Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به نقل از پایگاه خبری المعلومه، پارلمان عراق و ائتلاف فتح به ریاست هادی العامری حمله ترکیه به مناطق شمالی عراق به بهانه هدف قرار دادن نیرو‌های پ. ک. ک را به شدت محکوم کردند.

پارلمان عراق در بیانیه‌ای گلوله باران مناطق شمالی این کشور از سوی ترکیه را نقض آشکار حاکمیت عراق اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های ترکیه همچنان تجاوز و گلوله باران مداوم در اراضی عراق را ادامه می‌دهند و این نقض حاکمیت ملی کشور و تهدیدی آشکار و تکرار شونده برای امنیت شهروندان و دارایی هایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارلمان عراق تاکید کرد: عملیات‌های نظامی مشابه پیش از این را نیز محکوم کرده ایم و از دولت عراق می‌خواهیم به وظیفه خود در قبال حمایت از شهروندان عمل کند و راه حلی نهایی برای این مشکل و تضمینی برای تکرار نشدن حملات جنگنده‌های ترکیه و نقض حریم هوایی عراق ایجاد کند.

از سوی دیگر، ائتلاف فتح به ریاست هادی العامری نیز در بیانیه‌ای عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق را محکوم کرد و گلوله باران شهر سنجار را «پیام سیاسی نامناسب» توصیف کرد.

در بیانیه ائتلاف فتح آمده است: ما به شدت، بمباران شهرستان سنجار را محکوم می‌کنیم و آن را تجاوز به حاکمیت ملی، نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی و ضربه زدن به قوانین حسن همجواری می‌دانیم.

در این بیانیه آمده است: این اقدامات تنش‌آفرین و تکرار شونده نیرو‌های ترکیه غیرقانونی است. همچنین مسأله وجود یک پایگاه نظامی برای این نیرو‌ها در داخل خاک عراق بدون هیچ توجیه قانونی مطرح شده است و ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که نیرو‌های ترکیه فورا باید از خاک ما عقب‌نشینی کنند.

بر اساس این بیانیه، بمباران سنجار از سوی ترکیه یک پیام سیاسی نامناسب است به ویژه در زمانی که آنکارا خواهان توسعه همکاری و هماهنگی اقتصادی، تجاری، امنیتی و نفتی با بغداد است. این بمباران به طور مشخص، سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور ترکیه به عراق را هدف قرار می‌دهد.

ائتلاف الفتح در ادامه از دولت و وزارت خارجه عراق خواست تا دادخواست و شکایتی رسمی به شورای امنیت، سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی درباره تجاوز‌های مکرر ترکیه ارائه کنند و  از مردم عراق خواست با وحدت و همبستگی بیشتر با این چالش‌ها و تهدید‌ها مواجه شوند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد جنگنده‌های ترکیه‌ یکشنبه شب حریم هوایی عراق را نقض کرده و طی آن ۱۸ هواپیمای ترکیه‌ای به سوی (سنجار- مخمور- الکویر- اربیل) تا شهرستان شرقاط در عمق ۱۹۳ کیلومتری در داخل خاک عراق آمده و اردوگاه پناهندگان در نزدیکی مخمور و سنجار را هدف قرار دادند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌ الله به ۲ پایگاه صهیونیستی

مقاومت اسلامی لبنان در دو بیانیه‌ جداگانه از حمله موشکی خود به دو پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام امروز «مقر لشکر ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی در پادگان برانیت را با موشک برکان هدف قرار داد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در این عملیات، شماری از نظامیان اسرائیلی کشته و یا زخمی و تجهیزات جاسوسی منهدم شده است.»

حزب الله در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: «ما با موشک های هدایت شونده پایگاه المالکیه که در آن نظامیان رژیم اشغالگر مستقر بودند، هدف قرار دادیم.»

از طرفی رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند حزب الله لبنان امروز بیش از ۵۰ موشک ضد زره به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از ۳ رزمایش نیرو‌های ترکیه در ماه جاری
  • حمله موشکی حزب‌ الله به ۲ پایگاه صهیونیستی
  • الجزایر حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • سکوت در برابر جنایات صهیونیست‌ها محکوم است | به هیچ تهدیدی توجه نداریم
  • ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • اوسمار در پیچ خطرناک جاده شمال
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد