Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@00:25:16 GMT

حرکت یک نفتکش ایرانی دیگر از بندرعباس به سمت ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۹۵۷۲

حرکت یک نفتکش ایرانی دیگر از بندرعباس به سمت ونزوئلا

ایران از ماه آوریل ۵ نفتکش حامل حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین برای دولت ونزوئلا فرستاده است و قصد دارد به ارسال این محموله‌ها ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ایران احتمالاً دوتاسه محموله بنزین در ماه به ونزوئلا می‌فروشد.

ایران از ماه آوریل ۵ نفتکش حامل حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین برای دولت ونزوئلا فرستاده است تا کمی از صف‌های بلند پمپ بنزین‌های این کشور کم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ترامپ که هم به دنبال متوقف کردن تجارت انرژی ایران است و هم در فکر سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، بار‌ها تهدید کرده و به بنادر، شرکت‌های کشتیرانی و شرکت‌های بیمه هشدار داده است.

ولی طبق گفته منابع تجاری و صنعتی نزدیک به وزارت نفت ایران، این کشور قصد دارد به ارسال محموله‌های بنزین به ونزوئلا ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این کشور شکستن تحریم‌ها برای حمایت از ونزوئلا را تحمل نمی‌کند. وی گفت: «جامعه تجارت بین‌الملل باید از خطر قانونی هرگونه نقل و انتقالی با رژیم غیر قانونی نیکولاس مادورو آگاه باشد».

ایران که دهه‌ها وارد کننده خالص بنزین بود، سال گذشته اعلام کرد در تولید بنزین خودکفا شده است و فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس را با ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار بشکه در روز در بندرعباس افتتاح کرد.

ولی همه گیری ویروس کرونا تقاضا برای بنزین را تا ۴۵۰ هزار بشکه در روز در نیمه اول سال جاری میلادی پایین آورد. تقاضا برای این محصول در سال گذشته ۶۵۰ هزار بشکه در روز بود.

به گفته یکی از منابع اداری و صنعتی در ایران، این کشور هر ماه ۱۵ تا ۲۰ محموله متوسط بنزین اضافی دارد که فقط ۵ تا از آن‌ها را ماهانه به آسیا و آفریقا صادر می‌کند؛ بنابراین ونزوئلا تنها گزینه مناسب برای این کار است.

تهران همچنین کمک می‌کند این کشور آمریکای جنوبی اکثر شبکه پالایشگاهی خود را با ظرفیت ۱.۳ میلیون بشکه در روز راه اندازی کند. طبق اطلاعات وبسایت تنکر ترکرز دات کام که یک شرکت ردیابی نفتکش‌ها است، یک کشتی باری حامل محصولات پالایشی با پرچم ایران در حال حاضر در راه ونزوئلا است.

اطلاعات رفینیتیو آیکن نشان می‌دهد این نفتکش بندرعباس را ترک کرده و در حال حاضر در غرب اقیانوس اطلس قرار دارد.

برخلاف اکثر نفتکش‌های ایرانی که برای دور زدن تحریم‌های آمریکا فرستنده‌های خود را خاموش می‌کنند، نفتکش‌هایی که به ونزوئلا فرستاده شده اند سیستم‌های شناسایی خود را روشن نگه داشته اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نفتکش ونزوئلا بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری صبح سه‌شنبه در جمع کارگران شرکت نفت گچساران افزود: در حال حاضر تولید نفت کشور به شکل روزانه سه و نیم میلیون بشکه رسیده که هدف گذاری شده این ظرفیت را به ۴ میلیون بشکه برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه نفت به استقلال کامل رسیده ایم، اظهار کرد: صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است و نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشور دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه برای توفیق حداکثری تمام ابزارها و ظرفیت‌ها وجود دارد، گفت: در همین صنعت نفت قطعات فرسوده بازسازی شده و امروزه به روزهایی رسیدیم که میزان تولیدمان بیش از روزهای قبل از تحریم است.

منصوری با اشاره به اینکه امروزه رشد شرکت‌های دانش بنیان را در سطح کشور شاهد هستیم، اظهار کرد: با تکیه بر چنین ظرفیت‌هایی مسائل بزرگی مرتفع و افتخاراتی در بحث صنعت نفت شکل گرفته است.

وی با تقدیر از کارگران و نیروهای انسانی فعال در شرکت نفت گچساران اظهار کرد: بر دست شما فعالان و تلاشگران بوسه می زنیم.

کد خبر 6092868

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین