Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه گاردین در خبری با عنوان «پزشکان می‌گویند کووید-۱۹ می‌تواند به ریه‌ها بیش از آنچه می‌دانستیم آسیب وارد کند» نوشت: اندام‌های بدن برخی از مبتلایان به کووید-۱۹ که بیش از یک ماه در بیمارستان بستری شده بودند، کاملا از بین رفته و غیرقابل تشخیص است. 
«پروفسور مائورو جیاکا» Mauro Giacca از کالج کینگ لندن گفت: ویروس کرونا می‌تواند ریه افرادی را که در اثر این بیماری درگذشته‌اند کاملا غیرقابل تشخیص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد رشته بیماری‌های قلبی و عروقی در گزارشی به کمیته علمی و فناوری مجلس اعیان بریتانیا اعلام کرد: این آسیب به ویژه در کسانی که بیش از یک ماه در بیمارستان بستری بودند بیشتر به چشم می‌خورد؛ آسیبی که منجر به اختلال کامل در ساختار ریه‌ها شده است. 
براساس یافته‌هایی که وی به این کمیته ارائه داد، در کالبد شکافی بیمارانی که پس از ۳۰ تا ۴۰ روز در بخش مراقبت‌های ویژه در ایتالیا درگذشتند، مقادیر زیادی از این ویروس کشف شده ضمن آنکه سلول‌های این اندام از بدن به طرز غیرمعمولی از بین رفته‌اند. 
وی اضافه کرد: آنچه در ریه افرادی که بیش از یک ماه پیش از مرگ به این بیماری مبتلا شده بودند، مشاهده می‌شود کاملا متفاوت از آسیب‌های ناشی از ذات الریه، آنفلوانزا یا ویروس سارس است. در ریه افراد جان‌باخته ناشی از کرونا، شاهد آمبولی گسترده ریه هستیم؛ در ساختار ریه دگرگونی‌های گسترده‌ای صورت گرفته و به شکلی درآمده که دیگر نمی‌توان تشخیص داد پیش از این ریه بوده است. 

این استاد کالج کینگ لندن خاطرنشان کرد: اطمینان دارم که این تحقیقات، آسیب شناسی منحصر به فرد کووید-۱۹ را توضیح می‌دهد؛ زیرا این بیماری ناشی از ویروسی نیست که فقط سبب از میان رفتن سلول‌های بدن شود بلکه پیامدهای عمیقی برای درمان در پی دارد. 
 «سر جان بل» استاد پزشکی دانشگاه آکسفورد و عضو کارگروه ساخت واکسن کرونا دولت نیز در این خصوص گفت: برای درک اینکه آیا افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند در صورت شیوع موج دوم کرونا در انگلیس نسبت به این بیماری مصون هستند، اقدامات بسیاری در دست انجام است. 
وی افزود: با توجه به رفع محدودیت‌های وضع شده ناشی از گسترش کووید-۱۹، اکنون دوباره در حال انجام برخی اقدامات هستیم و دلایل منطقی داریم که هنوز سطح قابل توجهی از عفونت در جامعه وجود دارد. لذا جای شگفتی بسیار است اگر بتوانیم از شیوع موج دوم جلوگیری کنیم. 
براساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون بیش از هشت میلیون و ۱۲۰ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده که افزون بر ۴۳۹ هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.
2023

برچسب‌ها ویروس کرونا کالج کینگ لندن انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انگلستان ویروس کرونا انگلستان ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد

  شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وسعت سیل اخیر در مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نوپا بودن دانشکده علوم پزشکی چابهار، خوشبختانه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق تیم مدیریتی دانشکده باعث شده تاکنون هیچ موردی از اپیدمی و طغیان بیماری در مناطق سیل زده پدیدار نشود و گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی از سوی وزارت بهداشت نیز عملکرد این دانشکده را فوق‌العاده اعلام کرده است.

  عرشی گفت: علی رغم مشکلات گذشته در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار، دو بارندگی منجر به سیل در آن منطقه و همچنین خسارات وارده به برخی زیرساخت‌های بهداشتی، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کادر بهداشت به خصوص در مناطق روستایی، اقدامات پیشگیرانه تداوم داشته و وقفه‌ای در برنامه‌های مراقبتی ایجاد نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد