Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

از میان فیلم‌های ایرانی که کمپانی «دریم لب فیلمز» پخش بین‌المللی آنها را بر عهده دارد چهار فیلم بلند داستانی، دو مستند بلند و یک فیلم کوتاه در بازار جشنواره فیلم کن حضور خواهند داشت.

«جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری، «تی تی» از آیدا پناهنده، «من اینجا هستم» به کارگردانی عباس امینی، «عنکبوت» از ابراهیم ایرج‌زاد، مستند «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی، مستند «همراه با باد» ساخته مهدی شادی‌زاده و فیلم کوتاه «تریشکو» به کارگردانی شکیبا خالقی، آثاری هستند که در بازار جشنواره فیلم کن به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادها در عرصه خرید، فروش آثار سینمایی، معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابک کریمی، راضیه منصوری، ابوالفضل خانی، محمد ساربان، عادل یراقی، محمد بهرازنیا و بهزاد دورانی بازیگران فیلم جدید و ۱۳۹ دقیقه‌ای شهرام مُکری با عنوان «جنایت بی‌دقت» هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: « فیلم مضمونی مرتبط با سینما دارد و درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلمی درباره ان حرف می زنند و با شروع ماجراها بر پرده سینما، داستان‌ آنها و قصه فیلم با هم یکی میشود.»

فیلم «تی تی» ساخته آیدا پناهنده نیز با بازی چهره‌های سرشناسی چون الناز شاکردوست، هوتن شکیبا و پارسا پیروزفر همراه است و داستان آن درباره پروفسوری است که قصد دارد نظریه خود را درباره پایان جهان به اثبات برساند و در این میان با مادری عجیب با رحم اجاره‌ای ملاقات می‌کند و ...

در فیلم جدید عباس امینی به نام «من اینجا هستم» نیز افشین هاشمی در کنار شیرین اسماعیلی، مهدی صباغی و طیبه نیکزاد نقش آفرینی کرده‌اند و داستان فیلم درباره قتل مشکوک مردی است.

فیلم «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد و با بازی محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان‌بخش و ماهور الوند که پیش از این در بخش خارج از مسابقه جشنواره فجر به نمایش گذاشته شده روایتگر داستانی جنایی با ریشه‌های اجتماعی است و درباره زندگی مردی است که قصد دارد ریشه فساد در جامعه را با کاری که تنها از نگاه او صحیح است، خشک کند.

مستند «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی نیز پس از اولین نمایش جهانی در جشنواره مستند آمستردام (ایدفا) و کسب جایزه بهترین کارگردانی این رویداد سینمای مستند در چندین جشنواره بین‌المللی دیگر نیز حضور یافته است. این مستند اثری تکان‌دهنده و برانگیزنده درباره محل نگهداری نوجوانان بزهکار است و روی دختران و زنانی تمرکز می‌کند که به سبب قتل یا معاونت در قتل یکی از مردان خانواده یا خویشاوندان سوءاستفاده‌گر خود به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شده‌اند.
مستند «همراه با باد» با حضور چهره‌هایی چون لیلی گلستان، آیدین آغداشلو، کیانوش عیاری، جواد مجابی، مرم زندی، ابراهیم حقیقی و محسن آزرم، روایتی است از ابعاد هنری چندگانه زندگی عباس کیارستمی و به زندگی این هنرمند ایرانی از نگاه برخی از هنرمندان و شاعران هم عصر او می‌پردازد.

فیلم کوتاه «تریشکو» با بازی شکیبا خالقی، شریف شریفی، علی داوودنژاد، امین دهفولی و سیامک مولوی هم درباره زن جوانی است که همراه با گربه‌اش به نام تریشکو به تنهایی در تهران زندگی می‌کند اما مجبور است برای مراقبت از مادر بیمارش به اصفهان برود. زن جوان کسی را برای مراقبت از گربه‌اش پیدا نمیکند و ...

بازار آنلاین جشنواره فیلم کن (Marché du Film Online) از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ ژوئن (۲ تا ۶ تیر) برگزار می‌شود و فیلم‌های معرفی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: الناز شاکردوست محسن تنابنده جشنواره کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود

مجتبی اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می‌شود، بیان کرد: این آئین در ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت در شهر امیریه از توابع شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اشاعه ترویج آداب سنت‌های ایران اسلامی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی محور و هدف اصلی این برنامه است، افزود: گل غلتان در محل بنای تاریخی ارگ سپهسالار شهر امیریه به همت شهرداری و شورای شهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دامغان بیان کرد: در این جشنواره نوزادان زیر یکسال که اولین بهار زندگی شأن را پشت سر می‌گذرانند برای شادابی و طراوت میان گل‌های محمدی تطهیر و غلتانده می‌شوند.

اکبر پور با بیان اینکه در باور اهالی منطقه غلتاندن بدن نوزادان زیر یک سال، در میان برگ‌های گل محمدی باعث حفظ طراوت و شادابی و دور ماندن از بیماری‌های مختلف به ویژه آلرژی و حساسیت‌های فصلی می‌شود، تاکید کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، بازدید از گلستان‌های محمدی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود

به‌گفته وی مراسم گل غلتان سال گذشته برای بیش‌از ۳۰۰ نوزاد برگزار شده بود همچنین این جشنواره در سال ۸۹ به شماره ۱۷۷ به عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

به گزارش مهر، مردم دامغان عقیده دارند که با گل غلتان در نخستین بهار زندگی شأن نوزادان دیگر دچار حساسیت فصلی و بیماری نمی‌شوند.

کد خبر 6089729

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری