Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان از برداشتن گام‌های پایانی برای تکمیل پروژه گازرسانی به شهر زاهدان خبر داد.
رضا پنجابی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا گفت: با اتمام پروژه گازرسانی به شهر زاهدان 65 تا 70 هزار مشترک جدید گاز به مشترکان استان سیستان و بلوچستان افزوده خواهد شد که به این ترتیب تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان به 113 هزار مشترک خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تداوم عملیات شبکه‌گذاری گاز در سیستان و بلوچستان با وجود شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: شیوع این بیماری خللی در روند توسعه گازرسانی در استان به‌وجود نیاورده و عملیات شبکه‌گذاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون 80 کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در زاهدان، 40 کیلومتر در دلگان، 20 کیلومتر در زابل و 5 کیلومتر در بزمان انجام شده است.
پنجابی یادآور شد: هم‌زمان با اجرای پروژه گازرسانی در این شهرها، اجرای عملیات گازرسانی در چهار محور صنعتی در ایرانشهر نیز در حال انجام است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، شاهد صرفه‌جویی اقتصادی 36 میلیون لیتر سوخت مایع خواهیم بود.
به گفته وی، مجموع شبکه‌گذاری انجام شده در کل استان از ابتدای سال تاکنون به 200 کیلومتر رسیده که به جذب بیش از 52 هزار مشترک جدید گاز طبیعی انجامیده است.
اجرای بیش از هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در سال 98
مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان همچنین با بیان اینکه بیش از هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در سال 98 در این استان انجام شده است، گفت: شهرهای بم‌پور، محمدان و سه روستای شهر محمدان در سال گذشته از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که به جذب 170 مشترک جدید در این مناطق منجر شد.
پنجابی تصریح کرد: مشترکان خانگی گاز سال گذشته در شهر زاهدان به 36 هزار مشترک رسید؛ 240 واحد تجاری، 60 واحد آموزشی و پرورشی، 25 واحد مذهبی و 12 واحد صنعتی نیز گازدار شدند و طرح گازرسانی به شهرک صنعتی جاده میرجاوه نیز به پایان رسید.
به گفته وی، توسعه شبکه‌گذاری گاز طبیعی در سال 98 در شهر زابل 70 کیلومتر، در شهر خاش 250 کیلومتر و در ایرانشهر بالغ بر 60 کیلومتر بوده است.
شرکت گاز استان‌های خراسان رضوی، سمنان و همدان در توسعه گازرسانی به شهر زاهدان با شرکت گاز سیستان و بلوچستان همکاری می‌کنند. شرکت گاز استان گیلان نیز معین گازرسانی به شهر زابل است و شرکت گاز استان فارس این وظیفه را برای گازرسانی به شهر خاش انجام می‌دهد.
سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی شرکت ملی گاز در سیستان و بلوچستان
توسعه شبکه‌های گازرسانی به صنایع کوچک و بزرگ و همچنین گازرسانی به 30 شهر و روستا، نیروگاه‌های چابهار و کنارک و کارخانه‌های ‌سیمان خاش و زابل از جمله تعهدات طرح هفتم و یازدهم سراسری است که اکنون اجرای هزار و 117 کیلومتر خط لوله در قالب 11 پروژه از جمله پروژه‌های زاهدان به زابل به طول 220 کیلومتر، ایرانشهر به چابهار حدود 300 کیلومتر و همچنین پروژه‌های خاش، میرجاوه، سیب، سوران و سراوان در شرق استان در مجموع به طول 597 کیلومتر در حال اجرا هستند.
فراهم شدن زیرساخت‌های توسعه گاز در استان سیستان و بلوچستان از جمله اقدام‌هایی بود که خردادماه پارسال صورت گرفت و بر این اساس 520 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه گازرسانی در این استان فقط تا پایان سال 98 اختصاص یافت.
حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز پیش از این از حمایت ویژه وزیر نفت برای شتاب‌دهی به طرح‌ گازرسانی سیستان و بلوچستان خبر داده و گفته بود امکان سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی شرکت ملی گاز ایران در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان شبکه گذاری گاز گازرسانی به شهر پروژه گازرسانی شرکت گاز استان مدیرعامل شرکت هزار مشترک شهر زاهدان گاز طبیعی توسعه گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای راههای سیستان و بلوچستان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای تمامی محورهای این استان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

عطاء اله اکبری در گفت وگو با ایسنا، افزود: طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و ۵۵۸ کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۶۲۸ کیلومتر بزرگراه احداث شده است و همچنین در حال حاضر عملیات ساخت ۴۹۸ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه این استان گفت: هم مرز بودن این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آب‌های آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره‌مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه‌های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته اما راه‌های این خطه بویژه محور چابهار- میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.

دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین کننده اقتصاد این منطقه است زیرا باعث تسریع حمل و نقل جاده‌ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه تأمین آب اضطراری سیستان و بلوچستان الگویی کشوری است
  • ارتقای راه‌های سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند ۳۰ همت
  • ارتقای راه های سیستان و بلوچستان
  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • ارتقای راههای سیستان و بلوچستان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • بهره برداری از مزرعه اکولوژیک پرورش شتر داشتی درزاهدان،بزودی
  • ارتقاء ایمنی پدران موتورسوارهمیاران پلیس در زاهدان
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران