Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسن خداپرست روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر شاهد افزایش مبتلایان به کرونا در بیمارستانهای مشهد هستیم لذا اکنون دو بخش در بیمارستان قائم(عج)  به کرونا اختصاص یافته و بخش مراقبت‌های ویژه با هشت تخت نیز برای بیماران بدحال کرونا در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که با اعلام کاهش مبتلایان به کرونا در مشهد طی هفته اول خردادماه امسال تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان قائم مشهد به کمترین حد خود رسیده بود و شاهد پاکسازی و ضد عفونی بخش‌های کرونایی در این بیمارستان بودیم که با کمال تاسف اکنون دوباره برای درمان مبتلایان آماده شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر بیمارستان قائم (عج) مشهد گفت: کم توجهی به مراقبت‌های بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی موجب افزایش بیماران کرونایی در نقاط مختلف کشور به‌خصوص شهر مشهد شده است.
خداپرست افزود: طی یک هفته اخیر نزدیک به ۵۰ بیمار غیرکرونایی برای درمان سایر بیماریهایشان به بیمارستان قائم(عج) مشهد مراجعه کرده بودند که آزمایش کرونای آنها مثبت و همین موضوع موجب تشدید بیماری‌ اصلی‌شان شده است.
وی با بیان این که ۸۵ درصد ناقلان ویروس کرونا علائم ندارند ادامه داد: بیشتر افرادی که ماسک، دستکش و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند جوانان و افراد میانسال هستند که علائمشان دیر بروز می‌کند و آنان بیماری را به والدین و اطرافیان با بیماریهای زمینه‌ای مانند دیابت و بیماریهای قلبی و عروقی منتقل می‌کنند.
بیمارستان هزار تختخوابی قائم (عج) مشهد یکی از دو بیمارستان بزرگ آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و به عنوان مجهزترین و تنها مرکز مغز و اعصاب در شمال شرق کشور به شمار می‌رود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان هشت هزار و ۹۵۰  را در کشورمان گرفته است. 

همچنین تاکنون تاکنون ۱۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان هشت میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۳۳ نفر را بیمار کرده و جان ۴۳۹ هزار و ۶۱  نفر را در ۲۱۲ کشور گرفته است.

چهار میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۸۴ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با دو میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹۵۰ بیمار کرونا و ۱۱۸ هزار و ۲۸۳ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیمارستان قائم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۳۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان رازی قائم شهربه دستگاه ام. آر. آی پیشرفته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس بیمارستان رازی قائم شهر گفت: این دستگاه ام. آر. آی پیشرفته با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران از طریق بانک جهانی تهیه شده است.

دکتر اولادی افزود دستگاه ام. آر. آی پیشرفته، جدیدیدترین و به روز‌ترین دستگاه ام. آر. آی بدون نیاز به " گاز هلیوم " دوره‌ای است که از سوی بانک جهانی به بیمارستان رازی قائم شهر اهدا شده است.

رئیس بیمارستان رازی قائم شهر، نداشتن محدویت وزنی برای بیماران خاص سنگین وزن درانجام ام. آر. آی و بی نیازی این دستگاه به گاز هلیوم با فناوری جدید و بهره مندی ازکیفیت تصویر بالا رااز مزیت‌های این دستگاه پیشرفته نسبت به دستگاه‌های مشابه ام. آر. آی اعلام کرد.

دکتر اولادی، قیمت دستگاه ام. آر. آی پیشرفته نصب شده در بیمارستان رازی قائم شهر را بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد که ازمحل اعتبارات بانک جهانی در دوره کرونا تامین و به این مرکز درمانی اهدا شده است.

رئیس بیمارستان رازی قائم شهریادآور شد، هزینه نگهداری این دستگاه به دلیل عدم لزوم خرید گازهلیوم، پائین‌تر ازدیگر دستگاه‌های مشابه و کیفیت تصاویر آن هم با توجه به پیشرفته بودن بسیار بالاا ست وبا این فناوری برتر، شاهد رشد کیفی خدمات‌رسانی پاراکلینیک به بیماران در بیمارستان رازی قائم شهرخواهیم بود.

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی پیشرفته تجهیز شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهربه دستگاه ام. آر. آی پیشرفته
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند