Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:09:15 GMT

حدود دو هزار اصله نخل دشتستان در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۱۸۷۰

حدود دو هزار اصله نخل دشتستان در آتش سوخت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: آتش سوزی در نخلستان‌‍‌های روستای بشیرآباد بخش سعدآباد دشتستان ساعت ۱۳ دوشنبه ۲۶ خرداد آغاز و با تلاش نیرو‌های امدادی و مردم حدود ساعت ۲۴ به طور کامل مهار شد.

خسرو عمرانی با اشاره به اینکه در این حادثه هزار و ۹۷۰ اصله نخل آسیب دیدند، افزود: محصول این نخل‌ها به طول کامل از بین رفت و به درختان نخل هم به طور میانگین ۳۰ درصد آسیب وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عامل انسانی را علت این آتش سوزی عنوان کرد و ادامه داد: خسارت این حادثه ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است؛ ۵ میلیارد ریال بابت محصول و ۷ میلیارد ریال برای آسیب رسیدن به تنه نخل‌ها.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: از ابتدای خرداد تا کنون دو مورد آتش سوزی دیگر هم در دشتستان داشتیم که یک مورد ۹ خرداد در روستای بنه جابری رخ داد و سه میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال خسارت به ۶۳۵ اصله نخل وارد شد و مورد دوم ۲۱ خرداد در روستای قلعه سفید اتفاق افتاد و به ۱۱۵ اصله نخل یک ونیم میلیارد ریال خسارت وارد آمد.

عمرانی گفت: به این ترتیب در این سه حادثه دو هزار و ۷۲۰ اصله نخل با ۸۸ تن محصول از بین رفته‌اند و ۱۷ میلیارد ریال خسارت به بار آمده است.

او با اشاره به تاثیر بلند مدت آتش‌سوزی در نخلستان‌ها، بیان کرد: پیامد‌های حادثه آتش‌سوزی در نخلستان‌ها به راحتی قابل جبران نیست و حتی اگر نخلی به طور کامل در آتش سوزی از بین نرود باز هم تا یکی دو سال این حادثه در ثمردهی آن تاثیر خواهد گذاشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: افراد هنگامی که در باغ‌های نخل حضور می‌یابند، آتش روشن نکنند و اگر آتش روشن کردند آن را خاموش کنند، و در صورتی که نتوانستند آتش را مهار کنند بلافاصله به مراجع مربوط اطلاع دهند تا از گسترش آن جلوگیری شود.

در استان بوشهر سالانه ۱۶۴ هزار تن خرما به دست می‌آید که بیش از ۷۰ درصد آن در شهرستان دشتستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی آتش سوزی نخیلات آتش سوزی نخلستان مهار آتش سوزی میلیارد ریال استان بوشهر آتش سوزی اصله نخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت در دماوند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی متو صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از رسیدگی به پرونده قاچاق چهار هزار و ۲۱۸ لیتر نفت گاز به ارزش ۷۴۸ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات شهرستان دماوند خبر داد.

رئیس شعبه اول تعزیرات دماوند افزود: شعبه پس از بررسی مدارک و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش ریالی سوخت کشف شده محکوم کرد.

متو گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این گزارش را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بود.

کد خبر 6097947

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • محکومیت ۱.۵ میلیاردی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • محکومیت یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر