Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-در بسته خبری دفتر خبرگزاری تسنیم آخرین اخبار مهم استان کردستان گردآوری و در اختیار مخاطبان این رسانه قرار گرفته است. ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در بسته خبری پیش‌رو، بخشی از اخبار مهم گوشه و کنار استان کردستان جمع‌آوری و در اختیار مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انبار بزرگ احتکار کالا و اقلام بهداشتی در مریوان کشف شد

سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کشف یک انبار بزرگ کالا و اقلام بهداشتی احتکارشده در مریوان خبر داد و اظهار داشت: این عملیات در راستای طرح مبارزه با احتکار اقلام بهداشتی توسط ماموران انتظامی این شهرستان اجرا شد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی مراجع قضائی فرد محتکر شناسایی و بازداشت شد، افزود: در بازرسی از این انبار حدود هفت هزار عدد ماسک سه لایه فیلتردار کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه گفت: ارزش این کالاهای احتکارشده یک میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد شده است.

سردار آزادی با اشاره به عزم پلیس در مبارزه با احتکارکنندگان، خطاب به مردم استان تصریح کرد: در صورت اطلاع از احتکار هرگونه اقلام بهداشتی، مراتب را از طریق پلیس 110 اطلاع دهند.

10 رقم جدید محصولات زراعی در کردستان معرفی شد

محمد حسین سدری، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان از معرفی دو رقم جدید ماشک علوفه‌ای دیم، چهار رقم گندم دیم، دو رقم جو و دو رقم نخود دیم در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه نوآوری و دانش محوری از ارکان اصلی توسعه اقتصادی بخش کشاورزی است، گفت: سایر عوامل تولید مانند زمین و سرمایه در مرتبه بعدی اهمیت قرار دارند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بیشتر در پروژه‌های دانش‌محور منجر به بازدهی بالاتر می‌شود، افزود: افزایش قابل توجه درآمد حاصل از به‌کارگیری فناوری‌های نوین و توسعه کشت ارقام جدید و پربازده، نشان از ضرورت توجه بیشتر به فعالیت‌های دانش بنیان است.

وی ارتقای سطح دانش و مهارت بهره‌برداران بخش کشاورزی را از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های متولی بخش کشاورزی برشمرد و بیان کرد: در این راستا طرح یاوران تولید به‌منظور تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفته است.

سدری خاطرنشان کرد: «ارتقای خوداتکایی در تولید غذا و افزایش اثربخشی و ضریب نفوذ دانش فنی در عرصه‌های تولیدی و بهره‌مندی حداکثری از دانش فنی اعضای هیئت علمی و محققان مراکز تحقیقاتی» از اهداف اجرای طرح یاوران تولید است.

وی عنوان کرد: شناسایی چالش‌های فنی در پهنه‌های تولیدی و تشکیل تیم‌های تخصصی کارشناسی و  حضور در عرصه‌های تولید و معرفی فناوری‌های نوین و کاربردی در قالب برگزاری مراسم روز مزرعه و کارگاه‌های آموزشی و معرفی پیشرفته‌ترین دستاوردهای پژوهشی به بهره‌برداران، از برنامه‌های مهم این مرکز در استان است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان به دستاوردهای دانش‌محور این مرکز در سال گذشته اشاره کرد و افزود: معرفی دو رقم جدید ماشک علوفه‌ای دیم و توسعه کشت آن، معرفی چهار رقم جدید گندم دیم مناسب برای مناطق معتدل سرد کشور و معرفی دو رقم جو دیم مناسب برای کاشت در اراضی دیم معتدل سرد کشور از جمله دستاوردهای این مرکز در استان است.

وی ادامه داد: معرفی دو رقم نخود دیم و توسعه کشت پاییزه و انتظاری، دستیابی به فناوری افزایش عملکرد تولید مثلی در دام سبک با روش هورمون تراپی، موفقیت در تولید نشای هیبرید و اجرای پروژه اصلاح توت فرنگی برای نخستین بار در کشور و معرفی و توسعه سیستم‌های کشت نوین در توت فرنگی از دیگر دستاوردهای مرکز تحقیقات استان است.

90 درصد انبارهای استان گیلان جهت جلوگیری از قاچاق و احتکار کالا ساماندهی شدندکشف 130 تن ارزاق عمومی احتکار شده

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان ابراز کرد: جهش تولید در انگور دیم با استفاده از تکنیک هرس تعادلی و مدیریت تغذیه در تاکستان‌های دیم، دستیابی به فناوری تولید قارچ دارویی گانودرما برای نخستین بار و برنامه توسعه آن و شناسایی ارقام متحمل به بیماری آنتراکنوز میوه توت فرنگی، طراحی و برنامه‌نویسی نرم‌افزار مکان‌یابی سازه‌های آبخیزداری، افزایش عملکرد بره‌های پرواری با استفاده از پسماند سیب ‌زمینی و معرفی و ثبت چهار گونه گیاهی جدید برای دنیا از دیگر اقدامات انجام‌شده در سال گذشته بود.

وی شناسایی «چهار ویروس مهم بیماری‌زای زنبور عسل» با روش مولکولی برای نخستین بار در زنبورستان‌های استان، ورود اولین بار 150 کیلوگرم "ژل رویال" به سفره تولیدکنندگان عسل با ارزش سالانه 2 میلیارد تومان و کاهش مصرف سموم از طریق توسعه دانش بومی و سنتی در مبارزه با بیماری‌های زنبور عسل را از دیگر دستاوردهای این مرکز ذکر کرد.

سدری اضافه کرد: شناسایی "سه گونه عقرب جدید" برای نخستین بار در استان، ارتقای رتبه در حوزه آموزش بهره‌برداران به جایگاه سوم کشور، اعطای جایزه ملی "بنیاد البرز" به عضو هیئت علمی این مرکز به‌عنوان پنج دانشمند برتر، کسب جایگاه نخست سامانه علم‌سنجی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در بین مراکز تحقیقاتی کشور هم بخش دیگری از دستاوردهای مرکز تحقیقات استان است.

نظارت‌ بر واحدهای تولیدی و خدماتی استان کردستان تشدید شد

ژیلا یزدانی، مدیرکل استاندارد  استان کردستان از انجام 118 مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال‌جاری خبر داد.

وی گفت: بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی سطح استان در راستای حمایت از سلامت و حقوق شهروندان انجام و رعایت نکات بهداشتی به مدیران کنترل کیفیت هنگام انجام نمونه‌برداری تذکر داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد  استان کردستان خاطرنشان کرد: از 118 مورد بازرسی‌ انجام‌شده 108 مورد مربوط به بازرسی از واحدهای تولیدی، خدماتی و 10 مورد مربوط بازرسی از آسانسورها بوده است.

یزدانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 350 واحدتولیدی فعال در استان، تحت پوشش استاندارد هستند؛ افزود: نظارت‌ها لازم بر تولیدات و خدمات مشمول استاندارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت اجباری و مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/486/ ت

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای نخستین بار واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی معرفی دو رقم بخش کشاورزی رقم جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان، در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری انواع لوازم خانگی خارجی در یک انبار در شهر کرمان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی قضایی و با همراهی کارشناسان اداره صمت استان در بازدید از این انبار، بیش از ۴۰ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی، شامل: یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و دیگر لوازم منزل را کشف و آنان را تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان دادند.  

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان داشت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به تعزیرات حکومتی معرفی شد که در این رابطه با توجه به ضرر و زیان عرضه کالای قاچاق به جای تولیدات داخلی از همگان می‌خواهیم نگهداری و فروش هر گونه اقلام قاچاق و غیر مجاز را به شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • کشف بیش از ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی