را نیز رفع کند.

وی یادآور شد: معنای سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در بالادست نفت این نیست که پروژه‌های توسعه‌ای این صنعت کند یا متوقف شود، بلکه هردو همسو با هم پیش می‌روند.

شرکت‌های پتروشیمی‌ بسته به نوع تولیدات، هیدروکربن‌های نفت یا گاز طبیعی را دریافت و آن را تبدیل به فرآورده‌های پتروشیمی می‌کنند. بنابراین خوراک در واقع همان مواد اولیه برای تولید برخی محصولات پتروشیمی است. شرکت‌های پتروشیمی بسته به نوع و ماهیت، خوراک گازی یا مایع مصرف می‌کنند. شرکت‌های پتروشیمی‌ بسته به نوع تولیدات، هیدروکربن‌های نفت یا گاز طبیعی را دریافت و آن را تبدیل به فرآورده‌های پتروشیمی می‌کنند. بنابراین خوراک در واقع همان مواد اولیه برای تولید برخی محصولات پتروشیمی است. شرکت‌های پتروشیمی بسته به نوع و ماهیت، خوراک گازی یا مایع مصرف می‌کنند

 

 

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است