Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@16:40:26 GMT

هراس از ضربه موج دوم پاندمی بهای نفت را نزولی کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۲۹۷۳

افزایش نگرانی‌ها در خصوص طغیان دوباره موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان و تهدید کردن تقاضای سوخت، قیمت نفت را امروز (سه‌شنبه) دوباره کاهش داد.

به گزارش ایبِنا از رویترز، نفت خام برنت با ۲۰ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش هر بشکه ۳۹.۵۲ دلار معامله شد و این در حالی است که روز گذشته حدود ۲.۶درصد افزایش قیمت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۲۱ سنت یا حدود ۰.۶ درصد کاهش بشکه‌ای ۳۶.۹۱ دلار دست به دست شد.

موارد ابتلا به کرونا تا روز گذشته به بالای هشت میلیون نفر در جهان رسید و آلودگی‌ها در آمریکای لاتین سیر صعودی داشت و آمریکا و چین با موج جدید موارد ابتلا مواجه شده اند، اما برخی از ناظران پیش بینی می‌کنند که دیگر قرنطینه سفت و سخت مثل روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کار نخواهد بود.

«استیفن اینز» تحلیل گر ارشد بازارهای جهان در آکسی کورپ در یادداشتی نوشت: اگرچه موج جدید شناسایی موارد ابتلا به کووید-۱۹ تاکیدی است بر اینکه احیای تقاضا احتمالا فرآیندی کُند خواهد بود اما به نظر نمی‌رسد که به قرنطینه ابتدای همه گیری بازگردیم.

تحلیل گران همچنین گفته‌اند که امیدها برای کاهش بیشتر تولیدات نفت توسط تولیدکنندگان عمده مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شده است. به دنبال ابراز اطمینان وزیر انرژی امارات متحده عربی مبنی بر اینکه اعضای اوپک پلاس که پیش تر به طور کامل به توافق کاهش تولیدات پایبند نبودند، تلاش خود را برای پایبندی به تعهداتشان انجام خواهند داد، قیمت‌های جهانی نفت روز گذشته افزایش پیدا کرد.

اوپک و اوپک پلاس ماه جاری توافق کردند تا کاهش روزانه ۹.۷ میلیون بشکه ای را تا پایان جولای تمدید کنند و علاوه بر این، از آندسته از اعضایی که تمام و کمال به تعهدات پایبند نبودند، خواستند تا در ماه بعد با کاهش بیشتر تولیدات، عدم تعهد خود را جبران کنند.

در آمریکا نیز تولیدکنندگان شیل نیز در بحبوحه کاهش تقاضا حفاری های خود را کاهش داده‌اند به طوری که براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولیدات هفت شرکت حفاری شیل احتمالا با کاهش و رسیدن به پایین‌ترین سطوح خود در دو سال اخیر تا ماه جولای به ۷.۶۳ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. شرکت‌های آمریکا تولیدات نفت و شمار چاه‌های حفاری را در هفته گذشته به زیر ۲۰۰ حلقه رساندند که پایین ترین میزان از ژوئن ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اکبر طبری محمدعلی کشاورز پروانه سلحشوری پلاسمای خون جلیل سبحانی افغانستانی ها در ایران ویروس کرونا قیمت نفت طلای سیاه اکبر طبری محمدعلی کشاورز پروانه سلحشوری پلاسمای خون جلیل سبحانی افغانستانی ها در ایران موارد ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، افشین دادرس در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره وضعیت تولید و قیمت دام زنده سبک، اظهار کرد: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک بین ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بود که امسال این نرخ به حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان درمیادین دام رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور شرایط مراتع کشور را خوب دانست و افزود: براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی میزان بارندگی که امسال داشتیم از سال گذشته بهتر بوده است و این نوید شرایط خوبی را در مراتع به تولید کنندگان می‌دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بازرگانی و حمایت از تولید داخلی دارد، دورنمای خوبی برای تولیدکننده ایجاد شود که دلگرم به تولید شود و بتواند تولید را در بازار مصرف عرضه کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • دلار باز هم نزولی شد
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • قیمت طلا به کف رسید؟