Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@17:13:48 GMT

آموزش؛ راهکاری موثر برای جلوگیری از بیابان‌زایی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۲۸۱۰

آموزش؛ راهکاری موثر برای جلوگیری از بیابان‌زایی

ایسنا/زنجان مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه نباید اجازه گسترش بیابان‎‌ها را داد، گفت: با علم امروز بشر می‌شود در مقابل بیابان‌زایی ایستاد و از گسترش آن جلوگیری کرد.

خلیل آقاجانلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از راه‌های موثر برای جلوگیری از بیابانزایی، آموزش است. کلاس‌های آموزش و ترویج بسیار مفید بوده و با آگاه کردن مردم می‌شود، مانع بیابان‌زایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از بیابان‌زایی، پروژه‌های اصلاح و احیا انجام گرفته و مطالعات سامانه‌های مرتعی را انجام دادیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در صورت نبود مدیریت مناسب برای کنترل، حفاظت و احیای زمین‌های بیابانی وسعت این زمین‌ها گسترش می‌یابد، افزود: قرار گرفتن بخش عمده‌ای از این قلمرو در بالادست زمین‌های حاصلخیز و زراعی به مرور زمان باعث تخریب و از بین رفتن آن‌ها شده و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به منابع حیاتی و تولیدی استان یعنی خاک کشاورزی وارد خواهد کرد.

آقاجانلو، افزایش شوری خاک، تغییر پوشش گیاهی خاک، تخریب و از بین رفتن مراتع، نابودی پوشش گیاهی جنگلی و مرتعی و افزایش شدید فرسایش آبی، بادی و سیلاب‌ها را از جمله عوامل بیابان‌زایی بیان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان منابع طبيعي بیابان زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان ویژه امپراطور ژاپن به یک زن کابینه روحانی رسید

 به گزارش تابناک، جماران نوشت: تسو کادا تاماکی سفیر ژاپن در مراسمى نشان امپراطور را به خاطر اقدامات موثر معصومه ابتکار در عرصه بین المللی و تقویت روابط دوستی بین دو کشور اهدا کرد. 

تسو کادا تاماکی گفت: عالیجناب امپراطور ژاپن این نشان را برای قدردانی از نقش شما در تقویت روابط دوستی بین ایران و ژاپن اعطا نموده‌اند.

معصومه ابتکار گفت: پذیرش "نشان خورشید تابان" برای من افتخاری بزرگ است. از امپراطور ژاپن و همه کسانی که در این زمینه موثر بوده اند، همینطور سفارت ژاپن تشکر می کنم. 

دیگر خبرها

  • نشان ویژه امپراطور ژاپن به یک زن کابینه روحانی رسید
  • مولد سازی در گناوه باید با در نظر گرفتن مصلحت شهر باشد
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی باز زایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند